Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Yves *zonder scrupules* Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163721)

Bokkenreyder 25 november 2011 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5823735)
Neen.

Je hebt nog altijd niet vertelt wat je met je centen doet.

Mag ik dat even voor mezelf houden? Dank!

ViveLaBelgique 25 november 2011 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5823738)
Mag ik dat even voor mezelf houden? Dank!

Gevoelig onderwerp blijkbaar. Veel centen verloren op de beurs ?

Bokkenreyder 25 november 2011 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5823740)
Gevoelig onderwerp blijkbaar. Veel centen verloren op de beurs ?

Neen, man! Daar heb ik ooit staaltjes genoeg van gezien en gehoord! Ik weet wel beter!

Xenophon 25 november 2011 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5823695)
Sarcasme niet door?

Ik dacht niet dat jij als verstokte CD&V-fan daartoe instaat was.

Svennies 25 november 2011 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5823646)
Stttt, daar bestaat een omerta over!

En dan,ik heb er destijds twee collega's miljoenen BF zien mee verliezen..

Verblind door de steeds stijgende koers van het aandeel...

Nadien grote miserie natuurlijk..

Ik had ze nog zo gewaarschuwd nadat ik bepaalde uitspraken in een intervieuw met Lernhout had gelezen...

Toen kwam mij direkt Maurits De Prins en superclub voor de geest...

Vito 25 november 2011 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5823737)
Ik ben opportunist. Ik pik de OLO's op de beurs in. Deze brengen meer op. ;-)

Slim gezien... Als België solvabel is. Uw pattriotisme kan uw blik wel eens vertroebelen, op dezelfde manier als sommigen hun Vlaams-nationalisme deze affaire vol wensdromen doet vervullen.

Je zou je moeten afvragen waarom België onder de marktrente tracht te lenen. Duidelijk omdat deze te hoog is, zover was ik al. Leterme maakt er zo'n halszaak van omdat het water ons land aan de lippen staat. De rentemarkt is daar een goede barometer van: het zijn heus wel meer dan enkele speculanten, niet naïef zijn.

Het smerige is de manier waarop men geld wil ophalen: men profiteert van niet al te snuggere beleggers, die niet weten dat ze iets veel te goedkoop verkopen. Het zijn de indianen van de 21e eeuw, die voor een kist voor spiegeltjes en pareltjes afstand doen van hun grond. 1,57% minder op 5 jaar is al een serieus bedrag, dat is €15,7 per bon van €200.

Vito 25 november 2011 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5823744)
Ik dacht niet dat jij als verstokte CD&V-fan daartoe instaat was.

Schrap het woordje "verstokt" maar. Ik ben een opportunist en ik vind dat mijn belangen momenteel niet goed behartigd worden door CD&V. Wel door VLD, voorlopig toch.

brother paul 25 november 2011 08:51

ik heb al wat gekocht, eens kijken of het helpt natuurlijk

Vito 25 november 2011 08:52

De hele reclameheisa rond de staatsbons doet me ook denken aan de introductie van Telenet: ook toen schreeuwde alles en iedereen dat je dat moest kopen, banken hingen het uit in hun kantoren en de media kwetterden erop los. Nu ook. Net weeral een mail binnen gehad van een bank om in te tekenen op de staatsbons.

We weten hoe het ging met Telenet: dat zakte, heel uitzonderlijk voor een introductie, de eerste dag omdat door de reclame een kunstmatig hoge prijs betaald werd en er daardoor te weinig beleggers waren, plus zij die overtekend hadden kregen er daardoor teveel en dumpten het aandeel.

Een aandeel is geen obligatie, maar het is o zo duidelijk dat de beleggers in de zak gezet worden...

zonbron 25 november 2011 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5823551)
Tuurlijk niet. Wat Leterme nu doet is proberen de staat (en onrechtstreeks de burgers) wat geld te besparen door intern geld te lenen.

