AsGardSGO |
30 november 2011 20:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
(Bericht 5834037)
Wat mij vooral stoort bij die kerel zijn dus zijn holle woorden.ZIjn nota staat bomvol met volzinnen dat hij de CO2 wilt reduceren
1° hij schaft zogoed als bijna zeker de kerncentrales af
50% van onze electriciteitsproductie op aardgas zetten, is zogoed als onze CO2 uitstoot met ongeveer 100% doen stijgen voor de elektriciteitsproductie, en in het geheel beredeneerd zeg maar +20-30% wat in feite Kyoto volledig doet crashen. Daarmee wordt Belgie op zijn eentje verantwoordelijk voor het afsmelten van de poolkappen
2° hij schaft dan de ECO premies af voor auto's. Pasop tegelijktertijd schaft hij de ecologische prijschema van de leasewagens ook af... Dus mokerslag twee, is het ecologisch kneden van ons park, en ons land minder afhankelijk maken van fossiele brandstoffen in één snuk nog eens extra in de vuilbak. Dit op zijn eentje wordt gelukkig gecompenseerd door stijgende prijzen; Dus in principe maakt een stijging van fossiele brandstoffen van 1euro naar 1.5euro op 6liter verschil wel 3000euro meerprijs op 100.000km. IN feite is het sparen van 1liter verbruik op 100.000km 1500€verschil.Dus de ecopremie komt vanzelf rendabel.Op die manier zie ik zo geen danig probleem. Tenzij CONFLICTING rules, in plaats dat iedereen aan hetzelfde zeil trekt, begint de fiscaliteit een pommeleetje te worden van BIV - eco en andere tendenzen die elkaar allemaal beginnen tegen te werken of tegen te spreken.
3° nu extra klapke, zit hij de aftrekbaarheid van zonnepanelen uit de belasting te gooien. Kijk, daar heb ik nu wel eventjes problemen mee. Mijn dada is precies dat door de overbelasting van arbeid, het ecologische investeren onrendabel wordt. DIt onrendabel worden van ecologisch investeren zorgt precies voor eengigantische achterstand in ons woningbestand op vlak van dubbelglas en isolatie. We hebben europees inderdaad een GIGANTISCHE kloof met onze buren, we smossen met energie dat het niet leuk is. Hij moest in principe het stookoliefonds afgeschaft hebben en omgezet hebben naar subsidies om goedkoper verwarmingen te installeren.
Dus groene jongens, scherp jullie messen maar, we zullen echtwaar onze CO2 zien stijgen dat het geen aangezicht heeft.
En een belangrijk onderwerp: wie betrouwt er iemand die zo met een gespleten tong spreekt ???
|
Moet u niet vertellen dat ik het een beetje anders zie maar toch ben ik het eens met u eens hier.
Die conflicting rules zijn er in feite nu ook al maar hebben een relatief te verwaarlozen gehalte daar de overkoepelende sterk genoeg waren.
En ja als dat allemaal zo is en doorgevoerd wordt is dat idd een eco-ramp maar ja wie ligt er in deze tijden van financiele crisis nu wakker van het millieu? Dat is effe niet belangrijk he nee ons alles zaligmakende stinkende geld.. alsof het voordien wel was. Ja als er geld uit te slaan valt dan wel!
Of ge nu wit of zwart denkt, hoe kun je vandaag de dag nu nog écht gelukkig zijn als mens?
|