| Rr00ttt |
14 oktober 2011 21:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
(Bericht 5743561)
Die staatsschuld hebben we te danken aan al die politici die de mensen de hemel op aarde beloofden (om stemmen te krijgen) maar er niet bij vertelden dat ze daarvoor moesten gaan lenen.
|
Klopt niet echt. Sinds begin de jaren 70 stapelden de schulden zich op en dat was niet bepaald een geheim. Toch werden de verantwoordelijke politici steevast herkozen. Bij dit laatste wil ik wel toegeven dat er bij mijn weten niet echt alternatieven waren, ie in de zin van politieke partijen die hier zwaar tegen protesteerden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
(Bericht 5743561)
Ze is er ook gekomen omdat de vakbonden alsmaar méér eisten en nooit tevreden waren. Ze hebben de mensen gek gemaakt en opgehitst om te gaan betogen. Soms terecht, maar vaak voor sociale voorzieningen die onbetaalbaar zijn. Ze kregen hun zin wel, maar het gat in de staatskas werd alsmaar groter.
In 't kort: België heeft jarenlang boven zijn stand geleeft, en doet dat nog steeds. Het ware verstandiger geweest iets minder snel te groeien en wat middelen opzij te zetten voor later.
Fred.
|
Dit klopt.
Waar ik u echter niet in volg is uw tirade tegen 'de jongeren'. Als er 1 tirade zou moeten zijn dan is het tegen de 50-ers van nu die blijkbaar - ondanks dat iedereen nu wel weet dat het niet houdbaar is - absoluut onbereid zijn om hun onbetaalbare privileges op te geven.
Hetzelfde kan gezegd worden van bvb de ambtenarenpensioenen. Enz.
Maar het overkoepelend probleem - en dat vind men bij zowat alle generaties terug - is het denkpatroon over wat er precies 'rechtvaardig' en wenselijk is, en het wegvallen van een morele leidraad. En dat denkpatroon hebben we aan de 68-ers te danken. I.e. iedereen claimt van alle 'rechten' die helemaal geen recht zouden mogen zijn imo.
|