Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De Hobby topic (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157306)

Marxmannetje 3 juli 2011 21:28

Dieren verzorgen.

From_Vlaanderen 3 juli 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5538400)
Dieren verzorgen.

Aah, dat was ik nog vergeten; mijn beest.
De Duitse Staande Draadhaar, daarmee ga ik wel wandelen en zwemmen en toestanden.

Maarten Malaise 3 juli 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder (Bericht 5538372)
En postzegels verzamelen.

oei, vergat ik idd te vermelden als jeugdhobby. Denk dat ik zo'n 10.000 postzegels heb. En een gelijkaardige hoeveelheid sigarenbanden, stille getuigen van een serie kapotte longen ...

Uiteraard nog wat leuke objecten in de collectie van politieke objecten:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=130927
waaronder alweer een sigaar ...

Derk de Tweede 3 juli 2011 22:05

Modeltreinen, specialiteit Deutsche Bundesbahn periode 1968 - 1976 met de nadruk op de laatste stoomlocs.
Maar ik heb ook paar modellen van de NS en de NMBS.
Fotograveren van natuur, treinen en mijn dorp.
Muziek, veelal betere pop uit de periode 1953 - 1985, maar dat ook mijn werk.
Niet persé een hobby, maar ik volg ook nieuwe ontwikkelingen in de politiek, de maatschappij en de wetenschap en dan zeker de astronomie.
Ga bijna iedere dag wandelen met de hond in bos en/of hei omdat mijn dochter dat niet wil en mijn vrouw niet durft.
En een paar keer per jaar pak ik mien olde Puch en ga met vrienden een stuk rijden.
http://www.youtube.com/watch?v=PowyFGdMu5w

Distel 4 juli 2011 06:34

Web development, tv series kijken, bezig zijn met de katten.

giserke 4 juli 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5538400)
Dieren verzorgen.

Ik heb ook een diertje om te verzorgen :-)

Marxmannetje 4 juli 2011 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5538588)
Ik heb ook een diertje om te verzorgen :-)

Ik heb muizen, slangen, kippen, vissen en katten te verzorgen :lol:

maddox 4 juli 2011 10:14

Voornaamste hobby, dingen maken, waaronder mijn robots.

Lezen is een goeie 2de.

giserke 4 juli 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5538656)
Ik heb muizen, slangen, kippen, vissen en katten te verzorgen :lol:

De mijn kost wel iets meer.
Gisteren is ze alweer schoenen gaan kopen.

Marxmannetje 4 juli 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5538782)
De mijn kost wel iets meer.
Gisteren is ze alweer schoenen gaan kopen.

Lol :lol:

Txiki 4 juli 2011 11:05

Lezen, politiek, bier en whiskey, wandelen, niets doen, slapen, muziek spelen en beluisteren

vrijevlaming 4 juli 2011 11:41

manta 4 juli 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5538914)

Met een gitaar bezopen staan gapen naar mannen in korte broek op een fiets tussen een hoop volk ??? :-D
Of hoe zit de rebus in mekaar??? ;-)

lombas 4 juli 2011 11:47

Werk:

Lief:

Reizen:

Lezen:

Zwemmen:

Muziek:

vrijevlaming 4 juli 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5538926)
Met een gitaar bezopen staan gapen naar mannen in korte broek op een fiets tussen een hoop volk ??? :-D
Of hoe zit de rebus in mekaar??? ;-)

Noem een bas nooit een gitaar. Een gitaar wordt bespeeld door mensen die zeggen "kijk eens wat ik kan!". Een bas zorgt voor de groove en controleert dus het wiegend achterwerk van de vrouwen
(ps, ik heb nog een gitaar liggen ook, maar speel er amper nog op)

Txiki 4 juli 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 5537977)
Benieuwd wat jullie zoal doen in de vrije tijd. Sport? Postzegels verzamelen? Schilderen? Lezen? Theater? Film? Muziek? Groene vingers?

Ik heb 3 kindjes. Zij zijn mijn grootste tijdsbesteding.
Daarnaast ben ik gefascineerd door alles wat computertechnologie betreft, alsook het beheer ervan. Operating systems, programmeren, systeembeheer, virtualisatie, automatisering, erp/crm, cms, itam, itil, prince2, ... Elk jaar leer ik mezelf enkele nieuwe technologieën aan die ik in sommige gevallen weer omzet in concrete (werk)opdrachten. Want computertechnologie is de rode draad in mijn beroep.
Vroeger veel gelezen, nu wat minder. Mijn favoriete magazine is Res Publica, met verve op nummer één, omdat het een magazine is dat politiek van een wetenschappelijke kant belicht. Al heb ik nog wat leeswerk in te halen. Het is op dit moment mijn enige abonnement. Tot mijn andere favorieten behoren het Journaal van Mark Grammens, Oikos en 't Pallieterke omdat ze kwalitatief met meningen omgaan en op die wijze meer inhoud bieden dan vele klassieke media. Suggesties voor andere bladen in die zin zijn welkom ;-)
Een uiteraard Politics vzw. Voorheen ook andere verenigingen, maar tegenwoordig hou ik het bij Politics.

En jullie hobby's?

Grammens zijn blaadjes zijn bijzonder interessant. Maar een abo vind ik net iets te duur, eigenlijk. Ik begrijp de hoge prijs, daar niet van.

manta 4 juli 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5538933)
Noem een bas nooit een gitaar. Een gitaar wordt bespeeld door mensen die zeggen "kijk eens wat ik kan!". Een bas zorgt voor de groove en controleert dus het wiegend achterwerk van de vrouwen

Ge zijt dus nen bééspleejer? ;-)

Txiki 4 juli 2011 12:09

Citaat:

:cheer: leve de basgitaar :cheer:

't Is het eerste waarnaar ik op zoek ga in elk lied. Tenzij er een tin whistle meedoet, dan spits ik mijn oren eerst daar op toe. En dan de bas. En daarna luister ik naar hoeveel eigen leven de drum heeft.

Xenophon 4 juli 2011 13:10

Citaat:

Waarom niet? Bassisten zijn gewoonlijk ook gebuisde gitaristen.

vrijevlaming 4 juli 2011 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5539040)
Waarom niet? Bassisten zijn gewoonlijk ook gebuisde gitaristen.

ROFL, als je zo'n dingen zegt, kan dat maar door twee zaken komen (of een combinatie van de twee)

1) gij hebt nog nooit bas gespeeld
2) gij kent alleen maar bassisten die van die bescheten punk-lijntjes spelen of simpele poppy shit.

Ikzelf heb eerst jaren gitaar gespeeld en dan ook op bas begonnen. En hoewel ik een zeer behoorlijk gitaarspeler was, had ik ongelooflijk veel moeite om in het begin met bas uit de voeten te geraken (behalve, u raadt het al, het spelen van punklijntjes en zo van die zaken). Trouwens, veel van die gitaristjes kunnen ook maar zo'n gitaarlijnen spelen hoor, dus ook daar ligt het niveau bij velen laag. Waarom denk je dat voor iedere beginnende band die Tool-achtige muziek wil spelen, je 25 bandjes kan vinden die iets spelen die op punk trekt?

De baslijnen van bvb qotsa zijn voor mij moeilijker te spelen dan hun gitaarlijnen hoor. Of van die walking bass-lijnen. Nie simpel maar wel geestig eenmaal je ze onder de knie hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be