Alboreto |
27 januari 2011 07:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 5255233)
Een fobie is een soort van irrationele, ongegronde angst voor iets.
Ik heb geen angst voor ieslaam, maar een grondige bloedhekelige afkeer van ieslaam.
|
Gebaseerd op een irrationele, ongegronde angst.
Citaat:
(Bericht 5255233)
Ik heb een afkeer voor alle religiefanatisme in het algemeen, maar voor islam in het bijzonder.
|
Ik heb een aversie tegen fanatisme en extremisme.
Niet alleen religieus fanatisme en extremisme valt daar onder, maar ook racistisch extremisme.
De twee zijn immers in hetzelfde bedje ziek.
- tegen vrije meningsuiting (tenzij het hun mening is natuurlijk)
- tegen godsdienstvrijheid (tenzij het hun godsdienst is)
- proberen langs alle kanten het denken en doen in vakjes te duwen (kledingvoorschriften)
Citaat:
(Bericht 5255233)
Dat boekje is bloedlink gevaarlijk als het letterlijk geïnterpreteerd wordt, niet enkel voor Joden, Christenen en niet-gelovigen, maar zelfs voor 'mede'gelovigen, de enige uitweg uit Islam is de dood, die dan ook veruit te verkiezen is boven leven onder islamitisch onderdrukkend juk - vandaar waarschijnlijk dat ze mekaar 'en masse' uitmoorden - omdat de 'dood' hen een 'beter' leven belooft en ze dit leven verachten!
|
Er zijn duizenden boeken die bloedlink zijn als ze letterlijk gelezen worden.
Maar daar gaat het hem niet over.
Religieus fundamentalisme kan imho enkel bestreden worden via de rede, volwassen discussies en vooral een gedegen opleiding, was van alle religie.
Wil je religieus onderwijs, organiseer dan als gelovige zelf zondag- scholen of avondscholen.
Kinderachtige posts met 'typfouten' hebben (terug imho) een averechts effect.
Het versterkt het beeld bij de gelovigen van de gedegenereerde, lompe en onwetende ongelovige. Proficiat daarvoor.
|