Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   CGKR opent dossier tegen De Winter. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163755)

Elbow 25 november 2011 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5825281)
Welke haat en discriminatie?

Dat vroeg ik me ook af. Wie heeft FDW aangezet tot haat en discriminatie en welke roma heeft er onder geleden? Ik denk niet dat er 1 roma is die de debatten (en dus de uitstpraak van FDW) in het parlement gevolgd heeft en er bijgevolg schade heeft van geleden.

Het CGKR zou beter de islamitische haatschriften onderzoeken. Die haatschriften zetten de volgelingen ervan immers daadwerkelijk aan tot haat en discriminatie in de praktijk:
- haat : stelen van kaffers is veroorloofd; ander voorbeeld : de verschillende islamofobe aanvallen op homo's door N-Afrikanen in Brussel
- discriminatie : moslimas mogen niet huwen met niet-moslims.

Bobke 25 november 2011 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5825371)
Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Ik ken een Waalse Zigeuner persoonlijk, die zijn leven lang gewerkt heeft, maar wegens een handicap niet meer mag werken. Denk je dat het goed leven is op een uitkering? Knokken als francofoon tegen huisjesmelkerij en tegenslag?

Ik denk zelfs dat het niet over die man gaat.

artisjok 25 november 2011 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5825034)
Die uitspraak was dan ook nergens voor nodig.

Om het probleem aan te kaarten was die uitspraak inderdaad niet nodig.
Hij zal nog een ander doel gehad hebben, waarvoor hij het wel nodig achtte.

Albrecht 25 november 2011 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5825387)
Ik denk zelfs dat het niet over die man gaat.

Hij is zigeuner, deel van dat "volk dat altijd steelt en bedriegt". Ik heb op dit forum al mensen zien beweren dat het genetisch bepaalt is.

Elbow 25 november 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5825332)
In hun thuislanden Roemenië en Bulgarije moeten de mensen alles wat los zit met kettingen vastleggen of de roma zijn er mee weg.

Iemand enig idee waar deze mensen van leven? Ze moeten toch eten en hun caravans onderhouden + auto kopen en benzine?

Heling. Koperdiefstallen, etc.
Kinderen en gehandicpaten inzetten en uitbuiten bij het bedelen.

Bobke 25 november 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5825390)
Hij is zigeuner, deel van dat "volk dat altijd steelt en bedriegt". Ik heb op dit forum al mensen zien beweren dat het genetisch bepaalt is.

Ging het niet over ROMA, of is dat hetzelfde ?

Albrecht 25 november 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5825399)
Ging het niet over ROMA, of is dat hetzelfde ?

"De Roma, in het dagelijks taalgebruik ook vaak zigeuners genoemd, zijn een van oorsprong nomadisch volk"

Elbow 25 november 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5825403)
"De Roma, in het dagelijks taalgebruik ook vaak zigeuners genoemd, zijn een van oorsprong nomadisch volk"

En ze leven van de frisse lucht en de kaas van de geitjes die ze op hun tochten met hun door mercedessen getrokken caravans laten grazen zeker?

Oblique 25 november 2011 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5825382)
Dat vroeg ik me ook af. Wie heeft FDW aangezet tot haat en discriminatie en welke roma heeft er onder geleden? Ik denk niet dat er 1 roma is die de debatten (en dus de uitstpraak van FDW) in het parlement gevolgd heeft en er bijgevolg schade heeft van geleden.

Elke roma lijdt er onder. FDW meent dat elke roma een rover enz is.

Het kan wel zo zijn dat niemand hem serieus neemt, maar dat neemt niets weg van het feit dat het aanzetten tot haat, discriminatie is, mogelijks zelf geweld. En bij wet strafbaar.

Zo klaar als een klontje.

filosoof 25 november 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5825162)
Men kan gekken als Dewinter en hun hatespeeches niet genoeg bestrijden.

2

Elbow 25 november 2011 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5825423)
Elke roma lijdt er onder.

:lol::lol::lol:

filosoof 25 november 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5825392)
Heling. Koperdiefstallen, etc.
Kinderen en gehandicpaten inzetten en uitbuiten bij het bedelen.

1. Allemaal ?
2.Bewijs ?

Elbow 25 november 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5825438)
1. Allemaal?
2.Bron?

De pers.

filosoof 25 november 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5825034)
Die uitspraak was dan ook nergens voor nodig.

In zijn ogen wel: ze brengt die eikel misschien een paar stemmen op.

filosoof 25 november 2011 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5825444)
De pers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Fallen Angel 25 november 2011 20:49

Citaat:

Als iemand u publiekelijk een dief, luierik, crimineel, etc noemt dan doe je die een proces aan voor laster en eerroof.

Als iemand u publiekelijk een dief, luierik, crimineel, etc noemt omwille van uw afkomst of huidskleur dan doe je die een proces aan voor racisme en discriminatie.

Soit het verhaal van Roma's is de eeuwige tegenstelling tussen de landbouwer (sedentaire mens) en de nomade.
En gezien nomaden meestal geen geschiedschrijving hebben is de historiek een beetje eenzijdig tegenover nomaden. Zie de Hunnen, Mongolen, Roma, etc.

Elbow 25 november 2011 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5825461)

Stoort de waarheid u zo erg filosoofke?
Geef jij ons maar wat info over de gedeclareerde jobs die de roma uitoefenen.
Bronnen, cijfers en links aub.

Oblique 25 november 2011 20:54

Citaat:

Het CGKR zou beter de islamitische haatschriften onderzoeken. Die haatschriften zetten de volgelingen ervan immers daadwerkelijk aan tot haat en discriminatie in de praktijk:
- haat : stelen van kaffers is veroorloofd; ander voorbeeld : de verschillende islamofobe aanvallen op homo's door N-Afrikanen in Brussel
- discriminatie : moslimas mogen niet huwen met niet-moslims.

Voeg de christelijke intolerante haatschriften er ook bij:

Kill everyone who has religious views that are different than your own.

The non-Christian is “a deceiver and an anti-Christ”

Don’t associate with non-Christians. Don’t receive them into your house or even exchange greeting with them.

If a man has sexual relations with another man, they have done a disgusting thing, and both shall be put to death. They are responsible for their own death.

Elbow 25 november 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5825465)
Als iemand u publiekelijk een dief, luierik, crimineel, etc noemt dan doe je die een proces aan voor laster en eerroof.

Als iemand u publiekelijk een dief, luierik, crimineel, etc noemt omwille van uw afkomst of huidskleur dan doe je die een proces aan voor racisme en discriminatie.

Mijn vraag is, wie is dat iemand?
Welke roma heeft dat debat in het parlement gevolgd, heeft de uitlatingen van FDW in het Nederlands begrepen en is gaan klagen omdat hij morele schade geleden heeft?
Volgende roma tegenwoordig de parlementaire debatten?
Dus taalcursussen (en hygienecoachen vanwege de stad Gent) hoeven dus niet meer?

Ratatosk 25 november 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5825423)
Elke roma lijdt er onder. FDW meent dat elke roma een rover enz is.

Het kan wel zo zijn dat niemand hem serieus neemt, maar dat neemt niets weg van het feit dat het aanzetten tot haat, discriminatie is, mogelijks zelf geweld. En bij wet strafbaar.

Zo klaar als een klontje.

Misschien is beter lezen wat Dewinter letterlijk zei.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be