Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   200 Belgische ontslagen bij Nedcar. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167317)

Gwylan 6 februari 2012 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5975644)
cntrl, Alexandria of sensagent? Of toegang tot robert.fr?

Het basisonderwijs, mijnheer.

Het Oosten 6 februari 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5975601)
Als u het dan toch in mijn taal wil stellen, stel het dan tenminste juist. En ook dat is niet figuurlijk te verstaan.

Het gaat om “un parti pris” (of parti-pris in oudere schrijfwijze), en de uitdrukking is “être de parti pris” of "avoir un parti pris” zoals in bijvoorbeeld :

Je n'ai l�*-dessus aucun parti-pris ni aucun préjugé; des noms illustres ont consacré ce procédé excellent de publication. (Victor Hugo, Correspondance, 1866)

Paul, au lycée (...) se distingua surtout par une cancrerie volontaire, entêtée (...) devant le parti-pris de paresse, le père avait voulu sévir brutalement, �* l'auvergnate. (Alphonse Daudet, L’Immortel, 1888)

S'il doit vous chercher querelle, que ce soit du moins de parti pris et après avoir dormi sur sa colère. (George Sand, Monsieur Sylvestre, 1866).

J'ai laissé mon civisme en friche ; ma justice se forme donc sans parti pris. (Jean Cocteau, Poésie critique, Vol. 2, 1960).

Het was vooral symbolisch bedoeld natuurlijk. Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens.

DucDEnghien 6 februari 2012 21:46

Coller-copier même modérément caractérise l'apanage des médiocres.

Gwylan 6 februari 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5975671)
Het was vooral symbolisch bedoeld.

Wel, dan laten we het daarbij.

Het Oosten 6 februari 2012 21:48

Dubbel.

Gwylan 6 februari 2012 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5975678)
Het was vooral symbolisch bedoeld natuurlijk. Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens.

Wel, dan laten we het "daarbij".

Gwylan 6 februari 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 5975674)
Coller-copier même modérément caractérise l'apanage des médiocres.

Het is copier-coller, mijnheer AyneRand.

Bokkenreyder 6 februari 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5975688)

Oeps, nog een pseudofranco die van zijn sokkel valt! :lol:

DucDEnghien 6 februari 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5975688)

Le dégobillé des loqueteux n'a que peu d'importance.

Another Jack 6 februari 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5975652)
...waarom wordt hier nu weer een communautaire draai aan gegeven? Deel van je niet aflatende internetkruistocht tegen de vermaledijde nationalisten? De obsessie bij sommige mensen begint echt ziekelijke proporties aan te nemen.

Mijn punt is dat nationalisme als remedie voor de crisis al even effectief is als nivea tegen huidkanker.

Dat het in deze zware tijden multinationals worst is of het nu Di Rupo, De Wever, Rutten of Wilders aan het roer staan.

Gwylan 6 februari 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 5975712)
Le dégobillé des loqueteux n'a que peu d'importance.

Dat is mogelijk, maar het betekent nog niet dat zij mijn taal mogen bezoedelen met aperte taalfouten. Wees echter gerust : het is u vergeven, hoor.

Gwylan 6 februari 2012 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5975734)
Mijn punt is dat nationalisme als remedie voor de crisis al even effectief is als nivea tegen huidkanker.

Dat het in deze zware tijden multinationals worst is of het nu Di Rupo, De Wever, Rutten of Wilders aan het roer staan.

Ik denk, mijnheer Jack, dat dit in eender welke tijden het geval is. De wetmatigheden der internationale economie trekken zich niet veel aan van lokale politiekers, nietwaar.

Vlaanderen Boven 6 februari 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5975734)

Dat is waar, maar een regering kan wel minder of meer effectief zijn in het inspelen op die internationale veranderingen. Was jij trouwens geen zelfverklaarde liberaal? Je zou BDW op handen moeten dragen.

Another Jack 6 februari 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5975577)
De laatste Colt was een vergissing: formaat Twingo aan de prijs van een Clio. De 4-deurs Smart verkocht niet.

Binnenruimte gelijk aan Clio, zelfde prijs.
Mechanische betrouwbaarheid stukken beter dan de Europese concurrentie

Volgens mij de voornaamste reden van de zwakke verkoop:
Europeanen kopen imago-auto's en daarvoor moet je niet bij de jappen zijn.

Tejokus 6 februari 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5975783)
jaak is soldaat
ideologie : wat is dat?

Hij is bekeeld ;)

Gwylan 6 februari 2012 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5975757)
Dat is waar, maar een regering kan wel minder of meer effectief zijn in het inspelen op die internationale veranderingen. Was jij trouwens geen zelfverklaarde liberaal? Je zou BDW op handen moeten dragen.

Regeringen moeten, naar mijn overtuiging, voldoende wettelijke en fiscale ruimte creëren opdat bedrijven, ook multinationale ondernemingen, zouden kunnen functioneren, en aldus werkgelegenheid verschaffen.

De zogenaamde “besparingen” (zeg maar aanzienlijke bijkomende lasten) die momenteel door de regeringen van de EU worden doorgevoerd, hebben echter een zeer nefaste invloed op bedoelde “ruimte”, en het moet derhalve niemand verbazen dat er nog meerdere beslissingen zoals deze van Mitsubishi kunnen verwacht worden.

Vanuit sociaal-economisch oogpunt is dat uiteraard geen goede zaak, maar de immense stommiteiten van de bankenwereld én het alom aanwezig gebrek aan kwaliteit in het politiek bestuur van veel EU-lidstaten en van de EU als organisatie, hebben nu eenmaal dergelijke consequenties.

Hollander 6 februari 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5975639)
Daf

zucht..

Daf = Volvo = NedCar

Another Jack 6 februari 2012 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5975757)

Nationalisme staat haaks op liberalisme.

AsGardSGO 6 februari 2012 22:53

Wordt alvast een eerste jaarhelft om naar uit te kijken als ik de gazet mag geloven; 'eerste halfjaar nog vol met ontslagen op komst'. Hoe meer hoe liever ik dat zie. De reden is wel duidelijk.

Het Oosten 7 februari 2012 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5975738)
Dat is mogelijk, maar het betekent nog niet dat zij mijn taal mogen bezoedelen met aperte taalfouten. Wees echter gerust : het is u vergeven, hoor.

Gelieve mijn taal evenmin te bezoedelen met manifeste taalfouten.

Uw bericht:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5975386)
Zoals ik het krantenbericht lees hebben uw noorderburen weinig of niets met de beslissing tot sluiting van NedCar te maken : het is het Japanse Mitsubishi Motors dat zich qua assemblage uit Europa terugtrekt.

Di Rupo kan misschien eens een plezierreisje maken naar Japan, en de bazen van Mitsubishi Motors de mantel uitvegen omdat zij zich bemoeien met de Nederlandse autoindustrie. Als hij het nodig vond om zich in Duitsland belachelijk te maken, kan hij dat net zo goed ook in Japan gaan doen.

Niet 'autoindustrie', maar 'auto-industrie'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be