Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Flikken Kortrijk ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157034)

dale 28 juni 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5530459)
Het is niet allemaal slecht natuurlijk, er zijn ook goede kanten aan de politie. Neem nu de sociale tewerkstelling, de meeste van die mensen zijn te lui om zelfs maar taxi-chauffeur te worden.

Het zal wel aan mij liggen, maar de agenten die ik ken, doen het om mensen te helpen en te beschermen. Het is mogelijk dat dit een minderheid is, maar dat is wel het beeld en de ervaring die ik heb van de politie...

fox 28 juni 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dale (Bericht 5531377)
Het zal wel aan mij liggen, maar de agenten die ik ken, doen het om mensen te helpen en te beschermen. Het is mogelijk dat dit een minderheid is, maar dat is wel het beeld en de ervaring die ik heb van de politie...

Niet op Xenophon letten. Die is nogal rancuneus tegen de flikken. Waarschijnlijk omdat hij het nog altijd niet kan verkroppen dat ze hem in de bak gestoken hebben.

giserke 28 juni 2011 08:46

Citaat:

Het ligt idd aan jou :mrgreen:

giserke 28 juni 2011 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5530958)
Als je verbaal niet in staat bent om wat beters uit te braken dan 'vuile flik' tegen een tiranniek smurfke met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, dan wordt het hoog tijd om het een beetje eloquenter uit te drukken of uw vocabularium een beetje uit te breiden.
"Verhip! U heeft volkomen gelijk, inspecteur Flikkemans. Bedankt dat u zo begaan bent met uw bijdrage aan de dystopische maatschappij. Nogmaals m'n oprechte excuses."

Dat is nu net het probleem, hun vocabularium is zeer beperkt.
Wat voor zin heeft het zaken te zeggen die ze niet begrijpen?

giserke 28 juni 2011 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5531407)
Niet op Xenophon letten. Die is nogal rancuneus tegen de flikken. Waarschijnlijk omdat hij het nog altijd niet kan verkroppen dat ze hem in de bak gestoken hebben.

En omdat hij bajesklant was, is het niet waar wat hij zegt?

Ik ben geen bajesklant, en zeg dat ook.

Hoogstens een combi klant na een of andere betoging.

fox 28 juni 2011 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5531425)
En omdat hij bajesklant was, is het niet waar wat hij zegt?

Ik ben geen bajesklant, en zeg dat ook.

Hoogstens een combi klant na een of andere betoging.

Nee jij bent er gewoon eentje die graag aan flikkenbashing doet omdat het "stoer" is.

Xenophon 28 juni 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5531407)

Al goed dat je er zelf "waarschijnlijk" bij zet, want je hebt ggeen idee.

Xenophon 28 juni 2011 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5530958)
Als je verbaal niet in staat bent om wat beters uit te braken dan 'vuile flik' tegen een tiranniek smurfke met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, dan wordt het hoog tijd om het een beetje eloquenter uit te drukken of uw vocabularium een beetje uit te breiden.

"Verhip! U heeft volkomen gelijk, inspecteur Flikkemans. Bedankt dat u zo begaan bent met uw bijdrage aan de dystopische maatschappij. Nogmaals m'n oprechte excuses."

het verschil tussen, "vuile flik" en "inspecteur flikkemans" ontgaat me een beetje.

giserke 28 juni 2011 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5531702)
het verschil tussen, "vuile flik" en "inspecteur flikkemans" ontgaat me een beetje.

Je moet zeggen, meneer de vuile flik!

stropke 1 juli 2011 09:23

do 10 feb 2011, 08:15
Politievakbond: boetes zijn te hoog AMSTERDAM -

Politieagenten vinden de verkeersboetes die zij moeten uitschrijven te hoog, aldus de politievakbond ANPV. Dit jaar zijn verkeersboetes met 15% verhoogd.

De verhouding tussen sommige overtredingen en de hoogte van de bekeuring zou volledig zoek zijn. Dat meldt de NOS. Door rood rijden kost nu 185 euro, een winkeldiefstal 50 euro. "Dat snapt niemand en dat kunnen we ook niet uitleggen", aldus een woordvoerder van de ANPV.

Agenten zouden zich schamen voor het uitschrijven van sommige bekeuringen. Ook krijgen ze door de hoge boetes te maken met agressie. De politievakbond roept zijn leden op bij minister Opstelten te protesteren tegen de hoge boetes.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=19,1

;-) Tegen dat blondje ga ik geen vuile flik roepen.
Daar ga ik nog eens extra bij fout parkeren....:lol: Maja, ze werkt ook niet in Kortrijk hé.

giserke 1 juli 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5535528)
do 10 feb 2011, 08:15
Politievakbond: boetes zijn te hoog AMSTERDAM -

Politieagenten vinden de verkeersboetes die zij moeten uitschrijven te hoog, aldus de politievakbond ANPV. Dit jaar zijn verkeersboetes met 15% verhoogd.

