![]() |
Citaat:
Ik heb al dikwijls eens gegeten op een ministerie waar ik werken aan het uitvoeren was. Telkens was dat daar gesubsidieerd. Als bezoeker betaalde ik de helft ongeveer van ergens anders en wie daar vast werkte betaalde nog minder. |
Citaat:
De enige tegemoetkoming die we krijgen, is dat de aankoop van presentexemplaren van handboeken (alleen die!) door de school terugbetaald wordt. Alleen moet iedere aankoop verafgegaan worden door de goedkeuring van de directie. Officieel is het evenwel zo dat deze boeken eigendom zijn en blijven van de school. M.a.w. eigenlijk is dat ook geen extra legaal voordeel. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vriendin heeft als lerares aan de stad een hospitalisatieverzekering, via het solidariteitsfonds. En met haar lerarenkaart krijgt ze bij verschillende winkels een vermindering. (o.a. De Standaard boekhandel) |
Citaat:
In het ziekenhuis restaurant kan je al voor 6 euro eten, in de makro restaurant ongeveer 8 �* 9 euro. En je hebt er ook waar je er 150 euro mag betalen natuurlijk. ;-) Ik hoor dus liever een getal. |
Citaat:
Tja, die lerarenkaart. De korting die ons toegekend wordt, is van die aard dat je niet echt kunt spreken van een "extra legaal voordeel". Daarvoor is de korting veel te laag. Daarom gebruik ik ze ook bijzonder weinig. Een boek met korting in de Standaard Boekhandel komt vrijwel gelijk uit met hetzelfde boek kopen bij de webwinkel Proxis bijvoorbeeld. |
Bij Ikea krijg je vrijdag vis en aardappeltjes voor 1 euro.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de parking kost wel 10 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zou ik mijn bokes ook meenemen. Is het beheer van de keuken extern ? Of door de school zelf ? |
Citaat:
Frituren werken dus al aan restaurant prijzen tegenwoordig. |
Citaat:
Maar binnenkort lanceer ik misschien een nieuwe fiets...de hondenfiets. Eventueel met 2 of 4 honden te verkrijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de prijs van de aardappel stijgt, gaat de prijs van een pakje friet omhoog. Daalt hij, dan blijft de prijs hetzelfde. Als wij met onze 3 volwassen kinderen eens langs een frituur gaan, zijn we 45 Euro kwijt. Omgerekend dus een 1800 oude Belgische franken. En dat is vrij snel omhoog gegaan. De lonen, daarentegen :roll: Ik blijf er bij. De komst van de Euro is een slechte zaak voor ons geweest. |
Onderwijzers en ambtenaren zijn sukkelaars...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=7436L9FQ Jij voelt je echt helemaal niet gebonden door de feiten hé? |
Citaat:
Dat heeft niet iedereen. Boterhammen of een stuk fruit op je bureau en doorwerken, zo gebeurt het in veel bedrijven. Soms is de koffiemachine gratis: cafeïne is goed voor 't rendement van 't personeel en de baas lijkt toch vrijgevig zo. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be