![]() |
Citaat:
|
Citaat:
"Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de ’oude’ lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk." En uit wie z'n zakken komen die 'Europese' pensioenen dan, denkt ge ? Hebt ge destijds die docu niet gezien, waarin die Europese leeghangers zich aan het EP inschreven en direct rechtsomkeer maakten, zodat ze toch 'aangemeld waren en hun vergoeding zo konden opstrijken ? En toen een reporter daar vragen over stelde, ze als laffe hazen uit het camerazicht verdwenen ? Dat graaierig uitschot is nog geen 900 euro pm waard. Benieuwd wat Van Rompaey & co zoal van pensioen gaan opstrijken... |
Citaat:
Wat maken ze er zelf van? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus voor iedereen die tegen dan niet met pensioen is zal het langer werken worden? |
Citaat:
Is er trouwens één europees land waar je zo'n orwelliaanse hypocriete ambtenarentoestanden hebt, waar de ambtenaar een dubbel pensioen krijgt van de privé, en waar de periquatie hem toelaat om zo te kapitaliseren op de loonsverhogingen die deze slavendrijvers van de privésector bekomen hebben ??? |
Citaat:
Citaat:
|
Theoretisch heeft Raf gelijk, ambetaneren hebben een uitgesteld loon, geen pensioen
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet alle ambtenaren verdienen grof geld. Iemand die bijvoorbeeld in een loket van financiën werkt verdiend niet fantastisch veel, maar kan je misschien wat langer laten werken, politieagenten verdienen heel wat meer (dankzij de hoge premies) maar kan je toch moeilijk allemaal tot hun 65ste laten werken, zo'n veroudering in het korps zou nefast zijn voor de veiligheid. Wat 'k eigenlijk wil zeggen is dat het woord ambtenaren niet of bijna nooit genuanceerd wordt, en dat is fout |
Citaat:
|
Vrij nutteloze discussie.
Er is geen enkele partij die het stelsel van de ambtenaren wil aanpakken, buiten een paar stroomlijningen. Er is geen enkele partij die het pensioen van de ambtenaren wil grondig hervormen. (het huidige voorstel om de berekening te doen op de pree van de laatste 10 jaar, in plaats van de laatste 5 jaar, topt het pensioen een klein beetje af van degenen die nog een laatste bevordering in de wacht konden slepen in die laatste 10 jaren). Mijn medestrijders N-VA-vrienden moet ik hetzelfde meedelen: ook de N-VA heeft dit nergens als agendapunt aangestipt. Verder zou ik wel eens willen vragen aan de draadopstarter of inderdaad het privé pensioen afgetopt wordt op de 1500 € die hij voorop stelt. Volgens mij, zelfs al zou het afgetopt zijn op 2000 €, dan blijft gelden: dit onland kent de hoogste belastingsschalen, maar de laagste pensioenen. De draadopstarter moet ook niet memmen: hij betaalt geen sociale lasten op zijn maaltijdseks, dan moet hij daarvoor ook geen pensioen voor verwachten. Of leeft hij in de omgekeerde wereld ? De puike tweetaligheid van de Bergenaars, waar de toekomstige premier van B., maar niet voor de Vlamingen wegens geen meederheid, burgemeester is: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat de crisis nog wat doorzetten of KBC failliet laten gaan en het is hier ook van dat. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp dat je reactie vooral als grappig bedoeld was, maar veel mensen denken echt zo, de tijd dat de ambtenaren op hun gat zitten is lang voorbij hoor. Luiaards heb je overal, en misschien vliegen die er in de ambtenarij minder snel uit, maar dat ambtenaar=luiaard beeld moet er echt uit hoor. |
Citaat:
Ik ben nog niet echt met pensioen maar ik denk niet dat ik met dat bedrag mijn restaurantkosten zal kunnen betalen. |
Citaat:
Een vriendin werkt als ambtenaar. Ook al is er veel werk, overuren doet er niemand. Dan blijft het werk maar wat langer liggen of aanvaarden ze er wel een paar bij om het werk te doen. In de privé moet er nog altijd winst gemaakt worden en overuren spelen daar nu eenmaal een belangrijke rol in. Maar o we als iemand dan eens na jaren hard werken een mooie pree krijgt of een mooie wagen, dan steekt de jaloezie in ons Belgenlandje al snel de kop op en eist men een herverdeling van diegene zijn loon. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be