![]() |
voor velen wellicht nog verrassend vast te moeten stellen dat Walen niet geinteresseerd zijn in een confederaal Belgie (of regio-geresponsabiliseerd Belgie)
na jaren ontkenning van het belang van de transfers, een serieuze bekentenis, als ge t mij vraagt :-) zij kiezen nu nog eerder voor onafhankelijkheid omdat ze zo denken Brussel te kunnen meezuigen ... Vlaamse politici, voor wanneer de voorbereidingen (plan post-B) die de Franstalige politici allang getroffen hebben ??? |
Citaat:
Ondertussen is alleszins duidelijk wat de echte bedoeling was van de BHV onderhandelingen : werken richting een corridor. |
Citaat:
Dus ja, WEER verstrikken... |
Citaat:
Ik heb er weinig tot geen vertrouwen meer in. Gewoon al door het initiatief te nemen in het proberen Belgie aan de gang te houden plaatst Vlaanderen in een slechte positie. Dank u N-VA. Ze kunnen het gewoon niet laten. |
Citaat:
Ik heb nog enigszins hoop op zijn eigen voorstel, maar ik vrees dat ook daarin van de Vlaamse eisen zo goed als geen sprake is. Als hij iets voorlegt te nemen of te laten, dan kan het beter ineens al onze eisen bevatten. |
Citaat:
Alhoewel gewoon buitenpesten ook kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Ze kunnen het niet laten. |
Voorstel dat Bart op tafel moet leggen:
Belgiche Grondwet Art 1: België is een confederale staat die bestaat uit twee staten: Wallonië en Vlaanderen. Als dirupo zijn strikske dan nog ni afzakt, kunnen we eindelijk veerder ;) |
Citaat:
|
Citaat:
EDR, en zéker BDW, hebben gewoon de dikke pech dat zij uitgerekend op dit ogenblik zoveel voorkeurstemmen hebben behaald en hun respectieve partijen naar een mooi verkiezingsresultaat hebben geleid. Ik ben er hoe dan ook toe geneigd de verantwoordelijken voor de huidige 'crisis' elders te zoeken (néén, niet bij de kiezer!). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belgisch Confederatieverdrag. De soevereine staten Vlaanderen en Wallonië sluiten in onderlinge overeenstemming en met volledige vrijheid tot opzegging onderstaand confederatieverdrag om de samenwerking tussen beide staten vast te leggen... |
Citaat:
|
Citaat:
CONFEDERALISME IN 15 VRAGEN EN ANTWOORDEN. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be