Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Begroting word nog moeilijker, en ze zitten nu al muurvast... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162364)

matthias999 30 oktober 2011 17:29

Ik vraag me toch ook af waarom we per se een federale regering nodig hebben. Alles draait zo goed als nooit tevoren!!

guido 007 30 oktober 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5771264)
Ik vraag me toch ook af waarom we per se een federale regering nodig hebben. Alles draait zo goed als nooit tevoren!!

Misschien om de postjes te verdelen!

WetIsWet 30 oktober 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5770978)
Aiaiaia, remember 1960-1961: de stakingen tegen de eenheidswet. Dit wordt nog 100 keer erger. Raken aan de priviliges van het profitariaat: dat nooit! Heel België zal in vuur en vlam staan.

Is dan toch bijna de periode van de kerstboomverbrandingen, dus who cares? :lol:

guido 007 30 oktober 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 5771362)
Is dan toch bijna de periode van de kerstboomverbrandingen, dus who cares? :lol:

Ja en?

Kerstmis werd vooropgesteld als target.

Stingray 30 oktober 2011 19:48

Allé, belasting op spaargeld, belasting op bedrijfswagens...ik ga dus mijn geld van mijn bankrekeningen halen en in de kluis plaatsen en van job moeten veranderen...

*zucht*

guido 007 30 oktober 2011 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5771500)
Allé, belasting op spaargeld, belasting op bedrijfswagens...ik ga dus mijn geld van mijn bankrekeningen halen en in de kluis plaatsen en van job moeten veranderen...

*zucht*

Je spaargeld wordt niet belast, wel de intresten op je spaargeld.
Neem dat je momenteel 500 euro intrest krijgt en de staat in een gulle bui er de helft van afneemt, dan heb je nog altijd 250 euro over.

In uw geval ben je zeker de verliezer, je hebt totaal geen intrest meer en daarbij heb je nog de kosten om een kluis te kopen (thuis) of om er één te huren (bank).

Zucht

Stingray 30 oktober 2011 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771529)
Je spaargeld wordt niet belast, wel de intresten op je spaargeld.
Neem dat je momenteel 500 euro intrest krijgt en de staat in een gulle bui er de helft van afneemt, dan heb je nog altijd 250 euro over.

In uw geval ben je zeker de verliezer, je hebt totaal geen intrest meer en daarbij heb je nog de kosten om een kluis te kopen (thuis) of om er één te huren (bank).

Zucht

Aan de andere kant, kan ik mijn geld niet kwijtspelen omdat één of andere bank besluit om idiote spelletjes te spelen.

Verder zal het weinig uitmaken met een interest van 1,5-1,75% nietwaar.

Enne, moet niet noodzakelijk een kluis zijn. Kan evengoed een gat in de grond graven...

MAAR : als genoeg mensen dat zouden doen, zou het heel, heel, heel rap afgelopen zijn.

*zucht*

freelancer 30 oktober 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771136)
We hebben geen federaal gedrocht nodig.
Het kan beter blijven zoals het nu is.

Soms denk ik dat velen nog niet weten wat ons te wachten staat...

Natuurlijk... diegenen die niets bezitten, kunnen niets kwijtraken... :-D

fcal 30 oktober 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5771537)
Aan de andere kant, kan ik mijn geld niet kwijtspelen omdat één of andere bank besluit om idiote spelletjes te spelen.
Enne, moet niet noodzakelijk een kluis zijn. Kan evengoed een gat in de grond graven...
MAAR : als genoeg mensen dat zouden doen, zou het heel, heel, heel rap afgelopen zijn.
*zucht*

Gezien de rente lager ligt dan de inflatie wordt uw kapitaaltje leuk beetje bij beetje opgepeuzeld en finaal opgeslokt door de regerende maffia. We zijn weer in het Ancien Régime (met reden een Franse terminologie) beland waar voorzichtige burgers om niet volledig uitgeperst te worden door de Staat hun centjes in een ouwe sok op zolder verborgen. Die koperen centjes waren dan ook eerst in edel metaal soortgenoten omgewisseld. Wordt straks de enige oplossing om je spaargeld waardevast te houden.

jogo 30 oktober 2011 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5769134)
Ben benieuwd wie dat extra miljard mag gaan ophoesten, al kan ik het raden..:roll:

ergens benieuwd naar zijn , maar het toch al kunnen raden dat is idd. om :roll: van te worden.