De verhouding tussen sommige overtredingen en de hoogte van de bekeuring zou volledig zoek zijn. Dat meldt de NOS. Door rood rijden kost nu 185 euro, een winkeldiefstal 50 euro. "Dat snapt niemand en dat kunnen we ook niet uitleggen", aldus een woordvoerder van de ANPV.

Agenten zouden zich schamen voor het uitschrijven van sommige bekeuringen. Ook krijgen ze door de hoge boetes te maken met agressie. De politievakbond roept zijn leden op bij minister Opstelten te protesteren tegen de hoge boetes.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=19,1

;-) Tegen dat blondje ga ik geen vuile flik roepen.
Daar ga ik nog eens extra bij fout parkeren....:lol: Maja, ze werkt ook niet in Kortrijk hé.

Kortrijk heeft ook domme blondjes in dienst hoor :-)

Marie van de koster 1 juli 2011 10:20

Citaat:

Idem.
Probeer u overigens dit land eens in te denken zonder politie...

giserke 1 juli 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5535567)
Idem.
Probeer u overigens dit land eens in te denken zonder politie...

Zalig!

Marie van de koster 1 juli 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5535578)
Zalig!

Voor criminelen, voor mensen die graag verkeersregels overtreden, voor fraudeurs, ja voor hen is het zalig. Voor de gewone burger een ramp!

giserke 1 juli 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5535971)
Voor criminelen, voor mensen die graag verkeersregels overtreden, voor fraudeurs, ja voor hen is het zalig. Voor de gewone burger een ramp!

Omdat jij jezelf niet in de hand kunt houden, moet je niet denken dat anderen dat niet kunnen?

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn. 8-)

Steve_M 1 juli 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5535979)
Omdat jij jezelf niet in de hand kunt houden, moet je niet denken dat anderen dat niet kunnen?

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn. 8-)

Ik vind dat nogal naïef. Ze moeten gewoon stoppen met de achterlijksten uit de samenleving een pet en een knuppel en te geven. Voor jouw Wilde Westen-dromen pas ik vriendelijk. Eens benieuwd wat jij gaat doen als een van jouw dierbaren overhoop wordt gereden door een zatlap en er geen politie bestaat.

giserke 1 juli 2011 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5535987)
Ik vind dat nogal naïef. Ze moeten gewoon stoppen met de achterlijksten uit de samenleving een pet en een knuppel en te geven. Voor jouw Wilde Westen-dromen pas ik vriendelijk. Eens benieuwd wat jij gaat doen als een van jouw dierbaren overhoop wordt gereden door een zatlap en er geen politie bestaat.

Het spijt mij te moeten zeggen, maar als een Dierbare overreden wordt, zal het wel of niet bestaan van flikken daar niks aan veranderen.

Steve_M 1 juli 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5535991)
Het spijt mij te moeten zeggen, maar als een Dierbare overreden wordt, zal het wel of niet bestaan van flikken daar niks aan veranderen.

Dus die persoon hoeft daar niet voor gestraft te worden en mag een week nadien rustig iemand anders overhoop rijden? Het is maar een voorbeeld, hoor. Zonder gezag leef je in Somalië: het recht van de sterkste. En je mag er vrij gerust van zijn dat noch jij, noch ik de sterkste zijn. Je mag daar gerust voor pleiten, maar ik wil niet in zo'n land leven. Gewoon normaalbegaafd gezag volstaat voor mij.

Marie van de koster 1 juli 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5535979)

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn. 8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5535987)

Ik denk dat Steve hier wel ongeveer zegt wat ik bedoel.
Een land zonder politie is inderdaad het Wilde Westen. Ideaal voor marginalen maar onhoudbaar voor de gewone mens. Het wordt een anarchie.
Lees gewoon even de feiten in de krant iedere dag : moorden, diefstallen, verkeersongelukken wel of niet door schuld, ...
Wie zou Ronald Jansen, Hans Van Temsche, Dutroux oppakken als er geen politie was? Laten we die criminelen maar rustig verder doen?

giserke 1 juli 2011 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5536013)
Ik denk dat Steve hier wel ongeveer zegt wat ik bedoel.
Een land zonder politie is inderdaad het Wilde Westen. Ideaal voor marginalen maar onhoudbaar voor de gewone mens. Het wordt een anarchie.
Lees gewoon even de feiten in de krant iedere dag : moorden, diefstallen, verkeersongelukken wel of niet door schuld, ...
Wie zou Ronald Jansen, Hans Van Temsche, Dutroux oppakken als er geen politie was? Laten we die criminelen maar rustig verder doen?

Precies of onze flikken zo en denderend succes hebben in het oprollen van crimnelen :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be