![]() |
Citaat:
Of mogen Nederlandstaligen in Moeskroen niet meer in het Nederlands bediend worden door hun overheid. |
Citaat:
Als je taalgrenzen oplegt moet je toch ook de grenzen van die taal afbakenen. De streektaal van Voeren wordt door de Vlaamse overheid niet erkend als Nederlands. Dus moeten er duidelijke grenzen zijn van wat Nederlands is en wat niet. 'Pas' staat niet in het groen boekje van de Nederlandse taal. Is volgens mij dan ook geen Nederlands en mag dan ook niet door de overheid gebuikt worden in de betekenis van paspoort. Of heeft de Vlaamse overheid ergens wettelijk vastgelegd wat 'Nederlands' is dat niet overeenkomt met hetgeen de taalunie bepaalt? |
Citaat:
Maar aan de andere kant, dit is Belgique. |
Citaat:
Zijn er geen faciliteiten voorzien in Moeskroen? Dan mogen ze ook in het Nederlands communiceren, anders kan de overheid daar niet toe verplicht worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leve de Nederlandse Gemeenschap :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is sacoche Nederlands? Ik mag dus een klacht indienen tegen de overheid omdat bij mijn BTW-aangifte een foutmelding in het Engels (geen officiële taal in België) op mijn computerscherm verscheen?. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat uw foutmelding in het Engels betreft, ik kan er ook niet aan doen dat de software grotendeels vanuit het Engels tot ons is gekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is trouwens helemaal niet belachelijk. Zo'n 5900 taalgemeenschappen in de wereld ervaren dagelijks hoe reëel een taalconflict kan zijn.
Vlamingen nemen hun verworvenheden voor veel te vanzelfsprekend. |
Citaat:
|
Citaat:
de grenzen van het Nederlandstalig taalgebied echter, kan je vinden in de grondwet, die blijkbaar voor jou van geen tel zijn. communiceert de overheid naar jou toe met woorden als "sacoche" in officiële mededelingen? heb je daar een bron van? was je BTW-aangifte (officieel document) in het Engels of enkel een melding op de website (niet-officieel)? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be