Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Raad van State vernietigt ontslag Antwerpse ambtenaar die 5 jaar betaald thuis zat. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156761)

guido 007 21 juni 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5518722)
Ik kan die vent alleen maar gelijk geven dat hij profiteert van de mazen in de wet, Electrabel doet dat ook.

Mazen van de wet????
Slecht personeelsbeleid zal je bedoelen zeker?

guido 007 21 juni 2011 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5518727)
en diene gast dan "ja, ik was toch heel de tijd beschikbaar?" :lol:

En hij nog gelijk ook.

guido 007 21 juni 2011 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5518885)
Hij heeft wettelijk recht op dat geld. Hij is ook een profiteur en een nietsnut.

Waarom is hij een nietsnut en profiteur?

guido 007 21 juni 2011 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5518917)
Wat gaat er van dat loon tussen 2005 en nu overblijven nadat de fiscus er zijn hand op heeft gelegd? Dat zal gene vette zijn want 't Stad betaald die som in 1 keer uit.

Waarvan heeft hij in die laatste jaren geleefd? werkloosheidsuitkering sinds dat ontslag in 2005? Gezien dat ontslag nu vernietigd is, kan de RVA die sommen terugeisen, daar zal 't Stad wel haar "lange arm" voor gebruiken. Eindconclusie; die kerel gaat daar zijn broek aan scheuren.

Toch niet hoor.

guido 007 21 juni 2011 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5518933)
Als mijn werkgever zegt dat ik thuis mag blijven zitten en mijn loon blijft storten, dan zal ik toch wel eens na een paar dagen bedenktijd over hoe raar dat is op mijn HR-dienst staan.

Los van het feit dat hij formeel wel alles heeft gedaan wat-ie moest, blijft er toch nog een menselijk aspect? Zijnde, dat als iemand je vraagt om thuis te zitten zonder reden of straf je dat toch eens even gaat dubbelchecken en dat niet voor waar aanneemt.

Deze zaak was heel wat sympathieker geweest als de man serieuze en niet-ophoudende moeite had gedaan om bij de stad achter werk te vragen.

Waarom dient de HR manager dan?

guido 007 21 juni 2011 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5518972)
Je moet zo'n mens niet verdedigen, ook al kunnen we hem natuurlijk wel bewonderen omdat hij het zo slim gespeeld heeft. Hij is uiteraard een profiteur en een nietsnut. Een typische Vlaamse plantrekker waarvan er veel te veel rondlopen, en de voornaamste reden waarom er hier zoveel in het honderd loopt.

En dit probleem zal niet verdwijnen door België te splitsen...

Dit probleem zal zich inderdaad niet oplossen of niet meer voorkomen door België te splitsen, we kunnen wel de ambtenarij hervormen tot een modern management.

Ieder zichzelf respecterend HR management heeft voor ieder personeelslid een functiebeschrijving en ....

guido 007 21 juni 2011 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5518979)
ik ben niet tegen de splitsing van België hé, integendeel. Maar we moeten ons ook niet inbeelden dat het alles gaat oplossen.

Hebben wij dit ooit gesteld?
1 Onderdeel van ons programma gaat over de hervorming van de ambtenarij.

Dade 21 juni 2011 08:26

Hij heeft blijkbaar wel actie ondernomen, het is niet zo dat hij niks gedaan heeft, alleen had men het blijkbaar te druk met belangrijker dingen dan dit,,,,
" De man ging één keer bij zijn bazen melden dat hij geen opdrachten had en zweeg toen. En Ruud De Ridder schreef de schepen van Personeelszaken een brief waarin Martens' situatie werd uitgelegd, maar die brief kwam nooit aan op het Schoon Verdiep. Vandaag heeft Martens het over een 'mondelinge' verklaring van zijn kant tegenover de stadsdiensten, die hem vertelden dat het EAT contact moest opnemen met de schepen van Personeelszaken, toen en nog altijd Marc Van Peel (CD&V). "
http://www.politics.be/nieuws/5226/

lombas 21 juni 2011 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5518997)
Waarom dient de HR manager dan?

Een HR manager beslist toch niet over de activiteitspolitiek? Als er nu één exclusief uitvoerende post is in een bedrijf, dan is het toch wel HR? Dus bij HR kun je enkel over formaliteiten gaan zagen, zoals: ik zit thuis en heb niets te doen.

slegie 21 juni 2011 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5518815)
Zet het even op een rijtje

Hij werkte bij de Stad
Moest voor de Stad bij het theater gaan werken
Theater heeft geen werk meer voor hem en hij moet nietmeer komen
De Stad zegt "Hou je ter beschikking"
Deze man doet dit en zit al 5 jaar op een andere opdracht te wachten.
Wat deed hij verkeerd ?
De Stad ging in fout

tuurlijk ging de stad in de fout, en de man heeft gelijk!

trouwens men zou beter eens iets doen aan de efficiëntie van de politiekers en op hun loon eens gaan besparen dan heeft men ineens miljarden euro's vrij daar we toch 4 niet werkende regeringen hebben, idem voor de gemeenteraden

fernand 21 juni 2011 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5518917)
Wat gaat er van dat loon tussen 2005 en nu overblijven nadat de fiscus er zijn hand op heeft gelegd? Dat zal gene vette zijn want 't Stad betaald die som in 1 keer uit.

