Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gesol met oudere werklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17125)

eno2 16 maart 2019 15:34

Ik had het spijtig genoeg 'nodig' en moest mijn werkende armoede 'zelf financieren' om terug 'bij mijn positieven' te komen….

fred vanhove 16 maart 2019 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8965508)
Ik had het spijtig genoeg 'nodig' en moest mijn werkende armoede 'zelf financieren' om terug 'bij mijn positieven' te komen….

:-D

eno2 16 maart 2019 15:43

Dure autotherapie … in de auto...

Eyjafjallajökull 16 maart 2019 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8965518)
Dure autotherapie … in de auto...

Is dat een woordspeling ?

Misschien dat kojak het snapt...

Profiteur 17 maart 2019 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8964752)
Als dat het beeld is wat ge wilt dat uw kinderen van u krijgen, is dat goed.

In feite moogt ge uw dop hebben. De kost ervoor is veel hoger, nl. uw zelfrespect.

Mijn zoon vindt het een van mijn verstandigste keuzes van de afgelopen jaren. Hij is misschien zelfs een beetje trots op mij omdat ik het toch maar doe. En zelfrespect heb ik meer dan de gemiddelde mens. Maar als ik weer eens mijn gratis loon van de Staat gestort krijg en nog eens langs de kustlijn in Spanje wandel zal ik eens aan jou en alle andere werkenden hier in België denken.

Momenteel zit ik nog aan 66,78 euro/dag. En stelselbewijs zakt dit tot na 48 maanden naar 48,89 euro/dag. En er staat letterlijk in het schrijven : U ontvangt als voltijdse werknemer 6 daguitkeringen per week (maandag tot en met zaterdag). Reken maar uit hoeveel dit per maand is zonder 1 seconde te moeten werken of een meter afstand naar het werk te moeten doen.

fred vanhove 17 maart 2019 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8966232)
Mijn zoon vindt het een van mijn verstandigste keuzes van de afgelopen jaren. Hij is misschien zelfs een beetje trots op mij omdat ik het toch maar doe. En zelfrespect heb ik meer dan de gemiddelde mens. Maar als ik weer eens mijn gratis loon van de Staat gestort krijg en nog eens langs de kustlijn in Spanje wandel zal ik eens aan jou en alle andere werkenden hier in België denken.

Momenteel zit ik nog aan 66,78 euro/dag. En stelselbewijs zakt dit tot na 48 maanden naar 48,89 euro/dag. En er staat letterlijk in het schrijven : U ontvangt als voltijdse werknemer 6 daguitkeringen per week (maandag tot en met zaterdag). Reken maar uit hoeveel dit per maand is zonder 1 seconde te moeten werken of een meter afstand naar het werk te moeten doen.

Een kassierster bij Delhaize of Aldi heeft waarschijnlijk minder. :cry:

Die moeten dan nog wel eens in ploegen werken en in sommige gevallen zorgen voor kinderopvang en rekening houden met hun vervoerskosten.

Het is net om die reden dat ik heel veel respect heb voor de laaggeschoolde die nog de moed vindt om te gaan werken voor hetzelfde inkomen als dat ie gaat doppen.

kwantum 17 maart 2019 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966261)
Het is net om die reden dat ik heel veel respect heb voor de laaggeschoolde die nog de moed vindt om te gaan werken voor hetzelfde inkomen als dat ie gaat doppen.

Als ik u goed begrijp hangt het dus af van de moed of iemand gaat werken of stempelen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Als we iedereen die geen moed of zin heeft om te gaan werken dopgeld gaan betalen, dan zijn we in dit land zeker zot geworden.

Anna List 17 maart 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966261)
Een kassierster bij Delhaize of Aldi heeft waarschijnlijk minder. :cry:

Die moeten dan nog wel eens in ploegen werken en in sommige gevallen zorgen voor kinderopvang en rekening houden met hun vervoerskosten.

Het is net om die reden dat ik heel veel respect heb voor de laaggeschoolde die nog de moed vindt om te gaan werken voor hetzelfde inkomen als dat ie gaat doppen.

Stempelen max zes maand en dan terugvallen op leefloon. fix.

fred vanhove 17 maart 2019 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8966298)
Als ik u goed begrijp hangt het dus af van de moed of iemand gaat werken of stempelen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Als we iedereen die geen moed of zin heeft om te gaan werken dopgeld gaan betalen, dan zijn we in dit land zeker zot geworden.

Zo is dat.

fred vanhove 17 maart 2019 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8966299)
Stempelen max zes maand en dan terugvallen op leefloon. fix.

Ik ben eerder voorstander van het Duits systeem. Stelselmatig uw stempelperiode kunnen opbouwen naargelang d lengte van uw carrière.

Ik zou het niet logisch vinden dat een 55 plusser na 36 jaar werken na zes maand zou moeten terugvallen op een leefloon.

Wel dat iemand die maar 3 jaar heeft gewerkt maar 3 maanden zou kunnen stempelen.
Iemand die 20 jaar heeft gewerkt 3 jaar bijvoorbeeld enzovoort

Anna List 17 maart 2019 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966306)
Ik ben eerder voorstander van het Duits systeem. Stelselmatig uw stempelperiode kunnen opbouwen naargelang d lengte van uw carrière.

Ik zou het niet logisch vinden dat een 55 plusser na 36 jaar werken na zes maand zou moeten terugvallen op een leefloon.

