Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Farid Le Fou: Positief advies penitentiair verlof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173672)

Another Jack 16 juli 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223701)
2.

Gevangenis alleen voor diegenen die zich met enkelband niet kunnen voegen.

Iedereen blij.

Behalve zij die denken dat je gevangenen hard moet kloten.
Wat ze nog altijd niet beseffen (te beperkt intellect) is dat hoe inhumaner men mensen behandelt hoe inhumaner ze zich gaan gedragen.

fcal 16 juli 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223668)
Ik vind dat men hen de middelen moet geven om discipline te doen naleven. Welke methode hiervoor nodig is is me gelijk.

En het stakingsrecht van die cipier-ambtenaren drastisch beperken of afschaffen. Er bestaan ook andere mogelijkheden om voorkomende wantoestanden aan te klagen. Misschien een juridische ingebrekestelling van de organiserende instelling voorzien?

Xenophon 16 juli 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6223707)
Iedereen blij.

Behalve zij die denken dat je gevangenen hard moet kloten.
Wat ze nog altijd niet beseffen (te beperkt intellect) is dat hoe inhumaner men mensen behandelt hoe inhumaner ze zich gaan gedragen.

Ja, kijk naar die cipiers, ze weigeren van Farid eten te geven, en als die durft reclameren dan is hij onhandelbaar...
Hij moet op de grond gaan liggen en sterven van honger als een brave gevangene...

Zo simpel is het, de gevangenen wordt mensonwaardig behandeld.

Bobke 16 juli 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223705)
Het staat los van zijn gedrag, als het standaardprocedure is, dan heeft het toch niets meer met zijn gedrag te maken? Dat lijkt me toch logisch nee?

Mij lijkt het dat die procedure het gevolg is van zijn gedrag.
Het is toch geen standaardprocedure voor alle gevangenen hé.

Xenophon 16 juli 2012 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6223717)
Mij lijkt het dat die procedure het gevolg is van zijn gedrag.
Het is toch geen standaardprocedure voor alle gevangenen hé.

Behandel hem anders zoals alle gevangenen, en de zever zal over zijn.

Nu wordt in deze draad gezegt, hij moet alle drie maand verzet worden, jaja, dat is zijn fout. Neen, het is standaardprocedure geworden van hem alle drie maand te verzetten, los van zijn gedrag.

Bobke 16 juli 2012 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223718)

Dat zou zeker het geval zijn als hij zich gedroeg zoals alle gevangenen.

Xenophon 16 juli 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6223722)
Dat zou zeker het geval zijn als hij zich gedroeg zoals alle gevangenen.

Ik heb de indruk dat je niet echt op de hoogte bent van de gang van zaken in de gevangenis.

Kijk eens, er zijn twee soorten van chefs (cipiers) in de gevangenis, zij die zich menselijk gedragen en zij die de strontzak uithangen omdat ze niet met macht over mensen omkunnen.

Ik heb ene geweten die begaf zich doodstil naar de celdeur en die stak zo traag en zo stil de sleutel in het slot dat de gevangenen in de cel dit niet hoorden. Het reglement zegt, als men de deur opendoet om eten te geven, dan moeten de gevangenen gereed staan met hun bord. Nu, het ging hier om een cel met 8 Marokkanen, deze chef, die trok dan plots de deur open en die riep zo, "wadist makkaken genen honger?" En die sloeg de deur toe, "dan vreten ze morgen maar!"
Allez, vandaag weer geen eten voor die jongens, die dan van razernij ambras maakten. Het gevolg is dan dat die mensen geklasseerd worden als onhandelbaren en op transfair gaan. En dat allemaal zuiver door pesterijen van een strontzak.

Jaja, schrijven ze hier dan op het forum, die zoeken dat zelf. :roll:

Klojo eerste klas 16 juli 2012 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223741)
Ik heb de indruk dat je niet echt op de hoogte bent van de gang van zaken in de gevangenis.

Kijk eens, er zijn twee soorten van chefs (cipiers) in de gevangenis, zij die zich menselijk gedragen en zij die de strontzak uithangen omdat ze niet met macht over mensen omkunnen.

Ik heb ene geweten die begaf zich doodstil naar de celdeur en die stak zo traag en zo stil de sleutel in het slot dat de gevangenen in de cel dit niet hoorden. Het reglement zegt, als men de deur opendoet om eten te geven, dan moeten de gevangenen gereed staan met hun bord. Nu, het ging hier om een cel met 8 Marokkanen, deze chef, die trok dan plots de deur open en die riep zo, "wadist makkaken genen honger?" En die sloeg de deur toe, "dan vreten ze morgen maar!"
Allez, vandaag weer geen eten voor die jongens, die dan van razernij ambras maakten. Het gevolg is dan dat die mensen geklasseerd worden als onhandelbaren en op transfair gaan. En dat allemaal zuiver door pesterijen van een strontzak.

