Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "Di Rupo wil dinsdagavond (24 augustus) landen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142757)

Xenophon 23 augustus 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4938832)
Reacties in de vriendenkring . Reacties op de krantenforums . Reacties op andere fora's waar ik actief ben . Reacties van personen op mijn werk .

Het zijn allemaal mensen die op NVA hebben gestemd en er al spijt van hebben .

En moesten het verkiezingen zijn dan zou er weer een serieus pak gevochten worden en VLD zal als de winnaar uit de bus komen aangezien zij niks hebben gedaan en de vlaming vergeet en vergeeft gemakkelijk .

Uw "bewijsmateriaal" is te anekdotisch om mee rekening te houden.

Je uit eerder je wensdromen dan bewijsmateriaal.

Xenophon 23 augustus 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4938836)
Nee hoor . Van mij mag NVA gerust meer dan 50% halen en de onafhankelijkheid uitroepen of andere middelen zolang Vlaanderen zijn eigen beleid kan uitvoeren .

Dan had ik u verkeerd begrepen, sorry.

Kawadude 23 augustus 2010 16:38

Citaat:

Reacties in de vriendenkring . Reacties op de krantenforums . Reacties op andere fora's waar ik actief ben . Reacties van personen op mijn werk .

En moesten het verkiezingen zijn dan zou er weer een serieus pak gevochten worden en VLD zal als de winnaar uit de bus komen aangezien zij niks hebben gedaan en de vlaming vergeet en vergeeft gemakkelijk .

Toevallig ex-VB-stemmers voor wie het niet snel en radicaal genoeg gaat?

Ik hoor van niet-Vlaamsnationalisten die op De Wever gestemd hebben om de boel eens vooruit te laten gaan, dat ze er nog steeds vertrouwen in hebben en aangenaam verrast zijn over zijn pragmatische en niet aflatende aanpak.

Meer nog: vandaag ging de discussie inderdaad over de oplossing voor BHV en de hertekening van de financieringswet (en de belangrijkheid van beiden voor de toekomst). Ik stel volgende vraag aan alle deelnemers van dit forum:

Aanvaarden jullie de gelekte oplossing voor BHV indien er ook een fiscale autonomie komt waarbij de deelstaten zelf belastingen kunnen innen en de overgedragen bevoegdheden (verleden en toekomst) naar eigen inzicht kunnen uitoefenen?

Xenophon 23 augustus 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4938883)
Toevallig ex-VB-stemmers voor wie het niet snel en radicaal genoeg gaat?

Ik hoor van niet-Vlaamsnationalisten die op De Wever gestemd hebben om de boel eens vooruit te laten gaan, dat ze er nog steeds vertrouwen in hebben en aangenaam verrast zijn over zijn pragmatische en niet aflatende aanpak.

Meer nog: vandaag ging de discussie inderdaad over de oplossing voor BHV en de hertekening van de financieringswet (en de belangrijkheid van beiden voor de toekomst). Ik stel volgende vraag aan alle deelnemers van dit forum:

Aanvaarden jullie de gelekte oplossing voor BHV indien er ook een fiscale autonomie komt waarbij de deelstaten zelf belastingen kunnen innen en de overgedragen bevoegdheden (verleden en toekomst) naar eigen inzicht kunnen uitoefenen?

Nee.

duveltje382 23 augustus 2010 16:45

Hoe kan dat nu opgelost geraken voor Nieuwjaar?
Terug gaan stemmen is het enige alternatief

Kawadude 23 augustus 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4938898)
Nee.

Is je goed recht, maar denk je echt dat dit even belangrijk is als de financieën? Is dit niet louter symbolisch (het inschrijvingsrecht, niet de splitsing van BHV op zich)?

Uit die 6 gemeenten mogen de Franstaligen zich inschrijven in Brussel, in alle andere gemeenten van Vlaams-Brabant kan niet meer op Brusselse lijsten gestemd worden. Het levert hen bovendien geen zetel meer op, die stemmen gaan gewoon op in het totaal van Brusselse stemmen.

