Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
(Bericht 6064238)
Wat zijn de assets van een failliete staat die nog overblijven ? Wat gebouwen in een verpauperd milieu ? Een staat is grotendeels een lege doos he. De enige asset die hij heeft, en die echt veel waard is, is macht over een grote groep mensen. Gaat de macht verkocht worden ? Gaat men de parlementaire macht verkopen ? Gaat men de wettelijke macht verkopen ? Dat zou wel nog eens een gunstig koopje kunnen zijn :-) Ik bied 10 000 Euro voor een rechtbank van eerste aanleg :-)
|
Ik begrijp wat je wil zeggen, ik denk dat we het iets ruimer moeten zien. Als ik er eerst voor zorg dat een land in totale miserie beland, dan kan ik achteraf als redder van dat land komen helpen. Iedereen zal me dan graag zien komen en aanbidden als de grote redder van het land. Men weet echter niet dat ik het ook ben die de miserie heeft veroorzaakt en niemand heeft er een probleem mee dat ik veel rijker wordt, ik ben immers de redder in de ogen van die bevolking. Aangezien ik dan nog meer geld heb, kan ik ondertussen hetzelfde spel spelen met een ander land, op die manier kan ik alleenheerser worden van alle landen, niet? De lege gebouwen die er nog wel staan, is dan enkel handig meegenomen. Het is niet dat gebouwen instorten omdat er geen mensen meer in zitten, dat zou wat overdreven zijn, meen ik.
|