Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dokter schrijft briefje voor 5 euro. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168034)

Xenophon 24 februari 2012 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 6001114)
Idd.
Maar je studeert zo lang om arts te worden, dan wil je toch ook iets doén?
Ik zou trouwens nooit naar een arts gaan die "briefkes verkoopt" als ik iets mankeer en medische hulp wil. Dat lijkt me namelijk niet echt een goeie arts.
Met een onderzoek en gericht advies valt meer te verdienen dan met "briefkes verkopen", maar ge moet het dan wel kunnen natuurlijk.

En hoe weet je dat dan? Want van deze in de krant weet je het, omdat hij in de krant stond, maar dat spelletje was wel al langer bezig dan eergisteren.

Nynorsk 24 februari 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6001137)
En hoe weet je dat dan? Want van deze in de krant weet je het, omdat hij in de krant stond, maar dat spelletje was wel al langer bezig dan eergisteren.

als ge 15 jaar naar dezelfde dokter gaat, kent ge die mens ongeveer wel een beetje....

Xenophon 24 februari 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 6001162)
als ge 15 jaar naar dezelfde dokter gaat, kent ge die mens ongeveer wel een beetje....

Je zou dat denken hè?

brother paul 24 februari 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 6001162)

In de volksmond heet dat zo: je ziet dat zo welke dokters veel vakantie voorschrijven, daar staan de langste wachtrijen.

artisjok 24 februari 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6000419)
Hoe komt het dat het altijd journalisten zijn die dat blootleggen.
Waar houden de inspecteurs van de mutualiteiten zich onledig mee ?

Sedert waneer is dit de taak van de ziekenfondsen?

Het RIZIV :
• organiseert de vergoeding van de medische kosten zodat de kwalitatief hoogstaande verzorging
toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen en in overeenstemming met de tariefafspraken
• zorgt voor een passend vervangingsinkomen bij arbeidsongeschiktheid*, invaliditeit*, moederschap,
vaderschap of adoptie
• werkt samen met de Minister van Sociale Zaken en andere partners (zie pagina 24) de reglementering
uit betreffende de verzekering* voor geneeskundige verzorging en uitkeringen (GVU)
• organiseert het overleg tussen de verschillende partners van de GVU-verzekering
• zorgt voor een correcte financiering van de activiteiten van de zorgverleners* en ziekenfondsen*
• informeert, evalueert en controleert de zorgverleners, de ziekenfondsen en, in sommige gevallen, de
patiënten (de sociaal verzekerden).
http://www.riziv.be/presentation/nl/...ctuspart01.pdf

filosoof 24 februari 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6000902)
Elke zichzelfrespecterende stad heeft dergelijke artsen in huis, zelfs 20j geleden was dat al zo.
ik denk dat ca 80% vd toenmalige doktersbriefjes op school uitgeschreven werden door maximaal 3 artsen.
doe dezelfde controle op A'pse scholen en de resultaten zullen gelijkaardig zijn (elk schooltje heeft wel z'n vaste dokter)

Mijn secretaresse heeft twee dokters. Aan de naam op het briefje heb ik altijd direct geweten of ze ziek is of fatst.

Xenophon 24 februari 2012 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6001191)
Mijn secretaresse heeft twee dokters. Aan de naam op het briefje heb ik altijd direct geweten of ze ziek is of fatst.

:D

Flippend Rund 24 februari 2012 14:10

en dan maar zoeken naar besparingen... hé, wacht, we kunnen misschien de belastingen verhogen.

guido 007 24 februari 2012 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6000930)
Voel je je daar stoer door?

Mannelijker?

Natuurlijk niet. Ik blijf alleen niet thuis voor een lichte valling.
Die keer dat ik ziek was, dat kwam door een snijwonde (genaaid) waarmee ik niet mocht werken.

lombas 24 februari 2012 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6001317)
Die keer dat ik ziek was, dat kwam door een snijwonde (genaaid) waarmee ik niet mocht werken.

De vraag is: voel je je nu stoer omdat je enkel "lichte vallingen" hebt?

Mannelijker?

guido 007 24 februari 2012 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6001323)
De vraag is: voel je je nu stoer omdat je enkel "lichte vallingen" hebt?

Mannelijker?

Voelt u zich beter als u zo kleinerend kan doen?

lombas 24 februari 2012 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6001335)
Voelt u zich beter als u zo kleinerend kan doen?

J�*j stoeft over je ziektedagen, niet ik. Ik vraag enkel maar of je dat een goed gevoel geeft, dat te doen. Uit te laten schijnen dat je toch zeker "niet profiteert".

DucDEnghien 24 februari 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6001317)

Als u wegens ziek thuis bent, kan U niet werken? VPN kent u niet? U gaat liever anderen besmetten om uw stoere imago op te houden?

largo_w 24 februari 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6001385)
J�*j stoeft over je ziektedagen, niet ik. Ik vraag enkel maar of je dat een goed gevoel geeft, dat te doen. Uit te laten schijnen dat je toch zeker "niet profiteert".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6001455)
Als u wegens ziek thuis bent, kan U niet werken? VPN kent u niet? U gaat liever anderen besmetten om uw stoere imago op te houden?

Moet die mens zich nu schamen dat hij nooit ziek is? Jezus...:roll:

kelt 24 februari 2012 16:45

De ziekenfondsen weten wat ze moeten doen nietwaar?

ik neem aan dat ze de terugbetaling voor zorgverleners die onbetrouwbaar gebleken zijn kunnen weigeren.
In de kortste keren zit dat corrupt crapuul(en ik wik mijn woorden) onder een brug te bedelen,of kunnen ze in privé-klinieken aan het werk om botox te spuiten en t*tten op te vullen.Betaalt ook goed naar het schijnt,maar is eigenlijk loodgieterswerk...:evil:

...afschrift van de lijst probeemartsen op het internet!

Dergelijke sujetten beschadigen het metier,steunen leugenachtig gedrag,ontlopen verantwoordelijkheid als volwassenen jegens minderjarigen, en helpen zelfs onze sociale zekerheid melken......

djimi 24 februari 2012 16:50

.

djimi 24 februari 2012 16:51

.

lombas 24 februari 2012 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 6001468)
Moet die mens zich nu schamen dat hij nooit ziek is? Jezus...:roll:

Van jou had ik toch wel verwacht dat je het gespeelde cynisme in mijn opmerking zou vatten...

brother paul 24 februari 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6001243)
en dan maar zoeken naar besparingen... hé, wacht, we kunnen misschien de belastingen verhogen.

gewoon het remgeld op de visite verhogen
kijk politici moeten stoppen met regelkes te maken, de hidden hand regelt alles: dus als je wilt dat mensen minder medische consumptie doen doe je gewoon de remgelden stijgen zo simpel is dat

Nynorsk 24 februari 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6001665)
gewoon het remgeld op de visite verhogen
kijk politici moeten stoppen met regelkes te maken, de hidden hand regelt alles: dus als je wilt dat mensen minder medische consumptie doen doe je gewoon de remgelden stijgen zo simpel is dat

daar raak je natuurlijk enkel de mensen mee die effectief veel medische begeleiding nodig hebben eh.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be