Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Debat Dexiaaaaaargh de 7e Dag 23/10/2011 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162110)

kelt 24 oktober 2011 17:10

De Franse toezichthouder heeft gedurende voorgaande kwartalen tot 2 keer toe een brief met niet mis te verstane waarschuwingen gericht aan "Dexia"...Waarvan in de beheerraad zeker de helft Belgen zaten inclusief iemand NAMENS DE BELGISCHE REGERING...

En toch stortte "plotsklaps" het plafond in?
Ik acht het onmogelijk dat de beheerraad niet van deze brieven zou geweten hebben,als er daar al iets te bespreken valt,dan zeker zulk schrijven.

Ik acht het best mogelijk dat onze Premier dit schrijven zelf niet gezien heeft....
Maar,als je daarover eens nadenkt,dan is zoiets ZEER ERG....want als zoiets niet van "staatsbelang" is,ja,wat dan wel?

Komaan.....voor wie neemt men mij?

Geef gewoon toe dat Parijs en Brussel samen,met toegenepen billetjes,zaten te hopen dat het op een of andere manier zou "overwaaien"....

Shadowke 24 oktober 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5761340)
De Franse toezichthouder heeft gedurende voorgaande kwartalen tot 2 keer toe een brief met niet mis te verstane waarschuwingen gericht aan "Dexia"...Waarvan in de beheerraad zeker de helft Belgen zaten inclusief iemand NAMENS DE BELGISCHE REGERING...

Ik acht het best mogelijk dat onze Premier dit schrijven zelf niet gezien heeft....
Maar,als je daarover eens nadenkt,dan is zoiets ZEER ERG....want als zoiets niet van "staatsbelang" is,ja,wat dan wel?

Geef gewoon toe dat Parijs en Brussel samen,met toegenepen billetjes,zaten te hopen dat het op een of andere manier zou "overwaaien"....

vooral een paar personen in Brussel met grote belangen bij Dexia, Arco en de Gemeentelijke Holding ...

Bokkenreyder 24 oktober 2011 17:13

Citaat:

:thumbsup:

Dirk A 24 oktober 2011 19:42

Citaat:

Ik acht het onmogelijk dat de beheerraad niet van deze brieven zou geweten hebben,als er daar al iets te bespreken valt,dan zeker zulk schrijven.

Ze zijn er tot het allerlaatste moment van uitgegaan, dat Italiaanse obligaties een goede investering was. Mijn Dexia bankdirecteur wou mij nog overtuigen om in een fonds te stappen met voornamelijk Italiaanse obligaties, zowat 9 maanden geleden.

De gemuilkorfde 24 oktober 2011 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5761691)
Ze zijn er tot het allerlaatste moment van uitgegaan, dat Italiaanse obligaties een goede investering was. Mijn Dexia bankdirecteur wou mij nog overtuigen om in een fonds te stappen met voornamelijk Italiaanse obligaties, zowat 9 maanden geleden.

En jij denkt dat hij u wou helpen ?
Hij wou zijn stront kwijt, zo snel als mogelijk.

HOUZEE ! 26 oktober 2011 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5761346)
vooral een paar personen in Brussel met grote belangen bij Dexia, Arco en de Gemeentelijke Holding ...

moet ik lachen of huilen op je reactie?
je kent er blijkbaar totaal niets van!

quercus 26 oktober 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5759313)
Dat is volgens mij nog helemaal niet zeker.

Neen, bijlange niet. Paul Huybrechts die kleine beleggers vertegenwoordigt is zinnens een klacht in te dienen wegens schending van het gelijkheidsbeginsel. En hij heeft gelijk ook. Het zijn niet de spaarders van ARCO(ACW) die beslist hebben om destijds in Dexia te stappen, maar de leiding van ARCO. Zij hebben bewust het risico van een aandelenbelegging genomen. Wanneer je in aandelen stapt dan hoor je op voorhand te weten dat je naast een kans op een behoorlijke winst evenzeer een niet gering risico loopt op aanzienlijk verlies. Dat risico moet je als aandeelhouder zelf dragen, dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Het geeft dus geen pas dat ARCO dat verlies zou kunnen afwentelen op de belastingbetaler. ARCO is aandeelhouder en ZIJ horen dit verlies te dragen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be