Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koningsdag: 10 flaminganten protesteren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163221)

suqar_7loe 15 november 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5804776)
Ik wel... :twisted:

Crapuul! :twisted:

suqar_7loe 15 november 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5804283)
U hoort het goed: het geweldige aantal van tien NSV'ers wouden op Koningsdag in Brussel betogen. Ze werden al gauw opgepakt en ergens gedumpt door de alerte politie. Dat blijft er dus over van de "strijdvaardige" flaminganten: 10 klojo's. Allez, de dikke zijn toekomst is veilig (buiten België weliswaar). :lol::lol:

Bij de weg, ik weet niet hoe het zit bij de Walen maar hier moeten we werken. Er rest ons geen tijd om nog wat te gaan zwaaien met Belgische spandoekjes. Niet dat ik 'neen' zou zeggen tegen zo'n verlofdag.

Eigenlijk... zijn er geen Walen komen opdagen?

zebrapad 15 november 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804813)
Bij de weg, ik weet niet hoe het zit bij de Walen maar hier moeten we werken. Er rest ons geen tijd om nog wat te gaan zwaaien met Belgische spandoekjes. Niet dat ik 'neen' zou zeggen tegen zo'n verlofdag.

Zij die een verlofdag hebben gekregen, zijn blijkbaar ook niet gaan zwaaien.

Boduo 15 november 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5804701)
10 mensen waren tegen? 10 mensen uit 10.000.000 mensen?
Het weze duidelijk dat onze Vorst nog heel erg geliefd is.

Op de tv was het duidelijk dat er, buiten schoolkinderen, héél weinig mensen aanwezig waren. 't Waren dan nog meestal gepensioneerden...

;-)

suqar_7loe 15 november 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5804821)
Zij die een verlofdag hebben gekregen, zijn blijkbaar ook niet gaan zwaaien.

Zijn er dan Belgen die recht hadden op een verlofdag?

Garry 15 november 2011 22:29

Citaat:

U hoort het goed: het geweldige aantal van tien NSV'ers wouden op Koningsdag in Brussel betogen. Ze werden al gauw opgepakt en ergens gedumpt door de alerte politie. Dat blijft er dus over van de "strijdvaardige" flaminganten: 10 klojo's. Allez, de dikke zijn toekomst is veilig (buiten België weliswaar). :lol::lol:

Al goed dat die tien er waren anders was er helemaal geen volk komen opdagen, buiten dan de traditionele kleuterleidsters met hun dertig kleine vlaggetjes-waaiertjes.

zebrapad 15 november 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804833)

Sommige, in de ambtenarij

Garry 15 november 2011 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5804822)
Op de tv was het duidelijk dat er, buiten schoolkinderen, héél weinig mensen aanwezig waren. 't Waren dan nog meestal gepensioneerden...

;-)

Een paar randdebielen. Van dat soort dat, telkens er een koninklijk jong geworpen wordt, kruippakjes gaat brengen in de heilige overtuiging dat het nieuwe prinsje of prinsesje in hun kruippakje gaat flaneren. Zalig zijn de armen van geest. Ze hebben een groot geluk, en dat is dat het geen pijn doet want wat zouden ze anders creperen.

suqar_7loe 15 november 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5804848)
Sommige, in de ambtenarij

Discriminatie!

zebrapad 15 november 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804864)
Discriminatie!

De traditie bepaald dat er ook nog gratis freet is voor de militairen: korpsmaaltijd
Citaat:

Traditioneel komen bij Defensie rond 15 november (“Koningsdag”) de korpsen der officieren, onderofficieren en vrijwilligers samen om een toast uit te brengen op de Koning. Tevens wordt sedert vele jaren bij die gelegenheid bijna overal een korpsmaaltijd georganiseerd.
http://www.rma.ac.be/nl/rma-plechtig...ngsdag-nl.html

lombas 15 november 2011 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804833)

Euh, hallo?

suqar_7loe 15 november 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5804900)
Euh, hallo?

We weten het ondertussen al.

Mijn punt is dus, dat ik dit niet eerlijk vind. Als bepaalden recht hebben op een verlofdag dan moet dat voor iedereen gelden.

zebrapad 15 november 2011 22:56

En maandag zal wel een brugdag geweest zijn, zeker.

Mam 15 november 2011 22:58

Zijn we dan zó cultuurloos geworden dat verlofdagen het enige is dat ons interesseert??

Schaam op ons!

bgf324 15 november 2011 22:58

Citaat:

Het gaat hier om 10 NSV!'ers.

Jong N-VA was ook van de partij. Die waren natuurlijk niet zo lomp om opgepakt te worden, en hielden het bij een ludieke actie (onder de noemer "dag van de Fantasie"). Met de achterliggende gedachte dat koningen, prinsen en prinsesjes in sprookjesverhalen thuishoren ging men gekleed als sprookjesfiguren.

bgf324 15 november 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5804915)
Zijn we dan zó cultuurloos geworden dat verlofdagen het enige is dat ons interesseert??

Schaam op ons!

Insinueer je dat het Belgische koningshuis een deel van onze Vlaamsche cultuur zou zijn?

Bobke 15 november 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804902)
We weten het ondertussen al.

Mijn punt is dus, dat ik dit niet eerlijk vind. Als bepaalden recht hebben op een verlofdag dan moet dat voor iedereen gelden.

Wilt ge echt dat de privé ook aan die show meedoet ?

Mam 15 november 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5804720)
LOL:

Vader Vorst en Moeder Staat zult gij eren!

bgf324 15 november 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5804813)

Enkel wat gepensioneerden. De 'echte' Belgen (de Brusselse ambtenarij, die een dag vrij had vandaag) kon het eigenlijk geen zak schelen.

Mam 15 november 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5804920)
Insinueer je dat het Belgische koningshuis een deel van onze Vlaamsche cultuur zou zijn?

Ja, natuurlijk is het dat. Insinueer jij iets anders?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be