guido 007 31 oktober 2011 06:29

Citaat:

*zucht*

Spaargeld heeft tot 100.000 euro een bankwaarborg (staat)

kuch

guido 007 31 oktober 2011 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 5771845)
Gezien de rente lager ligt dan de inflatie wordt uw kapitaaltje leuk beetje bij beetje opgepeuzeld en finaal opgeslokt door de regerende maffia. We zijn weer in het Ancien Régime (met reden een Franse terminologie) beland waar voorzichtige burgers om niet volledig uitgeperst te worden door de Staat hun centjes in een ouwe sok op zolder verborgen. Die koperen centjes waren dan ook eerst in edel metaal soortgenoten omgewisseld. Wordt straks de enige oplossing om je spaargeld waardevast te houden.

Dat zal alvast beter zijn dan de geitenwollensokken.

WetIsWet 31 oktober 2011 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771411)
Ja en?

Kerstmis werd vooropgesteld als target.

Amai, alleen al het feit dat jij daar zo lauw op reageert zegt genoeg. Jij wordt waarschijnlijk ook rijkelijk betaald om de helft van de tijd niets te doen behalve wat tegen mekaar te zitten babbelen 8O ... Toevallig een partijkaartje op zak?

WetIsWet 31 oktober 2011 06:40

Citaat:

*zucht*

De enige goeie manier is het buiten de Europese Unie op een rekeningetje parkeren, bijvoorbeeld in 1 van die welbekende belastingsparadijzen. Niemand weet van iets en met een beetje geluk levert het nog een aardige interest op :twisted: Als ze Reynders dan weer minister van financien maken dan ben je weer tot 2014 gerust :twisted:

guido 007 31 oktober 2011 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 5772081)
Amai, alleen al het feit dat jij daar zo lauw op reageert zegt genoeg. Jij wordt waarschijnlijk ook rijkelijk betaald om de helft van de tijd niets te doen behalve wat tegen mekaar te zitten babbelen 8O ... Toevallig een partijkaartje op zak?

Ja, dat weetr iedereen die al langer op dit forum is.

Het was een beetje een sarkastische opmerking, waarmee ik wilde stellen dat de regering er zal zijn voor de verbranding. :oops:

WetIsWet 31 oktober 2011 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5772076)
Spaargeld heeft tot 100.000 euro een bankwaarborg (staat)

kuch

Neem eens een rekenmachientje ... als Dexia failliet gegaan was (8 miljoen klanten) aan een gemiddelde van 18'516 EUR per rekening dan had de staat 148'128'000'000 EUR of de helft van de reeds bestaande staatsschuld moeten ophoesten. Die zouden dat natuurlijk vlotjes gedaan hebben?

guido 007 31 oktober 2011 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 5772084)
Neem eens een rekenmachientje ... als Dexia failliet gegaan was (8 miljoen klanten) aan een gemiddelde van 18'516 EUR per rekening dan had de staat 148'128'000'000 EUR of de helft van de reeds bestaande staatsschuld moeten ophoesten. Die zouden dat natuurlijk vlotjes gedaan hebben?

Natuurlijk.
Anderzijds kan Europa een devaluatie van onze munt voorstellen, dan maakt het niet uit of je geld in een sok ligt, in Monaco op een bank staat of op de maan in een krater ligt. Geringd ben je.

WetIsWet 31 oktober 2011 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5772087)
Natuurlijk.
Anderzijds kan Europa een devaluatie van onze munt voorstellen, dan maakt het niet uit of je geld in een sok ligt, in Monaco op een bank staat of op de maan in een krater ligt. Geringd ben je.

"Onze munt" bestaat niet meer tenzij je de Euro bedoelt en denk niet dat Europa omwille van een schuld van Belgie de volledige eurozone gaat destabiliseren. Voor Griekenland was er nog geld, de volgende vliegt gewoon buiten zeker als het een dwergstaatje als Belgie is.

guido 007 31 oktober 2011 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 5772108)
"Onze munt" bestaat niet meer tenzij je de Euro bedoelt en denk niet dat Europa omwille van een schuld van Belgie de volledige eurozone gaat destabiliseren. Voor Griekenland was er nog geld, de volgende vliegt gewoon buiten zeker als het een dwergstaatje als Belgie is.

Italië, Portugal, alles eruit.

Goe bezig jongen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be