| Schelfie |
8 maart 2012 14:32 |
Bij deze mijn commentaren bij elke "stelling die u gegeven had :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
(Bericht 6020148)
-we hebben een schuld in te lossen nav ons koloniaal verleden
|
Wat heb ik in godsnaam te maken met fouten die 100 jaar geleden zijn gedaan? Ik denk dat wij intussen die schuld meer dan voldoende hebben ingelost.
Citaat:
-migratie voegt een exotisch vleugje toe want anders wordt onze samenleving maar grijs en saai
|
Mijn inziens een belachelijk argument. Geen migratie is niet per sé een grijze samenleving. Op wat is die stelling gebaseerd?
Citaat:
-we zijn moreel verplicht die mensen op te vangen (want ontwikkelingshulp faalt)
|
Ontwikkelingshulp faalt niet, het wordt verkeerd gebruikt. Klein verschil. Maar omdat het in die landen daar hopeloos verkeerd gaat moeten wij hier het OCMW spelen van de eerste de beste die hier binnenkomt? Een beetje normaal doen hé. :)
Citaat:
-het moet kunnen dat we ons eender waar gaan vestigen want we zijn allen wereldburgers
|
100% mee akkoord onder 1 voorwaarde: Je past jezelf aan aan de regels, waarden en normen van de nieuwe samenleving en je werkt mee aan de vooruitgang van die samenleving. Dus niet overal eisen gaan stellen, profiteren van je nieuwe landsgenoten, en je vastkleven aan de gewoontes van je oude samenleving, want dan kon je evengoed daar blijven.
Citaat:
-de confrontatie met andere culturen is verrijkend
|
Als ik de sfeer wil opsnijven van bijvoorbeeld een Indische samenleving ga ik wel op vakantie naar India.
Citaat:
-onze samenleving vergrijst en we hebben nieuw bloed nodig
|
Klopt, maar helaas zorgt de nieuwe instroom enkel voor nog meer kosten en allesbehalve nieuwe opbrengsten. We zitten nu in een negatieve kostenspiraal en "nieuw bloed"
op de manier zoals wij het nu doen vergerd enjkel nog meer de situatie.
Citaat:
-zonder instroom van migranten wordt onze maatschappij te rechts en daar vrees ik voor
|
Wat is er mis met rechts? Dat noemt men democratie. als de meerderheid rechts wordt en rechts stemt, dan moet u zichzelf neerleggen bij die beslissing. Kan u daar allesbehalve tegen vertrek dan naar 1 van de vele linkse paradijzen zoals Noord - Korea of Cuba.
|