Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   verzekering duurder maar de logica ontsnapt mij ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152018)

brother paul 2 maart 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5336241)
dus als ze allebei het midden betalen ... zijn de vrouwen een extra kost voor de verz ... en de mannen een extra winst

hoe lang zal het duren denk je eer vrouwen actief buitengepest worden ?

die reëel verschillende kost moet gewoon doorgerekend worden.

noot : bij een schuldsaldoverzekering ligt het net omgekeerd dan bij een levensverzekering.

wel dan draait dat om, dus alles nivelleert op die manier.

Kijk je wilt toch ook solidariteit tussen walen en vlamingen, wel dat is solidariteit tussen mannen en vrouwen

cheverrant 2 maart 2011 16:12

verzekering duurder maar de logica ontsnapt mij ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 5335180)
Ze willen hun aandeelhouders dan ook een goede winstdeelname kunnen betalen hé.

Nu even serieus : er wordt bij een schade-afhandeling ook nogal serieus "geprofiteerd". Misschien kan het ook anders en daalt daardoor de schadelast voor de maatschappijen en kunnen ze de premie laten dalen.

De premie misschien wel maar daarom niet het geprofiteer. Als de verzekeringsmaatschappij minder schadevergoeding uitkeert dan door de verzekerde verwacht, betekent dat meer winst voor de verzekeringsmaatschappij, maar minder vertrouwen van de verzekerde in de maatschappij; misschien gaat de verzekerde dan op zoek naar een andere maatschappij... De makelaar (tussenpersoon van verzekerde en verzekeringsmaatschappij) verdient ook graag wat... De garage die het geaccidenteerde voertuig herstelt (als het te herstellen valt) verdient er ook graag wat aan... De schade-afhandelaar (in dienst van de verzekeringsmaatschappij) wordt gewoon betaald door de verzekeringsmaatschappij die zijn werkgever is, maar zal niet nalaten er iets extra aan te kunnen verdienen als het mogelijk is...
De logica is dus: iedereen verdient er wel iets aan (of probeert er tenminste iets aan te verdienen). Al de rest is alleen statistisch geleuter...

Mambo 2 maart 2011 18:09

't zijn die overstromingen altijd hé.
Telkens er wat water in de huizen staat gooien ze er van alles in om geld te kunnen krijgen.

En dan slaan ze op natuurlijk.

Yves38 2 maart 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5335721)
Verzekeringscontroleurs of fraude experts zijn blijkbaar ook (te) duur geworden men laat maar betijen...

En dat kan omdat de verzekeringen in ons land zich blijkbaar niet moeten bezighouden met competiviteit omdat ze onderlinge (prijs)afspaken maken..

zij kunnen het zich ook veroorloven om als algemene PR verantwoordelijke een vreselijk lelijke en irritante vent in te schakelen..:lol:

:thumbsup: Ge moest het eens weten...

Yves38 2 maart 2011 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant (Bericht 5336402)
De premie misschien wel maar daarom niet het geprofiteer. Als de verzekeringsmaatschappij minder schadevergoeding uitkeert dan door de verzekerde verwacht, betekent dat meer winst voor de verzekeringsmaatschappij, maar minder vertrouwen van de verzekerde in de maatschappij; misschien gaat de verzekerde dan op zoek naar een andere maatschappij... De makelaar (tussenpersoon van verzekerde en verzekeringsmaatschappij) verdient ook graag wat... De garage die het geaccidenteerde voertuig herstelt (als het te herstellen valt) verdient er ook graag wat aan... De schade-afhandelaar (in dienst van de verzekeringsmaatschappij) wordt gewoon betaald door de verzekeringsmaatschappij die zijn werkgever is, maar zal niet nalaten er iets extra aan te kunnen verdienen als het mogelijk is...
De logica is dus: iedereen verdient er wel iets aan (of probeert er tenminste iets aan te verdienen). Al de rest is alleen statistisch geleuter...

Laat me het zo stellen : ge weet er eenvoudigweg totaal geen reet van dus...

Pol Dolf 5 juli 2022 12:45

ik mag ni klagen : 286 euro voor een moto 650cc want ik heb auto en moto bij dezelfste maatschappij

Micele 5 juli 2022 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9989565)
ik mag ni klagen : 286 euro voor een moto 650cc want ik heb auto en moto bij dezelfste maatschappij

We hebben 2 autos bij dezelfde maatschappij, waarvan eentje +15 jaar (classic car polis)
deze 2500 cc, 170 PK

BA: 158 €
+ Taks en bijdragen : 43 €
# 201 €

Extra waarborgen:
Rechtsbijstand Plus: 39 €
Diefstal: 149 €
Brand : 50 €
Verzekering bestuurder: 39 €
+ Taks en bijdragen : 66 €
# 343 €

Totaal ## = 544 €

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be