| AsGardSGO |
27 oktober 2011 04:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg
(Bericht 5734895)
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.
Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?
ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.
Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)
|
Het is bij mij ondertussen zo ver gekomen dat ik al zelfs niet meer met het OV wil rijden om vooral die reden.
Mensen die het leuk vinden om met de trein, bus of metro/tram te rijden zijn ofwel zelf storende factoren en actoren of beliegen zichzelf gewoon.
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid; het OV wordt steeds duurder, service gaat omgekeerd evenredig achteruit en samen daarmee de veiligheid en de mentaliteit van de gebruikers ervan. Nee, liever 3uur in de file en veel betalen voor de auto en het risico van een ongeval lopen dan 3uur op een trein/bus/metro te zitten!!
Momenteel heb ik dan ook voor de beestenwagens gekozen en stop daar maar al die mensen in die anders toch maar storend zijn. Laat ze daar elkaar maar in de weg zitten, aangapen, door elkaar roepend hun gsm beantwoorden en hun muziek luid zetten.
|