![]() |
Citaat:
|
Citaat:
met wat kom jij nu opeens af? ik zeg gewoon dat er geen enkele reden zou zijn dat de Vlamingen niet op de PS zouden stemmen, bij een federale kieskring. ik heb bv niet gezegd dat ik er op zou stemmen hé..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Brussel is trouwens een stad in de lage landen. Waarom zou dat een speciaal statuut moeten krijgen? Daarnaast heeft de EU geen mandaat om territorium te bezitten. Nog maar gezwegen van het feit dat de EU geen middelen heeft om een stad als Bruxelle te onderhouden. En als het aan mij ligt krijgt de EU geen middelen om een stad te besturen. Dat betekent namelijk dat ik mag gaan betalen voor de sloppenwijken van Bruxelle, en daar pas ik voor. En er zullen nogal wat Spanjaarden, Duitsers, Grieken, Britten en andere zijn die daar ook voor zullen passen. Het doodgewoon wenselijke scenario is dat Bruxelle weer Brussel wordt, een stad in de lage landen. Als ze loyaal wil zijn met onze gebieden kan daar heus wat tegenover staan. Maar een stad onderhouden die zich los wenst te rukken uit zijn natuurlijke omgeving, puur om taalracistische motieven, dat gebeurt over mijn lijk. |
Dit noemt men hier in België een federale kieskring. :roll:
http://www.paviagroup.be/ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Brusselaars zelf (prima) of belastingbetalers in andere Europese landen (niet prima)? |
Citaat:
|
Citaat:
Heel de complexiteit van dat voorstel (met slechts 15 unitair verkozen vertegenwoordigers) dient enkel om te beantwoorden aan de Franstalige angst om geminoriseerd te worden. Een echte unitaire kieskring zou immers geen onderscheid meer maken tussen taalgroepen, en de democratie haar werk laten doen. Wat ik onmogelijk vind om te begrijpen, is hoe dat iemand kan geloven dat dit systeem effectief zou werken; dat onze communautaire problemen zouden wegsmelten voor de zon met deze mirakeloplossing. A.u.b, trek gewoon de lijn door die men is beginnen te tekenen met de splitsing van de nationale partijen; de nationale, Belgische democratie (in de mate dat die ooit bestaan heeft) is al lang dood en begraven. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
directe democratie is een goed systeem onder stemplicht... zeg maar onmogelijk dat is dus maar een utopie. Het brengt maar een schijn van democratie te weeg en dan ben je best met een goed werkende representatieve democratie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be