![]() |
Citaat:
Wat een schurken zeg! |
Citaat:
|
De Belangen van de US in Europa en de wereld veranderen niet omdat er iemand in Texas Mechelen niet weet liggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Grappig. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gevoelens zijn moeilijk te omschrijven. Iemand kan me een vlag tonen en zeggen "Dit is de vlag van ons volk.". Iemand kan me een volkslied laten horen en zeggen "Dit is ons volkslied.". Niemand kan me echter een gevoel laten voelen en zeggen "Dit zijn de nationalistische gevoelens van ons volk.". De vlag kan iedereen zien, het volkslied kan iedereen horen, maar nationalistische gevoelens zijn, het mag paradoxaal lijken, individueel.
Ik kan dus niet goed meedelen wat ik voel. Ik voel me op de ene manier Belg en op de andere manier ook niet. Wie kan me vertellen welke van mijn tegenstrijdige gevoelens de juiste indicator is van dat wat Belg voelen genoemd wordt? Analoog voor Vlaming voelen, met een analoge vraag. Ik voel mij in de eerste plaats mezelf, een individu, ongebonden aan een streek. Een individu dat objectief, zonder met te veel 'nationalistische gevoelens' vergiftigd te zijn, beslissingen maakt. Ik heb gevoelens en zoals iedereen maak ik compromissen tussen gevoelens en ratio. Mijn gevoelens kunnen, zoals bij iedereen met gevoelens, beperkt beïnvloed worden door anderen. Vanuit de uitspraken van zogenaamde Vlaams-nationalisten leid ik af dat ik hun Vlaanderen, zowel gevoelsmatig als rationeel, in ieder geval niet wens. |
Citaat:
|
Citaat:
:-( |
Citaat:
Eén ervan was een Brit. Hij vroeg o.a. wie van ons er zich "Belg" voelde. 1 ! Het dan nog een Brusselse... :-( :cry: :-D |
als dit land morgen in de afgrond stort.... fait divers :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Belg als in 'burger en aanhanger van de staat België'
of Belg als in 'Belgica', 'Leo Belgicus', 'royaume des Belgiques', 'Belgium Regium' of 'Foederatum', 'Verenigde Nederlandse Staten-États belgiques unis'? |
Citaat:
Citaat:
Spijtig dat onze prins Philips I de Taaie maar één hoofd heeft, anders zou hij misschien wel president van het heelal kunnen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer ik minder deftig taalgebruik hanteer op fora dan spreek ik zo wel eens over de NL Gemeenschap. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be