| pajoske |
5 april 2012 13:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
(Bericht 6059701)
Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.
Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.
Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
(Bericht 6062947)
Die informatie staat op de netplannen per gemeente.
netplannen Limburg.
Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte.
|
In de veronderstelling dat die grijze stippellijnen zones aanduiden, want dat staat ook nergens vermeld, zou ik voor mijn traject van 15 km, 6 zones doorkruisen. Dat kost me dus 3 euro enkel.
besluit: openbaar vervoer kostprijs 3 euro (e n 10 euro voor de belastingbetaler?) en 2 uren reizen.
eigen wagen: kostprijs 3 euro en minder dan 20 minuten reizen.
Mijn keuze is snel gemaakt.
|