Tja, de burger mag die lening+procentjes via tax terugbetalen. ;-)

brother paul 25 november 2011 09:29

2 Bijlage(n)
heb nog eens een powerpointje gemaakt :lol:

Het Oosten 25 november 2011 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5823458)

Dat politiekers gewetenloze graaiers zijn is wel algemeen geweten.
Maar wat Leterme nu doet, vind ik er toch echt wel over gaan. We stevenen af op de ergste crisis ooit, iedereen zal het hard voelen, en nu begint men nog schaamteloos goedgelovige mensen uit te buiten met de nieuwe staatsobligaties.

Dat de VRT die man daar nog een medium voor geeft is natuurlijk helemaal frappant. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...e_staatslening
"Staatsbons zijn mooi aanbod aan burger"...zo liegen is walgelijk. Op de secundaire markten worden de obligaties gedumpt dat het geen naam heeft, wie een beetje slim is pakt daar bijna het dubbele op. Naïeve oude mensjes, CVP'ers en minderbedeelden zijn waarschijnlijk weer de eerste slachtoffers.

Maar dat zal Leterme worst wezen, hij haast zich zo snel mogelijk naar de uitgang om in Europa nog snel wat mee te grabbelen, voor hoelang dat nog gaat...

Ik zal het hier dan nog maar eens herhalen.

Belgen storten zich massaal op de staatslening.

Belgen storten zich (vrijwillig) massaal op de staatsobligatie van Leterme. Leterme heeft die arrogante ratingburaus eens een goed poepje doen ruiken! En zo hoort het.

Eyjafjallajökull 25 november 2011 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5823983)

Belgen storten zich (vrijwillig) massaal op de staatsobligatie van Leterme. Leterme heeft die arrogante ratingburaus eens een goed poepje doen ruiken! En zo hoort het.

Daar hoort dan ook de herhaling bij dat de rente deze morgen prompt 3% gezakt is...

Amon_Re 25 november 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5823743)
Neen, man! Daar heb ik ooit staaltjes genoeg van gezien en gehoord! Ik weet wel beter!

Matras?

Bokkenreyder 25 november 2011 10:05

Citaat:

Wie gelooft die mensen nog? En zelfs al tekent men voor 200 miljoen in, het levert de staat hoogstens een luttele 4 miljoen op! De moeite! De andere burgers moeten hier weer maar eens voor garant staan! The sky is the limit, zeker? De zet van Leterme is doorzichtig! hij wil de rente tegen maandag nog wat bedwingen, want maandag is het 'payday' en moet België weer gaan lenen en dit zoals het er nu voorstaat tegen 5,79 % (als ze het geld al vast krijgen)! Het is gewoon paniekvoetbal! De laaltste strohalm van een reutelend systeem! :evil:

Bokkenreyder 25 november 2011 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5823999)
Matras?

Are you kidding?

Vito 25 november 2011 10:47

Citaat:

Ratingbureaus geven dan ook slechts advies, het staat de beleggers vrij om dat advies in de wind te slaan. Maar dan moeten ze achteraf niet komen klagen. Een gewaarschuwd man is er twee waard.

Ga jij intekenen?

Anna List 25 november 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5824102)
Ratingbureaus geven dan ook slechts advies, het staat de beleggers vrij om dat advies in de wind te slaan. Maar dan moeten ze achteraf niet komen klagen. Een gewaarschuwd man is er twee waard.

Ga jij intekenen?

toch zeker niet voor er ook een belastingsaftrek aan gekoppeld is :-P

Svennies 25 november 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5823997)
Daar hoort dan ook de herhaling bij dat de rente deze morgen prompt 3% gezakt is...

Staat die dan toch lekker op 5.790% om 10 uur deze morgen...

Een omgekeerde daling dus tegenover gisteren...:lol::lol:

Wij echter noemen dat wel een stijging...:lol:

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-stijgen.dhtml

Canyon,here we come....

Svennies 25 november 2011 11:56

Citaat:

Tuurlijk joh,ze doen maar....

Na superclub en L&H het derde bedrog...

De stijging van de rente vanmorgen laat anders zien dat het Leterme is die zelf het poepje moet opsnuiven....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be