Waarvan heeft hij in die laatste jaren geleefd? werkloosheidsuitkering sinds dat ontslag in 2005? Gezien dat ontslag nu vernietigd is, kan de RVA die sommen terugeisen, daar zal 't Stad wel haar "lange arm" voor gebruiken. Eindconclusie; die kerel gaat daar zijn broek aan scheuren.

achterstallig loon wordt anders belast; dan normaal loon

giserke 21 juni 2011 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 5519087)
achterstallig loon wordt anders belast; dan normaal loon

Waarom? Volgens mij niet hoor? Het is geen extra loon he?
Als je een afgedankt wordt door uw werkgever, je krijgt zoveel maanden vooropzeg, maar je vind vroeger werk, wordt die vooropzeg ook niet extra belast.

Infowarrior 21 juni 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5518972)
Je moet zo'n mens niet verdedigen, ook al kunnen we hem natuurlijk wel bewonderen omdat hij het zo slim gespeeld heeft. Hij is uiteraard een profiteur en een nietsnut. Een typische Vlaamse plantrekker waarvan er veel te veel rondlopen, en de voornaamste reden waarom er hier zoveel in het honderd loopt.

En dit probleem zal niet verdwijnen door België te splitsen...

Wat heeft deze zaak met het "Vlaams" zijn te zien?

Indien dit het een Waal geweest was, had je dan ook gesproken over een "typische Waalse plantrekker"?

On topic: deze kerel heeft overschot van gelijk (dat hij recht heeft op dat geld) en toont nog maar eens de logheid en lompheid van ons staatsapparaat aan.

Al zou ik persoonlijk en in zijn plaats met een serieus knagend gevoel in mijn geweten zitten.

Karma 21 juni 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5518680)
ANTWERPEN -

Martens ontving zo tussen 2000 en 2005 een 155.000 euro aan brutoloon, terwijl hij thuis zat. Begin 2006 werd Martens effectief ontslagen om dringende redenen, wegens vijf jaar onwettige afwezigheid. Daarop besloot Martens zijn ontslag aan te vechten bij het gerecht.

:rofl:

Karma 21 juni 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 5519029)
Hij heeft blijkbaar wel actie ondernomen, het is niet zo dat hij niks gedaan heeft, alleen had men het blijkbaar te druk met belangrijker dingen dan dit,,,,
" De man ging één keer bij zijn bazen melden dat hij geen opdrachten had en zweeg toen. En Ruud De Ridder schreef de schepen van Personeelszaken een brief waarin Martens' situatie werd uitgelegd, maar die brief kwam nooit aan op het Schoon Verdiep. Vandaag heeft Martens het over een 'mondelinge' verklaring van zijn kant tegenover de stadsdiensten, die hem vertelden dat het EAT contact moest opnemen met de schepen van Personeelszaken, toen en nog altijd Marc Van Peel (CD&V). "
http://www.politics.be/nieuws/5226/

:hm: Alweer die onzichtbare en ondetecteerbare boosdoener die de fout heeft gemaakt ...

Boduo 21 juni 2011 10:21

Citaat:

Ik kan die vent alleen maar gelijk geven dat hij profiteert van de mazen in de wet, Electrabel doet dat ook.

Kafka²

Herr Flick 21 juni 2011 10:26

Citaat:

Hij heeft ook volledig gelijk, als hij ergens werkt, en ze detacheren hem en ze "vergeten" hem terug te nemen, ... tjsa dan is die mens niet in fout, ze moeten maar beter opletten.

Bovendien is hij dus onwettig ontslagen en moet hij voor die periode dat hij ontslagen was, ook betaald worden, geen compasie met t stad.

Herr Flick 21 juni 2011 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5519188)
:hm: Alweer die onzichtbare en ondetecteerbare boosdoener die de fout heeft gemaakt ...

De belgische pesterijen is dan ook na het ministerie van gelegaliseerde diefstal en het gekrom, een van die overheidsdiensten die langs geen kanten werkt.

ik wacht ook al meer dan 2 jaar op een pakske...

giserke 21 juni 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5518680)
Ambtenaar Dirk Martens werd in 2000 ontslagen als technicus bij het 'Ech Antwaarps Theater'. Door een administratieve vergissing werd de stad, zijn werkgever, daar echter niet van op de hoogte gesteld. De ambtenaar kreeg bericht dat 'er geen werk meer voor mij was, maar dat hij zich ter beschikking moest houden.'

Dat betekend dat de juiste procedure voor ontslag van gemeentepersoneel niet werd toegepast. Dus het schepencollege draagt nieuw personeel voor, en stelt voor personeel te ontslaan aan de gemeenteraad in besloten zitting.
Vervolgens krijgt de persoon in kwestie een aangetekende C4 met zijn opzeg.

Blijkbaar is deze procedure niet gevolgd, waardoor de stad heeft geen been heeft om op te staan.

giserke 21 juni 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5519198)
Hij heeft ook volledig gelijk, als hij ergens werkt, en ze detacheren hem en ze "vergeten" hem terug te nemen, ... tjsa dan is die mens niet in fout, ze moeten maar beter opletten.

Bovendien is hij dus onwettig ontslagen en moet hij voor die periode dat hij ontslagen was, ook betaald worden, geen compasie met t stad.

En voor onwettig ontslag kan er tegen de betrokken personen nog een strafklacht volgen, omdat het ambtenaren en politiekers zijn.

Patje Jansens kan maar beter eens samenzitten met zijn advocaat, want hij is hoofdelijk aansprakelijk. :twisted:

let op mijn woorden: Die ontslagen vent zal betaald worden tot zijn pensioen, om hem te doen zwijgen. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be