![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begrijp het niet goed maddox, je lijkt achter de uitspraak van de topicstarter te staan, maar dan haal je zelf een voorbeeld van een milieuprobleem aan (daarmee implicerend dat er milieuproblemen z�*jn); hoe zit het nu, is "Heel de milieutoestand gewoonweg uitgevonden om ons ne (geldelijke) kloot af te trekken." of zijn er effectief milieuproblemen? |
Het enige milieuprobleem dat er is dat we als mensenmassa te veel invloed hebben op het lokale milieu. Niet weer, niet klimaat, neen milieu.
Ik woon naast de Zenne, en het is alleen dankzij een enorme investering van energie dat die open riool terug een beetje rivier aan't worden is. Hadden er geen 1000 000 Mensen in gescheten en gezeken, was die investering totaal niet nodig. Dus, langs 1 kant , er is weldegelijk een milieuprobleem, wat vrij eenvoudig op te lossen is. Langs de andere kant wordt het milieu gebruikt door de politici als angst-bron, en om op die manier geld en middelen te versluizen voor andere toepassingen, zoals hun eigen zakken. Het is geen of/of, maar een en/en scenario. ja de politici gebruiken het milieu om geld uit onze zakken te kloppen. En ja, we hebben een verdomd zware impact op't milieu, als mensheid. |
Citaat:
Zeg, ivm die zakkenklopperij, hoe zie jij dat concreet? Kan je voorbeelden geven van "groene" taxatie die niet gerechtvaardigd is? En hoe versluizen ze dat precies naar hun eigen zakken?... |
*kuch*
![]() ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meer dan de helft zijn taksen en belastingen. Ze zijn zelfs zo leep van BTW op taxen te pakken. Ik spreek dan nog niet eens over brandstof voor mobiel gebruik. Probeer maar eens een alternatieve brandstof voor je wagen te versieren. De aankoop van accu's. 21% BTW+ recubel. Hoe versluizen de politici dat naar hun zakken. Vrij simpel, al dat geld dat bovenop de reeële waarde van de producten/diensten die ik net opgesomd heb gaat in de grote pot. Uit die pot wordt zowat alles betaald. Zelfs in tijden van mindere inkomsten, zien onze politici nog de kans om hun inkomen stevig te verhogen. Onlangs nog eens €3000 erbij.( en dat terwijl ze de mond vol hebben van "loonstop en loonmatiging" En dan natuurlijk de "vriendjes" zoals Kelchtermans en de Milieubox. Maar ook bepaalde de milieumaatregelen, zoals alle werken uitgevoerd door Aquafin. Maar ook de tegenwerking van echte milieu helpende zaken. Probeer maar als particulier de nodige vergunningen te krijgen voor een biogas installatie, een wind- of watermolen. |
Citaat:
In Antwerpen waren ze er als de kippen bij om, onder het mom milieuvriendelijkheid, peperdure vuilniszakken te verkopen. De slogan 'we gaan gescheiden huisvuil ophalen' was overigens alleen maar voor het plebs. Zij die zich wat meer konden permitteren, kochten een zwarte container en een jaarlijkse sticker (lees steekpenning) waarbij ze niet moeten sorteren. It's all about the money. In de Kempen worden op dit eigenste moment complete bossen omgekapt omdat er een pipo 'wat rustiger' wil wonen. Dat lijkt me je reinste hypocrisie. En waar wordt opnieuw de prioriteit gelegd ? Inderdaad, net zoals in het verkeer de verkeersboetes, ook de boetes 'voor het milieu'. Die 'groenen' geven geen bal om het milieu. Hun achterban misschien wel. |
Gut ja, dat had ik over het hoofd gezien. Plastiek vuilzakken van de allerbelabberste kwaliteit , om ze dan te betalen alsof ze gemaakt zijn van zijde.
|
Is dat niet gewoon een beetje algemene onderbuik (politiekers zijn nergens goed voor, zakkenvullers, etc.)? Wat heeft dit te maken met milieu, als ze u willen pesten, dan pesten ze u toch gewoon?; enfin, ik zie de link met milieu niet.
