Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mind over PC (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142830)

Txiki 25 augustus 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4942747)
Een gewone headset kan handig zijn als je support moet leveren. 1 hand aan de telefoon tegen je oor en met de andere tikken is niet echt handig.

Gelukkig hoef ik nooit support te leveren. Gelukkig rinkelt de telefoon zo goed als nooit.

Heftruck 25 augustus 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4942711)
Wat bent ge nu met die prullen?

Voorlopig ben je nog niet veel met de Emotiv als doorsnee gebruiker.

Maar! Nieuwe controllers laten nieuwe technieken en programma's toe. De Emotiv betekent voor neuro-interfacing wat Pong voor games betekende: de eerste stapjes. De Emotiv is een geweldig ding voor nerds, hackers en onderzoekers die willen experimenteren met nieuwe technologie en de basis willen leggen voor grootschalige implementatie van neurotechnologie gaande van entertainment tot communicatie tot medische tools en zaken we die ons nu waarschijnlijk nog maar amper kunnen voorstellen.

De toekomst is aan de prullen! :-P

Nynorsk 25 augustus 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4942747)
Een gewone headset kan handig zijn als je support moet leveren. 1 hand aan de telefoon tegen je oor en met de andere tikken is niet echt handig.

je mag dat ook "ondersteuning" noemen hoor.

en waarom je emotivs blijft vergelijken met ne koptelefoon is mij een raadsel.

Jazeker 25 augustus 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4942918)
je mag dat ook "ondersteuning" noemen hoor.

en waarom je emotivs blijft vergelijken met ne koptelefoon is mij een raadsel.

Je bent vrij om je post wat te verduidelijken want ik begrijp niet echt waar je heen wil. Misschien dat vele anderen het begrijpen, maar ik helaas niet.

Wat zijn trouwens emotivs?

Heftruck 25 augustus 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4943107)

Ahem. De Emotiv EPOC. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4941809)
Nice headset ...Hebbedingetje

http://www.emotiv.com/apps/epoc/299/

Txiki 25 augustus 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4942896)

Maar! Nieuwe controllers laten nieuwe technieken en programma's toe. De Emotiv betekent voor neuro-interfacing wat Pong voor games betekende: de eerste stapjes. De Emotiv is een geweldig ding voor nerds, hackers en onderzoekers die willen experimenteren met nieuwe technologie en de basis willen leggen voor grootschalige implementatie van neurotechnologie gaande van entertainment tot communicatie tot medische tools en zaken we die ons nu waarschijnlijk nog maar amper kunnen voorstellen.

Een anarchist die dat toejuicht... wat gaan we nog meemaken? :|

Heftruck 25 augustus 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4943146)
Een anarchist die dat toejuicht... wat gaan we nog meemaken? :|

Euh?

Cdude 25 augustus 2010 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4942896)

ik kan het niet beter zeggen :clapping:

Cdude 25 augustus 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4942634)
*zou graag experimenteren met eentje*

Hebt ge er al ene en zo ja: wat hebt ge der al mee gedaan en wat zijn uw bevindingen?

Nope nog niet.
Still testing Darwin

http://www.synthtopia.com/content/20...ith-a-wiimote/

Jazeker 25 augustus 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4942759)
Gelukkig hoef ik nooit support te leveren. Gelukkig rinkelt de telefoon zo goed als nooit.

Bij mij wel. Aan mijn bureau, aan mijn telefoon of terwijl ik in de kantine aan het eten was. Ik ben vrij flexibel en help graag mensen, maar als ik net een hap spaghetti of zo in mijn mond heb, moeten ze niet naast me komen zitten om een probleem te bespreken. Ik had vaste telefoon, DECT telefoon met headset, email en nog twee instant messenger toestand programma's.

Ze wilden me ook een mobieltje van het werk geven maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt want dan verwachten ze toch dat je dat ding op je nachtkastje legt. Slaap is heilig... hoe weinig je er ook van kan krijgen.

Heftruck 25 augustus 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4943213)
Nope nog niet.

Staat op het to-do lijstje? :-P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4943213)

Wree nice! Waar gebruikt ge het voor?

Txiki 25 augustus 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4943151)
Euh?

