Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie vertrouwt u het meest ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148873)

Marie van de koster 7 januari 2011 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5211469)
Waarom ?

Er bestaan ook goeie pastoors.

Het bestand aan geestelijken wordt kleiner. De drempel om geestelijke te worden wordt hoger. En toch, ze moeten er zijn. Het alternatief bestaat uitduurbetaalde psychiaters.

Vanwaar die plotse aversie ? Omdat er pedofiele geestelijken zijn ? Bij van wie juist alle zuiverheid en eerlijkhheid werd verwacht.

Conclusie: zich blindstaren en per definitie oordelen is zinloos. Wie volwassen genoeg is kan kaf en koren onderscheiden.

Natuurlijk bestaan er goede pastoors en andere geestelijken. Ik ken(de) er zelf genoeg. En wat die pedofilie betreft denk ik dat ik mijn mening wel duidelijk maak in de thread over dat onderwerp.
Het was dan ook niet daaraan dat ik in de eerste plaats dacht, ik vind net dat de kerk terug zou moeten naar een correcter vastgrijpen aan de oorspronkelijke leer van het katholicisme. Tegenwoordig wordt er zo weinig respect getoond voor het eigen instituut dat het begrijpelijk is dat buitenstaanders er helemaal geen respect meer voor kunnen opbrengen.

lombas 8 januari 2011 02:16

Een gemakkelijk antwoord zou zijn: "De banken, want die doen het voor het geld."

Maar jammer genoeg...

Rudy 10 januari 2011 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5213954)
(...)Het was dan ook niet daaraan dat ik in de eerste plaats dacht, ik vind net dat de kerk terug zou moeten naar een correcter vastgrijpen aan de oorspronkelijke leer van het katholicisme. Tegenwoordig wordt er zo weinig respect getoond voor het eigen instituut dat het begrijpelijk is dat buitenstaanders er helemaal geen respect meer voor kunnen opbrengen.

Ah, en wat versta je dan onder oorspronkelijke leer ?

Marie van de koster 10 januari 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5219399)
Ah, en wat versta je dan onder oorspronkelijke leer ?

Bemin God boven alles en uw naaste gelijk uzelve.

Rudy 10 januari 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5219405)

Marie. Ik verkies toch mijn naaste.

lombas 10 januari 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5219405)

Dan kan een zeer extremistische uiting hebben, die visie. Dodelijk, ook.

Esperanza 10 januari 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5211469)
Het bestand aan geestelijken wordt kleiner. De drempel om geestelijke te worden wordt hoger. En toch, ze moeten er zijn. Het alternatief bestaat uit duurbetaalde psychiaters.

Dus, hoe minder priesters, hoe meer pyschiaters er nodig zijn.

Ongetwijfeld kun jij even de correlatie tussen het aantal geestelijken en psychiaters eens nader toelichten, bij voorkeur met onderzoeks- en/of cijfermateriaal?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be