Maar goed, laat het maar eens allemaal los, dat doet soms deugd |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een groene partij zou in principe overbodig moeten zijn. Organisaties zoals Greenpeace, daarentegen, doen tenminste wat. Zij hebben mijn zegen. |
Citaat:
Heb het hier al ooit geschreven. Ooit een boete gekregen om een (klein) kampvuurtje te stoken ter grootte van een BBQ. 250 Euro. Asjeblieft. Er was geen gevaar voor de omgeving. Op eigen grond, ver van de bewoonde wereld. Op het PV stond iets van 'milieu'. Goed. Na kerstmis is er bij ons een 'kerstboomverbranding', waarbij honderden bomen in de fik gaan op het dorpsplein. Kan iemand het verschil uitleggen tussen die kerstbomen en mijn (zeer bescheiden) kampvuurtje ? Paar dagen geleden hoorde ik dat een container met afval uit de ruimte terug richting aarde wordt gestuurd, om dan in onze dampkring te verbranden. Monteer een paar stuwraketten op dat ding en stuur het het heelal in. Zien we nooit meer terug. Niet zo raar dat mensen zich dan stilaan vragen beginnen stellen. Maar nee hoor. Het gaat niet over centen :-D |
Citaat:
Ik heb geen probleem om mijn afval te sorteren en regelmatig naar het containerpark te brengen, maar in godsnaam, als je dan de moeite neemt om het allemaal te sorteren, waarom moet je dan ook nog eens extra daarvoor betalen....Ze mogen godverdomme blij zijn dat ik het netjes sorteer en naar ginder breng. De helft daarvan recycleren ze en daar verdienen ze dus nog geld mee ook. Hier hebben ze dus intussen ook zo'n weegschaal aangeschaft, gevolg is dat het halve Turkse getto hier, intussen zijn groot afval in het bos dumpt langsheen de spoorweg... Ik heb dus intussen mezelf maar een verbrandingoven gebouwd in mijn werkhuis. Een beetjes mist en ik stook het allemaal op en vervolgens kieper ik enkel nog assen in de vuilzak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We gaan eens kijken wat de staat aan wegentaks, BIV, accijnzen én BTW op de aankoopvan een wagen/motorfiets/ brandstoffen, en alle geldgraaierij achter de schermen op alles wat met persoonlijk gemotoriseerd transport te maken heeft -op uw verzekering, die verplicht is, betaald U ook 21% BTW, en gaat er een stukje naar een kas dat zogezegd moet uitbetalen voor ongevallen met onverzekerden- En wat we in de plek krijgen. Een wegennet dat meer op een hindernissenparkour begint te lijken... ************************************************** ***** Neen, waarom moet er op die koolzaakolie zoveel tax betaald worden als op de fossiele brandstof diesel? Waarom moet men de volle pot BTW betalen op accu's? Waarom betalen we met zijn allen recubel? Terwijl recuperatie van electrische toestellen letterlijk een goudmijntje kan zijn. 1 GSM bevat per gewicht meer zeldzame metalen dan de beste ertsen. 1 oude wasmachine brengt gescheiden goed geld op bij de schroothandel. En dan komt U af Voltian, dat het alleen maar onderbuik gevoel is. Neen, als ik als simpele mechaniker al zoveel manieren kan zien om het milieu te helpen, zonder te moeten taxeren of te belasten, dan is er toch ergens stront aan de knikker. Neen, ons politiek bestel en het daaruitvloeiend bestuur is zo verkwistend, dat elke eurocent die ze kunnen persen uit de werkende bevolking, er eentje te weinig is. En als dat nu milieutaks noemt, of belastingen op arbeid, dat zal onze geldwolven een worst wezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be