Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   FDF-jongeren proberen geweld uit te lokken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156712)

Pericles 20 juni 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5516308)
...ondertussen spreekt hun voorzitter Maingain ware oorlogstaal (gericht aan de N-VA en iedereen die 'meer Vlaanderen' wil).

Dit komt nooit meer goed.

Wat een geluk voor de franstaligen .
Ze zouden daar serieus op hun bakkes hebben gekregen .:-D

Eberhard Leclerc 20 juni 2011 14:19

Cédric Decock, 36 jr. Vrijgezel. Kinderloos. Woonachtig in Parijs en Sint-Genesius-Rode. Fotograaf.

djimi 20 juni 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5516308)
...ondertussen spreekt hun voorzitter Maingain ware oorlogstaal (gericht aan de N-VA en iedereen die 'meer Vlaanderen' wil).

Dit komt nooit meer goed.

Beste Zeno!,

wat is de bron van het bericht in 'citaat': "Politie voorkomt confrontatie Vlaamse en Franstalige betogers"?

Ik heb op de web-stek van De Standaard én die van De Morgen gezocht, maar niks gevonden.

Nierika 20 juni 2011 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5517709)

Cédric Decock, 36 jr. Vrijgezel. Kinderloos. Woonachtig in Parijs en Sint-Genesius-Rode. Fotograaf.

Weer één die zijn roots vergeten is.
Konden Franstaligen nu maar eenzelfde ijver aan boord leggen om hun roots te vergeten wanneer ze zich in Vlaanderen komen vestigen.

djimi 20 juni 2011 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5517753)
Beste Zeno!,

wat is de bron van het bericht in 'citaat': "Politie voorkomt confrontatie Vlaamse en Franstalige betogers"?

Ik heb op de web-stek van De Standaard én die van De Morgen gezocht, maar niks gevonden.

Op de web-stek van La Libre Belgique vond ik wél iets:

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...nt-genase.html

De lezerscommentaren zijn zoals gewoonlijk weer zéér boeiend :-)

Vlaanderen Boven 22 juni 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5516365)
En volgens u lokt het Vlaams-Belang hier ook geweld mee uit zeker? Betoging was trouwens eveneens verboden door de burgemeester:

Een betere vergelijking zou die Vlaamse mars doorheen Waterloo geweest zijn, wat ik persoonlijk ook nogal onnozel en overbodig vond. In het geval van de FDF'ers is het doel echter om expliciet de annexatie van andermans grondgebied te eisen, wat nog een stap verder gaat qua provocatie.

Bij de weg: weet iemand hoe TAK mobiliseert? Ik vang nooit iets op van toekomstige acties e.d. en zou er eigenlijk wel eens bij willen zijn.

Herr Flick 22 juni 2011 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5521239)
Een betere vergelijking zou die Vlaamse mars doorheen Waterloo geweest zijn, wat ik persoonlijk ook nogal onnozel en overbodig vond. In het geval van de FDF'ers is het doel echter om expliciet de annexatie van andermans grondgebied te eisen, wat nog een stap verder gaat qua provocatie.

Bij de weg: weet iemand hoe TAK mobiliseert? Ik vang nooit iets op van toekomstige acties e.d. en zou er eigenlijk wel eens bij willen zijn.

Ik vermoed dat ge daar een TAK er voor zult moeten kennen, ik kan mij voorstellen dat die niet alles wat ze gaan doen aan de grote klok hangen...

Zeno! 22 juni 2011 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5517753)
Beste Zeno!,

Google is your friend! ;)

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110619_051

Another Jack 22 juni 2011 11:30

Citaat:

Vraag het hen, volgens mij posten ze hier allemaal geregeld.

De schoofzak 22 juni 2011 11:38

Citaat:

http://www.taalaktiekomitee.org/hoofd.htm

Vlaanderen Boven 22 juni 2011 12:02

Bedankt, ik zal daar eens verder informeren. Ze mogen wel eens hun site updaten, dat ziet eruit als één van die gatlelijke geocities-sites uit de jaren '90.

Xenophon 22 juni 2011 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5521328)
Vraag het hen, volgens mij posten ze hier allemaal geregeld.

Heb je geen bron bij de staatsveiligheid die het kan bevestigen?

Another Jack 22 juni 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5521595)
Heb je geen bron bij de staatsveiligheid die het kan bevestigen?

Neen.
Zelfs een hulpagent ziet dat.

Raven 22 juni 2011 15:16

Dat ze maar eens durven doorlopen tot Anderlecht of Molenbeek.

Die FDF'ers zullen met rode kaken leren Arabisch te spreken.

Everytime 22 juni 2011 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5517709)

Verband met Véronique?

Everytime 22 juni 2011 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5517766)
Weer één die zijn roots vergeten is.
Konden Franstaligen nu maar eenzelfde ijver aan boord leggen om hun roots te vergeten wanneer ze zich in Vlaanderen komen vestigen.

Nooit uw roots vergeten.

Nebur 22 juni 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5521719)
Nooit uw roots vergeten.

Ze zullen hem niet temmen ;-)

Effect 22 juni 2011 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5521719)
Nooit uw roots vergeten.

Ik heb waalse, hollandse en vlaamse roots. Ik ga binnenkort in duitsland werken, dus mijn kinderen gaan ook duitse roots hebben. Wat boeit het wat uw roots zijn? Ieder mens is uniek.

Desondanks is de enige oplossing voor ons vierkant-draaiend land een grote staatshervorming. Dat is voor mij meer een praktische oplossing dan ingegeven door nationaliteit.

daiwa 22 juni 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5521798)
Desondanks is de enige oplossing voor ons vierkant-draaiend land een grote staatshervorming. .

En vermits de Franstaligen daar niet van willen weten zit er maar een oplossing op ..... elk zijn eigen weg gaan.

Daarstraks was het verheugend om zien in Villa Politica dat FDW en Marc Demesmaeker daar op dezelfde lijn zaten qua Vlaamse onafhankelijkheid. :-P

solidarnosc 22 juni 2011 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5521815)
En vermits de Franstaligen daar niet van willen weten zit er maar een oplossing op ..... elk zijn eigen weg gaan.

Daarstraks was het verheugend om zien in Villa Politica dat FDW en Marc Demesmaeker daar op dezelfde lijn zaten qua Vlaamse onafhankelijkheid. :-P

Nja kunnen misschien die woorden plaatsen naast die van de jongerenvoorzitter van N-VA tijdens het jongerendebat in Brussel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be