Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat moet er nu gebeuren nu N-VA de stekker uit de onderhandelingen trekt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144426)

nihao 4 oktober 2010 12:06

Men neme een wit blad.
Men schrijve in sierlijke letters :

Art. 35

Antoon 4 oktober 2010 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5014210)
Men neme een wit blad.
Men schrijve in sierlijke letters :

Art. 35

:lol:

Sunny 4 oktober 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5014196)
Naar mijn mening worden de Liberalen erbij gehaald. Reynders likt zijn vingers af (Oue zien ouat oue samen ouillen doen en vandaar oue begin) , en voor Alexander De Croo is dit een onverwachte en onwaarschijnlijnke wending.
Di Rupo zal ook moeten medoen, geen andere keuze in Wallonië, alsook de CD&V in Vlaanderen.

De grote tegenslag komt voor Gennez (en daar zijn we allemaal blij mee), want ondanks haar machtsgeile opflirten van Dewever en haar machtszekere houding alsof zij de verkiezingen had gewonnen, zal haar partij als eerste aan de kant worden gezet.

Spa en Groen eruit schotten, en nu met sterk Vlaams front op tafel kloppen. De laatste keer.

EddyBal 4 oktober 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5014209)
Hehe,jammer dat ik nu nét moet gaan werken...

Ik zal mijn schade vanavond wel inhalen...;-)

Opvallend meer aandacht voor het thema op RTL-TVI dan op de vrt.

Noorman 4 oktober 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5014131)
Denkt u werkelijk dat met de huidige politieke verhoudingen een boedelscheiding mogelijk is? Denk toch voor één keer na, mijnheer.

Heel democratisch dat enkel voor mogelijkheden kan worden gekozen die u zelf mogelijk acht !

Noorman

Anna List 4 oktober 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5014175)
Wat we dringend nodig hebben zijn Vlaamse verkiezingen. Wie heeft dat ook alweer verhinderd?

²

wat bedoel je met die vraag ? verhinderd ?

k9 4 oktober 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5014116)
Kort de mogelijkheden:

1) regering zonder N-VA: mathematisch mogelijk
2) PS geeft eindelijk toe
3) nieuwe verkiezingen
4) N-VA maakt een bocht

Wat zal het worden?

Je vergeet regering zonder PS, ook mathematisch mogelijk.

En dat is gewoon de beste oplossing. MR(-fdf)+oVLD ipv PS

1) is zeer onwaarschijnlijk, oVLD en cd&v kunnen makkelijk onder de 10% zakken

2) Misschien

3) Denk het niet, iedereen is bang te verliezen

4) Met hun huidige houding is dat onwaarschijnlijk.

Anna List 4 oktober 2010 12:31

verkiezingen afschaffen of B opdoeken

de enige keuzes nog.

EddyBal 4 oktober 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 5014230)
Spa en Groen eruit schotten, en nu met sterk Vlaams front op tafel kloppen. De laatste keer.

Inderdaad. Bart kan als grootste partij ZELF bepalen wie hij lang Vlaamse zijde mee naar de onderhandelingen neemt. Hij wil NIEMAND meenemen zoalng het tussen hem en Elioke NIET uitgeklaard is.

WAAR zijn de beloften van Elioke om 20 jaar communautaire vrede te brengen?

Er is maar één methode om dat te doen: CONfederatie met twee, met een gezamelijke hoofdSTAD Brussel.

SDG 4 oktober 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5014259)
²

wat bedoel je met die vraag ? verhinderd ?

Wie heeft van het Vlaams parlement een legislatuurparlement gemaakt?

nihao 4 oktober 2010 12:33

Iedereen is hier al druk coalities in elkaar aan het boksen, maar ik denk dat er eerst toch al een blauwdruk van een staatshervorming op tafel zal moeten liggen...

Anna List 4 oktober 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5014269)
Wie heeft van het Vlaams parlement een legislatuurparlement gemaakt?

als ik mij niet vergis is dat onder Dehaene gebeurd

SDG 4 oktober 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5014274)
als ik mij niet vergis is dat onder Dehaene gebeurd

Een Belgicistische tsjeef dus. En dezelfde die drie jaar terug de N-VA het moeras in wilde duwen en die een half jaar terug nog een 'evenwichtige' oplossing voor BHV in petto had.

Anna List 4 oktober 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5014282)
Een Belgicistische tsjeef dus. En dezelfde die drie jaar terug de N-VA het moeras in wilde duwen en die een half jaar terug nog een 'evenwichtige' oplossing voor BHV in petto had.

maar wel in de tijdsgeest

dat was in aanloop naar Maastrichtnorm, met alle budgetaire besparingsrondes vandien erbij ... in die geest is er van de deelstaatparlementen legislatuurparlementen gemaakt ... ik denk niet dat het voorbedachtheid was ... tenzij mss om te voorkomen dat ze dikwijls samen zouden vallen met de federale verkiezingen

Vito 4 oktober 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5014183)
Oeps, ik heb gevote op deze vraag:

en niet op deze:

Toch wel een groot verschil in vraagstelling.

De vraag bij de enquête is niet gewijzigd, dat is technisch niet mogelijk. Dat was en is "zal".

Europese Vlaming 4 oktober 2010 12:58

Nieuwe verkiezingen, ook al lijkt dit onwaarschijnlijk: als er niets anders lukt dan zijn de spelregels van de Belgische "democratie" zeer duidelijk.

Daar lijken ze nu al mee bezig trouwens: Waarom denk je dat het spelletje zwarte pieten al begonnen is? Omdat de politici al bezig zijn met mogelijke verkiezingen.

Eigenlijk wel zielig dat de verkiezingen belangerijker geworden zijn dan een regering maken of een staatshervorming maken. Het middel lijkt belangrijker te zijn geworden dan het doel.

Vito 4 oktober 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorman (Bericht 5014256)
Heel democratisch dat enkel voor mogelijkheden kan worden gekozen die u zelf mogelijk acht !

Noorman

Misschien moet u dan maar gewoon optie 5 aanklikken: "nog een andere mogelijkheid". Opvallend is dat van allen die die optie aanklikten, enkel Shadowke ervoor kiest die mogelijkheid met ons te delen.

Herr Flick 4 oktober 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5014148)
ik ga eerlijk zijn: ik heb er geen flauw benul van wat ze nu gaan uitvogelen. Maar dat het plezant zal zijn om naar te kijken, da's zeker!

haha als ge dat maar weet, ...

Bhairav 4 oktober 2010 13:04

Wie neemt die theater nog serieus?
Het heeft zoiets van een voetbalmatch, om het menselijk instict om steeds conflict te voeren te kanaliseren? Moet dat van jullie ook gekanaliseerd worden ofzo?

Herr Flick 4 oktober 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5014358)
Wie neemt die theater nog serieus?
Het heeft zoiets van een voetbalmatch, om het menselijk instict om steeds conflict te voeren te kanaliseren? Moet dat van jullie ook gekanaliseerd worden ofzo?

Brood en spelen Bhairav, ... als gij de chips meebrengt, dan zal ik wel voor den drank zorgen, ... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be