plakker |
4 maart 2011 10:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berrege
(Bericht 5339156)
@ Mambo: Ja, maar als later blijkt dat de gestrafte in kwestie onschuldig is kan men deze nog altijd weer vrijlaten. Bij de doodstraf is dat iets moeilijker...
@ Erwinvds: Dat "moord is moord" had ik wat beter mogen nuanceren. Bij wettige zelfverdediging bijvoorbeeld is het of jouw leven of dat van de crimineel. Als je eigen leven echt in gevaar is dan bestaat er wel iets als legale moord. Is een verschil met de overheid die als straf iemand vermoord.
|
Ik heb met de jaren vooral geleerd dat er nu eenmaal slechte mensen zijn.
Kijk, als een hond zo ziek was had men het beestje allang afgemaakt.
Vroeger dacht ik dat er in ieder mens wel het goede zat, maar er door omstandigheden problemen ontstaan zijn.
Nu ben ik me er 100% van bewust dat er gewoon kwaadaardige mensen zijn, en zelfs al stop je die 20 jaar in de gevangenis, ze gaan er ZEKER niet beter uitkomen. Er is dus gewoon geen alternatief.
Zelfs al stel je nu dat de begeleiding van gedetineerden in België geen lachertje zou zijn (wat het wel is), en er een goede besteding van de detentie is, dan heb je nog steeds die groep mensen die of die begeleiding zullen weigeren, of bij wie het gewoon geen zin heeft.
Leg je er bij neer, er zijn mensen die door en door slecht zijn, en die haal je veel beter permanent uit de maatschappij.
|