Dure gadgets. En gemaakt om iemand's brein te lezen, zoveel is duidelijk. Leve de gedachtencontrole!

Heftruck 25 augustus 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4943275)
Dure gadgets. En gemaakt om iemand's brein te lezen, zoveel is duidelijk. Leve de gedachtencontrole!

Ware het niet dat ge er geen gedachten mee kun lezen. Het meet impulsen, die dan omgezet worden in computercommands.

Txiki 25 augustus 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4943287)
Ware het niet dat ge er geen gedachten mee kun lezen. Het meet impulsen, die dan omgezet worden in computercommands.

Waarom vind ik dan artikels hierover waarin expliciet "mind-reading" vermeld staat?

http://www.joystiq.com/2010/01/27/re...-reading-cont/

http://www.inc.com/inctv/2008/12/emo...g-headset.html

http://gizmodo.com/5100735/emotiv-ep...inds-very-well

Nynorsk 25 augustus 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4943107)
Je bent vrij om je post wat te verduidelijken want ik begrijp niet echt waar je heen wil. Misschien dat vele anderen het begrijpen, maar ik helaas niet.

Emotivs zijn de dingen waarover dit topic gaat. :|

Ge doet alsof het gewoon ne dure koptelefoon is :|

Heftruck 25 augustus 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4943300)

Ongeïnformeerde sensatie.

Wat het doet is dit: ge traint uzelf om te concentreren op de gedachte "vooruit" waardoor ge hersenactiviteit triggert in het gebied van de hersenen waar "vooruit" opgeslagen staat. De Emotiv Epoch slaat op waar die activiteit plaats vindt en mapt er een 'key' aan. Nu kunt ge die key instellen op een actie uit te voeren wanneer gij denkt aan "vooruit".

De hersenen van elke mens zijn anders, waardoor iedere gebruiker een eigen profiel moet 'trainen'. De Emotiv Epoch kan dus alleen uitlezen wat de persoon zelf mentaal ingeeft. Gelijkaardige toestellen worden vooral ontwikkeld om mensen met handicaps protheses, rolstoelen en speechprocessers te laten gebruiken.

Gedachtecontrole gaat hier niet meteen mee kunnen gebeuren hoor. Het is net het omgekeerde: de gedachte die controleert.

Cdude 25 augustus 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4943300)

Cos "mind reading" gets the attention of potential byers?

Je krijgt toch ook geen "sterk en krachtig " haar bij bepaalde shampoo
Of "vrijheid" bij die auto?

Marketing 1A ;)

Txiki 25 augustus 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4943331)
Ongeïnformeerde sensatie.

Wat het doet is dit: ge traint uzelf om te concentreren op de gedachte "vooruit" waardoor ge hersenactiviteit triggert in het gebied van de hersenen waar "vooruit" opgeslagen staat. De Emotiv Epoch slaat op waar die activiteit plaats vindt en mapt er een 'key' aan. Nu kunt ge die key instellen op een actie uit te voeren wanneer gij denkt aan "vooruit".

De hersenen van elke mens zijn anders, waardoor iedere gebruiker een eigen profiel moet 'trainen'. De Emotiv Epoch kan dus alleen uitlezen wat de persoon zelf mentaal ingeeft. Gelijkaardige toestellen worden vooral ontwikkeld om mensen met handicaps protheses, rolstoelen en speechprocessers te laten gebruiken.

Gedachtecontrole gaat hier niet meteen mee kunnen gebeuren hoor. Het is net het omgekeerde: de gedachte die controleert.

Ah ok. Bedankt voor de uitleg :thumbsup:

Txiki 25 augustus 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4943335)
Cos "mind reading" gets the attention of potential byers?

Je krijgt toch ook geen "sterk en krachtig " haar bij bepaalde shampoo
Of "vrijheid" bij die auto?

Marketing 1A ;)

Yo qué sé.

Cdude 25 augustus 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4943241)
Staat op het to-do lijstje? :-P

What do u thing? ;-)

Citaat:

Wree nice! Waar gebruikt ge het voor?
Analog synth controle (Jupiter 8, Alpha juno 2, ...) 8-)
Samen met deze glove

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be