Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus
(Bericht 5250131)
Maar wat definieer jij als de 'perfecte mens'? is daar een verschil tussen man-vrouw-kind, of is iedereen hetzelfde? Mag iedereen zijn eigen mening hebben of ga je een gedachtenpolitie instellen? Je zit te leuteren over perfecte mensen zonder er zelf een te zijn of een duidelijke definitie te geven.
Harrie gelooft ook niet meer in de mens en denkt dat we snel ten onder gaan, misschien kan jij bij hem gaan mokken terwijl de rest van de wereld iets probeert te doen.
|
Kijk, ik hoor het zo vaak, 'wees blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn' het zou maar saai zijn, dat is toch, bullshit, da is gebruiken wat je kan om aan te tonen dat ze net niet de perfecte mens kunnen en willen zijn, punt. En dat je ze moet pakken, zoals ze zijn.
Ik heb het nogal gezegd er gaat zoveel bullshit rond in de wereld, dat de mensen, er uit pikken wat voor hun telt, en ze geen moeite meer doen om zichzelf te verbeteren. En dat is een debat op zich, maar ik weet persoonlijk, dat indien je een open geest hebt en een correcte opvating en wat inteligentie dat het mogelijk is om jezelf te verbeteren. Dat moet je eigenlijk steeds doen, vanaf dat je merkt dat er iets is dat verbetert moet worden, dan moet je er je werk van maken, das al. En luister daarbij nooit naar anderen hun mening, daarom is het moeilijk of je weet het zelf of je moet echt iemand hebben die je de goede dingen aanreikt of verduidelijkt. En zeg me niet dat je het niet weet, dat kan niet, iedereen kent de normen & waarden en 'goed' of 'kwaad', maar net de opvatting van wat 'goed' of 'kwaad' of aanvaard is verschilt nogal, denk 'heel' conservatief dan maar, pech het is gewoon, waar.
Het is toch simpel, durf je aan een conservatieve persoon je hele levens verhaal doen, 'zonder leugens' ja of nee, als je met 'god' zou praten en weet dat het allemaal waar is, is er dan iets waarvoor je je verontschuldigingen moet aanbieden of vergifenis moet vragen? das al. En, nee, niet alles in dat boek is juist, je moet het gedeeltelijk zelf invullen, maarda is gevaarlijk en te open voor interpretatie, moet ge een ziekelijk persoon eren zoals de tien zegt, nee, maar wederom, als goed mens weet je dat je het juiste hebt gedaan, ja dan nee? En spijtig genoeg, moet iemand het verduidelijken zodat het voor de meeste correct is en niet voor interpretatie vatbaar en ook dat is niet eenvoudig en dan kankeren we daar maar op, hé.