Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gene Zever! - Speekseltesten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144414)

Bhairav 4 oktober 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5013663)
volgens mij zijn ze bezig met een grootschalig aanleggen van een dna-databank :twisted:

Van een totalitair type als Etienne Schouppe kunde niks anders verwachten. Dat is een gevaarlijk type van mensen.

Rudy 4 oktober 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5013653)
Inderdaad, een vrouw die haar vagijn met coke insmeerd, zal daar nooit een uitstrijkje van moeten laten nemen.

Goed. De vrouw laat dit uitstrijkje wel maken op vrijwillige basis.
Dat iemand in mijn mond zou koteren met een spaandeltje, of je je daar nu goed bij voelt of niet, vind ik een niet zo'n leuk vooruitzicht.

Cdude 4 oktober 2010 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5013606)
uw naiviteit is toch aandoenlijk. Ikweet niet of U graag voor niets snachts na een avondje uit in een combi naar een politiekantoor gaat voor een bloedtest omdat die test die ze doen klink klare nonsens is?

Ik wacht komende maanden op op de eerste processen..

Het wordt hoog tijd dat dien debiel van schouppe stopt

²²²²²²²²²²²²²²

Bhairav 4 oktober 2010 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5013670)
Goed. De vrouw laat dit uitstrijkje wel maken op vrijwillige basis.
Dat iemand in mijn mond zou koteren met een spaandeltje, of je je daar nu goed bij voelt of niet, vind ik een niet zo'n leuk vooruitzicht.

Inderdaad.
Maar er zullen wel manieren zijn om die test te omzeilen. Als die al zo onnauwkeurig is, kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
Heeft iemand hier tips?

Rudy 4 oktober 2010 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5013690)
Inderdaad.
Maar er zullen wel manieren zijn om die test te omzeilen. Als die al zo onnauwkeurig is, kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
Heeft iemand hier tips?

Ik vrees dat er geen tips zijn om de test te omzeilen. Ergens las ik dat een speekseltest steeds wordt gevolgd door een labo-onderzoek.

En. Op het vlak van de druggebruik achter het stuur is er een nultolerantie. Als de techniek vordert, en er gemeten kan worden tot op een picogram, dan vrees ik ook dat we in absurde situaties terechtkomen zoals we onlangs hebben mogen vasstellen in de wielersport.

Bhairav 4 oktober 2010 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5013741)
Ik vrees dat er geen tips zijn om de test te omzeilen. Ergens las ik dat een speekseltest steeds wordt gevolgd door een labo-onderzoek.

Toch alleen als het positief is?

maddox 4 oktober 2010 10:38

Dan sta ik er schoon op. Als men niks mag terug vinden met de desbetreffende testen.

Mijn medicijn tegen asthma is cortisonengebaseerd, en dat geeft metabolieten die op dezelfde leest geschoeid zijn als amfitamines...

Bhairav 4 oktober 2010 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5013973)
Dan sta ik er schoon op. Als men niks mag terug vinden met de desbetreffende testen.

Mijn medicijn tegen asthma is cortisonengebaseerd, en dat geeft metabolieten die op dezelfde leest geschoeid zijn als amfitamines...

Da's dan pech voor u. Aan de kant, de wet is de wet.

maddox 4 oktober 2010 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5013978)
Da's dan pech voor u. Aan de kant, de wet is de wet.

Als ik niet met een voertuig mag rijden, moet ik wel een chauffeur krijgen, en mijn werkgever gaat daar niet om gaan springen, ergo, ga ik de dop op, en dan werk vinden zonder rijbewijs, in mijn vakgebied... whoa...

Bhairav 4 oktober 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5013989)
Als ik niet met een voertuig mag rijden, moet ik wel een chauffeur krijgen, en mijn werkgever gaat daar niet om gaan springen, ergo, ga ik de dop op, en dan werk vinden zonder rijbewijs, in mijn vakgebied... whoa...

Dan haat u het systeem nog méér, wat ik op zich wel leuk zou vinden. (Ni persoonlijk nemen hé...:-P)

Cdude 4 oktober 2010 10:49

Wees blij ....
Citaat:

In urine is het drugsgebruik van vrijwel alle soorten langer aantoonbaar dan in speeksel. Cannabis bijvoorbeeld is in speeksel aan te tonen tot maximaal 14 uur na gebruik. In urine, zelfs bij eenmalig gebruik, nog 1 tot 5 dagen en bij regelmatig gebruik zelfs tot enkele weken.
http://www.testjezelf.nu/multidrug-speekseltest.html

den dinges 4 oktober 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5013611)
Volgens de wet niet. Volgens de wet mag je geen enkele van die stoffen in uw lijf hebben. (dat is toch wat debiel Schouppe vorige week verklaarde)

De politiekantoren gaan stampvol zitten, en de ziekenhuizen ook, voor bloedtesten. En het gaat boete's regenen.

den dinges 4 oktober 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5013690)
Inderdaad.
Heeft iemand hier tips?

Wat als je de speekseltest weigert ?

maddox 4 oktober 2010 11:09

Tof, 'k was het al vergeten, een dafalgan codeïne, en je hangt ook. Daar zit je dan met je chronische pijn...

Bhairav 4 oktober 2010 11:11

Gelukkig kan ik helemaal niet rijden...

Xenophon 4 oktober 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5014032)

Hetzelfde als een dronkenschaptest weigeren.

Rechtbank en maximumstraf = rijbewijs kwijt.

Zonder enig bewijs.

Leve Belgie!

Cdude 4 oktober 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5014074)
Tof, 'k was het al vergeten, een dafalgan codeïne, en je hangt ook. Daar zit je dan met je chronische pijn...

De codeïne in DC is niet voldoende om een extra pijnstillende werking te hebben ;)

Bhairav 4 oktober 2010 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5014121)
De codeïne in DC is niet voldoende om een extra pijnstillende werking te hebben ;)

Waarom draaien ze het er dan in?

Cdude 4 oktober 2010 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5014032)

Citaat:

Mag ik een drugstest weigeren?

Als je de speekseltest, speekselanalyse of bloedproef ten onrechte weigert, krijgt je dezelfde straffen opgelegd die voorzien zijn bij een positieve speekselanalyse of bloedanalyse!

Toch is het mogelijk om de speekseltest of –analyse te weigeren als je daar een wettige reden voor hebt. De controlerende politieambtenaar zal dan een arts vorderen die moet oordelen over de wettigheid van je weigering.
De politie zal de beslissing van de arts in het proces-verbaal vermelden. Bij een weigering neemt de arts alsnog een bloedproef af.

Je kunt ook een bloedproef weigeren in aanwezigheid van de arts. Ook hier gelden dezelfde regels: bij een onwettige weigering ben je strafbaar.

Heb je echter een reden om zowel de speekseltest of speekselanalyse als om de bloedproef te weigeren, dan ben je toch 12 uur je rijbewijs kwijt als de gestandaardiseerde checklist recent drugsgebruik aanwijst. De procureur des Konings beslist dan over verdere maatregelen.
FAQ speekseltest

giserke 4 oktober 2010 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5014077)
Gelukkig kan ik helemaal niet rijden...

Dat is ook een geluk voor ons :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be