![]() |
Citaat:
De meeste VB'ers denken niet specifiek aan B-H-V, maar aan de strijd tegen de Walen. Dit is een eerste stap om de vrijheid terug te krijgen die de walen hebben gepikt van ons. Dat is de gedachte die erachter schuilgaat. |
Citaat:
|
Citaat:
U blinkt weer uit in originaliteit |
Naar mijn oordeel is de vraag inzake de vervanging van de stemplicht door een stemrecht het ideale onderwerp voor een bindend referendum.
Hier wortd de beslissing enkel genomen door de burgers, en niet door berekeningen van de politieke partijen, welke strekking ze ook mogen hebben. Ik denk dat dit debat in de toekomst belangrijk zal worden. Wat mijn persoonlijke mening aangaat stel ik vast, onder voorbehoud van vergissing mijnentwege, dat wij het enige land zijn in de wereld dat stemplicht kent. de vraag hierbij is: zijn wij dan een beter democratisch land dan alle anderen? Persoonlijk zou ik iedere keer gaan stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor iets 'pleiten' als je in de oppositie zit, of als je naar de oppositie dreigt terug gestuurd te worden, is niet voldoende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Noch bij de Europese verkiezingen, noch bij de gemeenteraadsverkiezingen is er een stemplicht. Er is in beide gevallen een totaal vrijwillig inschrijvingsrecht op de kieslijsten en alleen de effectieve inschrijving heeft stemplicht voor gevolg.
Het is niet omdat politici oplichters zijn en de kieswet voor de Belgen die in België wonen (Belgen in het buitenland hebben voor beide verkiezingen geen stemplicht) niet willen wijzigen, dat de stemplicht bij die twee verkiezingen zou gelden. Ik heb vandaag dan ook alleen gestemd voor het Vlaams Parlement en niet voor het Europees parlement. Dat gaf geen moeilijkheden, de voorzitter heeft mijn weigering vlot aanvaard. |
Citaat:
Ik kan mij hierin wel vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be