Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B.
(Bericht 6060388)
Deze namiddag te lezen op de site van de redactie:
|
Ik heb alle berichten gelezen en ook alle andere berichten.
Mijn dochter zat die nacht in de Carrément. Mijn dochter is half Afrikaans. Ze komt er vaak met vrienden en vriendinnen.
Ik heb haar net gebeld en gevraagd hoe dat de situatie is in dat café.
Wat ze zegt komt hierop neer:
Als het café al vol zit (allochtonen of mensen met een donker tintje zoals mijn dochter en autochtonen) gaan de buitenwippers een tijdelijke selectie doorvoeren bij het binnenlaten van mensen.
Een allochtone jongen met vier meisjes kan zonder probleem binnen, maar een groep van jongens waaronder enkele allochtonen wordt dan effe geweigerd.
Ze bekijken namelijk de evenredigheid tussen meisjes en jongens.
Menige café-uitbater zit min of meer op dat spoor.
Wat nefast is voor een café is wanneer de meisjes weggaan omdat er teveel jongens of mannen zijn die hen lastig vallen op een onaangename manier.
Mijn zoon mocht ook soms niet binnen in de Rodins. Een gentleman voor vrouwen maar vanwege het kleurtje effe tijdelijk niet. Hij heeft daar nooit een probleem van gemaakt. Ik innerlijk wel. Want als die afgezakte mannekens van Brussel, Antwerpen en Mechelen niet in Leuven kwamen om er eens amok te maken en de vrouwen te ambeteren, dan had hij die weigering nooit gehad. Mijn dochter mag overal binnen.
Je moet de slagen van de zweep van de Oude Markt kennen.
Mijn broer heeft in een zijstraat van de Oude Markt café gehad. Iedereen was er welkom en ik ben er nog gaan helpen. Jaja, vijf Marokkanen met één cola. En na twee maanden waren de leren zetels op de bovenverdieping kapot gesneden.
Het café is falilliet gegaan, wat dacht je. Mijn broer was oh zo vrijdenkend en van marketing had hij geen kaas gegeten. Helaas.
Het gaat in Leuven niet om racisme, het gaat om gedrag. En mensen die een kleur hebben maar een fatsoenlijk gedrag in zich hebben betalen het gelag voor mannekens die hun manieren niet kunnen houden.
Ik begrijp heel goed dat als je iets uitbaat op de Oude Markt je goed kijkt hoeveel mensen er binnen zitten, wat de verhouding is allochtoon, autochtoon, en de verhouding mannen/vrouwen.
Doe je dat niet dan ben je dom bezig en raak je failliet.