| Eberhard Leclerc |
8 december 2011 00:10 |
Het klootjesvolk staat alvast enthousiast te klappen bij dit idee van VLD. Dat is het grote voordeel als je op 10 % staat, dan kun je nog eens met een gedurfd voorstel komen. 1-0 voor de VLD.
Astrid VDB, Brugge
Super goed idee! Hoe jonger je bent, hoe gemakkelijker je een taal leert! We leven tenslotte in België waar Frans zeer belangrijk is, zowel in het dagelijkse leven als op de arbeidsmarkt! Zo elimineren we hopelijk in de toekomst al die stomme taal discussies in ons land
Het glas is half vol en niet half leeg, Ekeren
Mensen die tegen dit voorstel zijn stellen zelf NIETS voor op de arbeidsmarkt. Mensen die door dommigheid geen Frans praten, zullen het nooit maken
blijven proberen, Leuven
Men zou het beter verplichten van in de kleuterschool tot in het pekeshuis, al was het maar om van de Vlaams-nationalisten af te zijn.
Roste Wasser, Gent
Zeer goed idee, we leven nu eenmaal in een tweetalig land en ons voornaamste buurland is Frankrijk. En het kan zeker geen kwaad de horizon van de meeste Vlamingen even uit te breiden. Zo zouden we ook misschien kunnen vermijden dat er in de toekomst nog 40 jaar geleuterd wordt over zoiets banaals als de splitsing van een kieskring.
Boris Tudio, Brussel
Super idee! Zo veel mogelijk talen op jonge leeftijd verzekert ons van een goede toekomst. België heeft veel belangrijke handelspartners, maar een goede kennis van onze tweede taal en die van onze zuiderburen is toch echt noodzakelijk om te zorgen dat Vlaanderen zo welvarend blijft als het nu is.
Calinda Struyf, Brussel
[i]Het Engels stroomt bij de pakken het leven van de gemiddelde Vlaamse jongere binnen vb. tv, videogames, internet etc. Het Frans kent deze additionele bronnen helemaal niet en heeft dus meer uren nodig en liefst op een lagere leeftijd. Sommige vakken mogen wat mij betreft zelfs in het Frans om tenminste om wat praktische ervaring hiermee op te doen. Btw. ik ben Vlaming en NVA'er dus go for it! [i]
Reynold Claeys, Brussel
Het is niet vanaf het derde studiejaar dat men de Franse taal moet aanleren maar vanaf het eerste studiejaar, ik zou zelfs durven zeggen begin er, door middel van illusttraties, tekeningen, spelletjes enz., reeds aan in de kleuterklassen
Wat Isdathier, Gent
Hoe vroeger, hoe makkelijker. Wat mij betreft mogen ze daar al mee beginnen in de kleuterklas. Op die leeftijd leert men heel makkelijk een andere taal aan.
Iris ~, Diest
Doen , des te vroeger des te beter want ik heb er nu zelfs nog problemen mee
|