Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Hangt alles zo crapuleus aan mekaar? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161808)

E. Gidius 17 oktober 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5747294)
Informele contacten, liefst in de vorm van dineetjes in dure restaurants. In complotten ga ik echter pas geloven wanneer ik heel overtuigend bewijsmateriaal te zien krijg.

Wie heeft het hier over een complot? Het is gewoon de dagelijkse werking van het Belgische vriendenrepubliekje, niks abnormaals aan. Het enige dat ietwat opvallend is, is dat iemand die duidelijk inside kennis heeft, dat met zijn naam en woonplaats op een openbare website zet.

E. Gidius 17 oktober 2011 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5747402)
We moeten dit tot op het bot uitstpitten ! Er moet een parlementaire onderzoekscommissie komen ! Men wil de potjes gedekt houden ! Zie je wel dat de roze baletten plaats hebben gevonden ! Allemaal gesjoemel ! Waar zijn de teksten van die geheime akkoorden ? :silly: ;-)

Zie je, dat bedoel ik nu met de lakeien van het regime die wild om zich heen beginnen te slaan als iemand ongegeneerd de waarheid neerschrijft.

Het soort mensen dat in Egypte of Lybië de straat opging om betogers tegen het regime met knuppels uiteen te ranselen.

E. Gidius 17 oktober 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5747471)
Als dit risico dan zonodig moest afgewend worden door een garantie dan was het ARCO-ACW die deze garantie moest verlenen, niet de overheid.

ACW is één van de sektes die het Belgisch staatsapparaat sinds lang gekoloniseerd hebben. Het is niet meer dan normaal dat ze hun instrument laten opdraaien voor de miserie die ze zelf hebben aangericht.

Wie hierover verwonderd doet, is niet goed bij zijn hoofd en verdient in mijn ogen keihard bedrogen te worden.

quercus 17 oktober 2011 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5747539)
ACW is één van de sektes die het Belgisch staatsapparaat sinds lang gekoloniseerd hebben. Het is niet meer dan normaal dat ze hun instrument laten opdraaien voor de miserie die ze zelf hebben aangericht.

Wie hierover verwonderd doet, is niet goed bij zijn hoofd en verdient in mijn ogen keihard bedrogen te worden.

Huybrechts van de Federatie van Beleggingsclubs (dus particuliere beleggers) dreigt met een gerechtelijke actie en beschikt volgens mij over een zeer stevig argument: de schending van het gelijkheidsbeginsel. Benieuwd of ARCO-ACW er zal kunnen tussenuit glippen.

speurneus 17 oktober 2011 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5747166)
Ik begin met te zeggen dat het volgend stukje niet van mijn hand is, maar van een zeker Luc V. uit Herent in DS-online van vandaag! Toch klinkt zijn relaas heel aannemelijk en levert ze een verklaring voor enkele op zich merkwaardige wendingen in de Belgische politiek van de laatste maanden. Wat vinden jullie hier van?

Waar onze Luc V. uit Herent de bal totaal misslaat is het feit dat er in juni nog helemaal geen sprake was van het failliet van Dexia.

Bokkenreyder 17 oktober 2011 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5747567)
Waar onze Luc V. uit Herent de bal totaal misslaat is het feit dat er in juni nog helemaal geen sprake was van het failliet van Dexia.

Openlijk en op straat niet, neen, maar insiders wisten het blijkbaar wel!:evil:

giserke 17 oktober 2011 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5747166)
Ik begin met te zeggen dat het volgend stukje niet van mijn hand is, maar van een zeker Luc V. uit Herent in DS-online van vandaag! Toch klinkt zijn relaas heel aannemelijk en levert ze een verklaring voor enkele op zich merkwaardige wendingen in de Belgische politiek van de laatste maanden. Wat vinden jullie hier van?

Interessante denkpiste, want idd Dexia doet de ACW zuilen bloeden.
En we weten allemaal dat de Franstaligen van een gewond ACW geen misbruik kan ? maken. :evil:
De Franstaligen liegen bedriegen en chanteren er al 180 jaar op los.

Het zou alleszinds de bocht van CD&V verklaren.

Tommm 17 oktober 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5747595)
Interessante denkpiste, want idd Dexia doet de ACW zuilen bloeden.
En we weten allemaal dat de Franstaligen van een gewond ACW geen misbruik kan ? maken. :evil:
De Franstaligen liegen bedriegen en chanteren er al 180 jaar op los.

Het zou alleszinds de bocht van CD&V verklaren.

Man, jullie zijn paranoïde zeg, hier is geen enkel feitelijk bewijs voor.

giserke 17 oktober 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747611)

Kun je anders het bochtenwerk van de CD&V verklaren?

Tommm 17 oktober 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5747621)
Kun je anders het bochtenwerk van de CD&V verklaren?

Verantwoordelijkheidsgevoel, België vereiste bestuur.

giserke 17 oktober 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747628)
Verantwoordelijkheidsgevoel, België vereiste bestuur.

Een lezing gevolgd bij Jean Luc?

Tommm 17 oktober 2011 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5747632)
Een lezing gevolgd bij Jean Luc?

Nee hoor, ik ben een rooie.

brother paul 17 oktober 2011 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747611)

Ale dat is toch geestig die paranoia theorien, laat ons die denkpiste eens uitspitten. Volgens mij is het best mogelijk dat die informatie gekend was in Juni. En zeker op bestuursniveau van Dexia. Misschien is de tijd rijp voor een gerechtelijk onderzoek in de kantoren van Dexia, en kunnen ze de rechtbank eens laten onderzoeken of er voorkennis was, dan de handel in aandelen analyseren, ben er nogal heilig van overtuigd dat er een en ander wel gehandeld zijn met voorkennis inderdaad

giserke 17 oktober 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5747665)
Ale dat is toch geestig die paranoia theorien, laat ons die denkpiste eens uitspitten. Volgens mij is het best mogelijk dat die informatie gekend was in Juni. En zeker op bestuursniveau van Dexia. Misschien is de tijd rijp voor een gerechtelijk onderzoek in de kantoren van Dexia, en kunnen ze de rechtbank eens laten onderzoeken of er voorkennis was, dan de handel in aandelen analyseren, ben er nogal heilig van overtuigd dat er een en ander wel gehandeld zijn met voorkennis inderdaad

En de ACW top zal wel compleet niet op de hoogte geweest zijn. :roll:

Amon_Re 17 oktober 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747641)

SPA rood?

ViveLaBelgique 17 oktober 2011 10:03

Ik vraag me af wat aan Open VLD en MR is belooft in ruil voor de borg op de groep Arco.

Het is ook overduidelijk dat de afhandeling van de vereffening van de Gemeentelijke Holding voor PS Wallonië positief gaat verlopen in ruil voor de borg die er op de ACW groep Arco is gegeven. Door een deel van de schulden naar de federale pot te verschuiven betaalt Vlaanderen en Brussel als bijdragende regio uiteindelijk meer dan Wallonië.

Voor de schijn is het dikke ambras tussen de gewesten en de federale overheid maar het is blijkbaar reeds zover dat federale overheid 50% van de schulden van de gewesten overneemt in betrekking met de Gemeentelijke Holding.

Herr Flick 17 oktober 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5747567)

Er zijn al maanden geruchten,

Tommm 17 oktober 2011 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5747708)
Er zijn al maanden geruchten,

En dan?

fransV 17 oktober 2011 10:35

blind

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747641)

blind dus ! trekt ge er een vergoeding voor,

Tommm 17 oktober 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fransV (Bericht 5747737)
blind dus ! trekt ge er een vergoeding voor,

Nee, ik ga werken om de uwe te betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be