Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   CDU van Merkel krijgt klop in Baden-Württemberg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153313)

Scherven A. Mok 31 maart 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5388079)
Ik denk dat het in het geval van Baden Wurtemberg vooral met het Stuttgart 2000 project te doen heeft...

Stuttgart 21 ?

Zwitser 31 maart 2011 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5389594)
Stuttgart 21 ?

Inderdaad. Stuttgart 21. Was effen niet aan het opletten.

filosoof 31 maart 2011 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5385348)
¨
Tja wat had je gedacht, zo zogenaamde economische mirkelmadam gaat met de billen bloot. Merkel heeft helemaal geen sterk leiderschap, zij eet gewoon uit de hand van de multinationals en het grootkapitaal. De gewone kleine werkman moet hiervoor opdraaien. Economische groei ? Ja, maar voor wie ?

Dat is toch niet nieuw? Dat is al zo sinds het begin van de industriële revolutie. In Duitsland en elders.

filosoof 31 maart 2011 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5388688)
Maar dan nog. Merkel verliest volgens de polls in heel Duitsland.

Ik heb nog 'keine Ahnung' van de reden daarvoor. Meestal heb ik gauw mijn mening klaar. In dit geval niet.

eerst een oorlog beginnen lijkt geen mirakeloplossing te zijn: Sarko kreeg ook motten.
En je dan terug trekken lijkt ook al niet te lukken, hé Merkel? :twisted:

dat lijkt meer een wanhopige zet.

Scherven A. Mok 31 maart 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5390047)
Inderdaad. Stuttgart 21. Was effen niet aan het opletten.

Zal zeker ook meegespeeld hebben inderdaad. Hoewel ik niet goed begrijp hoe en waarom dat zo gevoelig ligt en wie waar staat in dat verhaal.

Zwitser 31 maart 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5390199)
Zal zeker ook meegespeeld hebben inderdaad. Hoewel ik niet goed begrijp hoe en waarom dat zo gevoelig ligt en wie waar staat in dat verhaal.

Mischien dat het hele goede rond Stuttgart 21 wat minder tot in België doorgedrongen is. In Zwitserland was het anders dagenlang nieuws. Alleen al omdat we het hier niet begrepen dat men een dergelijke projekt doordrukt zonder referendum.
Juist om wille van de directe democratie zijn grote verschuivingen bij de verkiezingen in Zwitserland veel minder gebruikelijk. Dat een paar thema's opeens tot een belangrijke verandering in de politieke machtsverhoudingen kunnen leiden wijst op een gebrek aan democratie.

Kodo Kodo 31 maart 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5388688)
Maar dan nog. Merkel verliest volgens de polls in heel Duitsland.

Ik heb nog 'keine Ahnung' van de reden daarvoor. Meestal heb ik gauw mijn mening klaar. In dit geval niet.

Ik volg dat niet, maar één aspect is me wel bekend: Merkel heeft het ondemocratische EU-beleid inzake euro en noodfonds en bail-outs gesteund.

Ik hoop dat de ogen, wat de EU betreft, eindelijk eens open gaan.

Scherven A. Mok 1 april 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5390268)
Mischien dat het hele goede rond Stuttgart 21 wat minder tot in België doorgedrongen is. In Zwitserland was het anders dagenlang nieuws. Alleen al omdat we het hier niet begrepen dat men een dergelijke projekt doordrukt zonder referendum.
Juist om wille van de directe democratie zijn grote verschuivingen bij de verkiezingen in Zwitserland veel minder gebruikelijk. Dat een paar thema's opeens tot een belangrijke verandering in de politieke machtsverhoudingen kunnen leiden wijst op een gebrek aan democratie.

Maar dat project zorgt toch voor meer en beter openbaar vervoer ? Is dat niet zoiets als de renovatie van Antwerpen Centraal ? Hoe kan dat dan dat het 'links' is dat er zo tegen gekant is en stemmen wint door het protest ertegen ?

stropdrager 3 april 2011 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5391702)
Maar dat project zorgt toch voor meer en beter openbaar vervoer ? Is dat niet zoiets als de renovatie van Antwerpen Centraal ? Hoe kan dat dan dat het 'links' is dat er zo tegen gekant is en stemmen wint door het protest ertegen ?

Daar kan je Stuttgart 21 inderdaad mee vergelijken. Het station van Stuttgart wordt omgebouwd van een kopstation naar een doorgaand station en ook volledig gemoderniseerd. Ik begrijp eigenlijk niet waarom uitgerekend de Duitse Groenen hier grote tegenstander van zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be