De overige toegevingen lijken me ook niet van dien aard om op te wegen tegen (echte en verregaande) fiscale autonomie (dus meer dan dat er nu op tafel ligt, hé!).

Gwyndion 23 augustus 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4938883)

Weinig zinnige hypothese vermits er geen degelijke vorm van fiscale autonomie zal komen.

Xenophon 23 augustus 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4938927)
Is je goed recht, maar denk je echt dat dit even belangrijk is als de financieën? Is dit niet louter symbolisch (het inschrijvingsrecht, niet de splitsing van BHV op zich)?

Uit die 6 gemeenten mogen de Franstaligen zich inschrijven in Brussel, in alle andere gemeenten van Vlaams-Brabant kan niet meer op Brusselse lijsten gestemd worden. Het levert hen bovendien geen zetel meer op, die stemmen gaan gewoon op in het totaal van Brusselse stemmen.

De overige toegevingen lijken me ook niet van dien aard om op te wegen tegen (echte en verregaande) fiscale autonomie (dus meer dan dat er nu op tafel ligt, hé!).

De discriminaties moeten stoppen.

Mensen die Frans spreken hebben geen extra rechten.

De schoofzak 23 augustus 2010 17:28

Citaat:

Dat heb ik niet menen te horen in de verslaggeving over de Ijzerwake !!

Txiki 23 augustus 2010 17:31

Dat'em landt. Keihard met z'n kop op de tarmac.

Boduo 23 augustus 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4938795)
Denk ik niet . Het vlaamse volk spuwt hem al uit . En verkiezingen spelen geen rol want ze moeten terug rond de tafel gaan zitten met dezelfde personen .

Hoe wéét jij dat, van dat spuwen ???
8O

:-(

Boduo 23 augustus 2010 19:30

Citaat:

glazen bol ???

fonne 23 augustus 2010 21:02

Citaat:

Ook nadat Sander heeft laten weten dat wat voor Vlaanderen op tafel ligt bij de onderhandelingen VEEL te weinig is, en dat de Ø-VLD bij onderhandelingen zeker voor meer gaat gaan:twisted: Sandertje is trouwens al lang aan het vissen om mee aan tafel te mogen gaan zitten.

BWarrior 23 augustus 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4938967)

Mensen die Frans spreken hebben geen extra rechten.

In de faciliteitengemeenten wordt Nederlands gesproken.

Xenophon 23 augustus 2010 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4939691)
In de faciliteitengemeenten wordt Nederlands gesproken.

Maakt allemaal niets uit, men spreekt frans, Nederlands, Arabisch, maakt geen verschil.

Een Franstalige heeft niet meer rechten dan iemand anders.

BWarrior 23 augustus 2010 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4939724)
Maakt allemaal niets uit, men spreekt frans, Nederlands, Arabisch, maakt geen verschil.

Een Franstalige heeft niet meer rechten dan iemand anders.

Waar hebben volgens u heden ten dage de Franstaligen "meer rechten dan iemand anders"?

fox 23 augustus 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4938927)

Het is een toegeving waarbij zo ongeveer 10 miljoen belgen gediscrimineerd worden. Dat de franstaligen daar geen problemen mee hebben is hun zaak, maar daarom moet de vlamingen dat nog niet vinden. Dus neen, dit is niet zomaar een symbooldossier. Het gaat om een discriminatie binnen ons kiessysteem en dat kan niet

Gwylan 24 augustus 2010 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4939725)
Waar hebben volgens u heden ten dage de Franstaligen "meer rechten dan iemand anders"?

In België :

* de Duitstalingen hebben beperkte faciliteiten in TWEE gemeenten
* de Vlamingen hebben faciliteiten in VIER gemeenten
* de Franstaligen hebben faciliteiten in EENENTWINTIG gemeenten.

born2bewild 24 augustus 2010 07:17

elio zal nogal verschieten als hij vanavond land in de woestijn

elsina 13 juni 2011 15:32

Citaat:

"Di Rupo wil dinsdagavond (24 augustus) landen"

In welk jaar ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be