Wel dat iemand die maar 3 jaar heeft gewerkt maar 3 maanden zou kunnen stempelen.
Iemand die 20 jaar heeft gewerkt 3 jaar bijvoorbeeld enzovoort

Dan krijg je terug een vervroegd pensioen zoals profiteurs het opneemt.

fred vanhove 17 maart 2019 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8966311)
Dan krijg je terug een vervroegd pensioen zoals profiteurs het opneemt.

Ja maar dan moet je het ziek zijn ook afschaffen.

Je kan nooit alles uitsluiten.

Het zou alleszins een pak fairder zijn als nu het geval is.

Johan Daelemans 17 maart 2019 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966261)
Het is net om die reden dat ik heel veel respect heb voor de laaggeschoolde die nog de moed vindt om te gaan werken voor hetzelfde inkomen als dat ie gaat doppen.

Er zijn laaggeschoolden die het zich niet kunnen veroorloven om te gaan werken. Vaak zijn de extra kosten gewoon niet te betalen.

Johan Daelemans 17 maart 2019 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8966298)
Als ik u goed begrijp hangt het dus af van de moed of iemand gaat werken of stempelen.

Ik denk niet dat Fred het zo bedoelde.
Een mens moet hoe dan ook zorgen dat alles op het einde van de maand kan betaald worden. Laaggeschoolden zijn er met een job vaak slechter af.

eno2 17 maart 2019 22:20

Of voor mensen die voor redenen van gezondheid of curriculum of leeftijd of whatever niet meer een beter betaalde job kunnen versieren

Op een minimumloon was dat zo voor mij ja.

Het is overigens geweten en bekend dat 7% van de actieven werkende armen zijn.

Mambo 17 maart 2019 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966306)
Ik ben eerder voorstander van het Duits systeem. Stelselmatig uw stempelperiode kunnen opbouwen naargelang d lengte van uw carrière.

Ik zou het niet logisch vinden dat een 55 plusser na 36 jaar werken na zes maand zou moeten terugvallen op een leefloon.

Wel dat iemand die maar 3 jaar heeft gewerkt maar 3 maanden zou kunnen stempelen.
Iemand die 20 jaar heeft gewerkt 3 jaar bijvoorbeeld enzovoort

Dit is een onaanvaardbaar systeem.

Ouderen worden stelselmatig gediscrimineerd op de werkvloer.
Ook door de overheid, de provinciales, de gemeenten.

Hun dan afdanken als een vuile dweil is niet aanvaardbaar.

fred vanhove 19 maart 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8966872)
Dit is een onaanvaardbaar systeem.

Ouderen worden stelselmatig gediscrimineerd op de werkvloer.
Ook door de overheid, de provinciales, de gemeenten.

Hun dan afdanken als een vuile dweil is niet aanvaardbaar.

? Heb jij wel gelezen wat ik schreef ?

Dus jij zou het logischer vinden dat een oude 55 plusser na 36 jaar werken maar recht zou hebben op 3 maanden steun en een 23 jarige die 1 jaar heeft gewerkt zijn verdere leven zou mogen gaan doppen.:roll:

T'ja er moeten nu éénmaal van alle gedachten zijn om een wereld te maken:roll:

Mambo 20 maart 2019 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968576)
? Heb jij wel gelezen wat ik schreef ?

Dus jij zou het logischer vinden dat een oude 55 plusser na 36 jaar werken maar recht zou hebben op 3 maanden steun en een 23 jarige die 1 jaar heeft gewerkt zijn verdere leven zou mogen gaan doppen.:roll:

T'ja er moeten nu éénmaal van alle gedachten zijn om een wereld te maken:roll:

Nee dat is niet mijn antwoord.

Sorry als ik iets verkeerd heb begrepen of geformuleerd.

dpg 20 maart 2019 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8966306)
Ik ben eerder voorstander van het Duits systeem. Stelselmatig uw stempelperiode kunnen opbouwen naargelang d lengte van uw carrière.

Ik zou het niet logisch vinden dat een 55 plusser na 36 jaar werken na zes maand zou moeten terugvallen op een leefloon.

Wel dat iemand die maar 3 jaar heeft gewerkt maar 3 maanden zou kunnen stempelen.
Iemand die 20 jaar heeft gewerkt 3 jaar bijvoorbeeld enzovoort

Dat Duits systeem bestaat niet, na maximum twee jaar krijg je Hartz 4 op basis van uw leeftijd, niet van het gewerkte aantal jaren.

Tavek 20 maart 2019 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8966232)
Mijn zoon vindt het een van mijn verstandigste keuzes van de afgelopen jaren. Hij is misschien zelfs een beetje trots op mij omdat ik het toch maar doe. En zelfrespect heb ik meer dan de gemiddelde mens. Maar als ik weer eens mijn gratis loon van de Staat gestort krijg en nog eens langs de kustlijn in Spanje wandel zal ik eens aan jou en alle andere werkenden hier in België denken.

Momenteel zit ik nog aan 66,78 euro/dag. En stelselbewijs zakt dit tot na 48 maanden naar 48,89 euro/dag. En er staat letterlijk in het schrijven : U ontvangt als voltijdse werknemer 6 daguitkeringen per week (maandag tot en met zaterdag). Reken maar uit hoeveel dit per maand is zonder 1 seconde te moeten werken of een meter afstand naar het werk te moeten doen.

1200-1300 euro per maand dus.

Wat voor armoezaaier zijt gij dat ge daarmee rond kunt komen ? Woont gij in een kruipkot met daybeds ? Of leecht ge op uw kinderen en vrouw ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be