En in welk jaar was dat ????
Als U nu durft beweren dat dat de afgelopen, laat ons zeggen, 10 jaar was, dan noem ik U hier open en bloot 'leugenaar'...... Er zou nogal rap een advokaat, de liga van de mensenrechten, of nog zo van die gasten, van hun neus maken......en de collega-cipiers ook..... :roll:
't Is niet omdat er Middeleeuwse materiële toestanden bestaan in de meeste gevangenissen, dat dat ook geldt voor het gedrag van het personeel.....

EN wat die 'standaardprocedure' betreft.....dat is NU standaard enkel en alleen voor dit geval.....door zijn gedrag.... Oorzaak en gevolg..blijkbaar een moeilijk begrip voor sommigen....:roll:.

circe 16 juli 2012 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223718)

Nu wordt in deze draad gezegt, hij moet alle drie maand verzet worden, jaja, dat is zijn fout. Neen, het is standaardprocedure geworden van hem alle drie maand te verzetten, los van zijn gedrag.

ja daarom gingen de cipiers in staking omdat ze de "standaardprocedure" niet wilden volgen en hem lieten zitten zeker?

Xenophon 16 juli 2012 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6223837)
En in welk jaar was dat ????
Als U nu durft beweren dat dat de afgelopen, laat ons zeggen, 10 jaar was, dan noem ik U hier open en bloot 'leugenaar'...... Er zou nogal rap een advokaat, de liga van de mensenrechten, of nog zo van die gasten, van hun neus maken......en de collega-cipiers ook..... :roll:
't Is niet omdat er Middeleeuwse materiële toestanden bestaan in de meeste gevangenissen, dat dat ook geldt voor het gedrag van het personeel.....

EN wat die 'standaardprocedure' betreft.....dat is NU standaard enkel en alleen voor dit geval.....door zijn gedrag.... Oorzaak en gevolg..blijkbaar een moeilijk begrip voor sommigen....:roll:.

Waar ik over spreek was de laatste keer dat ik binnen zat, 2005.

Mensenrechtenliga - lol - advocaten - lol - collega-cipiers die van hun oren maken - lol -

Wanneer is Belgie de laatste keer veroordeeld in Europa omdat de gevangenen geen rechten hebben in Belgie wijsneus?

Mitgard 16 juli 2012 17:32

In de VS krijgen weerspanninge Faridjes traangas in hun cel gespoten.
Daarna zijn ze meestal rustig.

Zenit 16 juli 2012 17:34

Het verbaast me dat Farid Le Fou nog niet op een PS of Spa lijst staat. Zo'n populaire, verrijkende jongen zou veel etnische stemmen kunnen trekken.

Xenophon 16 juli 2012 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223841)
ja daarom gingen de cipiers in staking omdat ze de "standaardprocedure" niet wilden volgen en hem lieten zitten zeker?

Nog iemand die het allemaal weet omdat ze eens door de Begijnenstraat gereden is...

Bobke 16 juli 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223741)

Dat klopt.
Ik heb dan ook nog nooit iemand gegijzeld met een handgranaat.
Voor die gastjes kan ik inderdaad weinig sympatie opbrengen.

circe 16 juli 2012 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223857)
Nog iemand die het allemaal weet omdat ze eens door de Begijnenstraat gereden is...

gereden? ik heb me zelfs ooit eens voor de ingang van het gevang geparkeerd... ik dacht dat het een soort religieus gebouw was :lol:

En jij vertelde toch dat het "standaardpraktijk" was dat de gevangenen alle drie maanden van gevangenis veranderden? Ik weet dat niet, ik heb een blanco strafblad.

Klojo eerste klas 16 juli 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223847)
Waar ik over spreek was de laatste keer dat ik binnen zat, 2005.

Mensenrechtenliga - lol - advocaten - lol - collega-cipiers die van hun oren maken - lol -

Wanneer is Belgie de laatste keer veroordeeld in Europa omdat de gevangenen geen rechten hebben in Belgie wijsneus?

8 Marokkanen in 1 cel die amok maken en op 't wachtrapport zal er wel niks gestaan hebben en zo ja, dan zal er ook geen onderzoek gedaan zijn naar de oorzaak van die ambras, zeker....laat me niet lachen.......

En laat me maar weten wanneer die laatste veroordeling was, mèt bron als 't kan......

Ter informatie, een willekeurige link naar de onbestaande rechten van de gevangen in België....http://www.elfri.be/basiswet-rechten...tegrale-versie Oei, "toevallig" dat uw voorbeeld zjust van voor die wet komt ? :roll:

Amon_Re 16 juli 2012 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223678)
De zever van een paar weken terug ging net daar over. De man moet alle drie maand verplaatst worden, door een beslissing van de directie. En wat bleek, ze waren daar een week later mee, daarom wilden de cipiers hem geen eten meer geven, alsof het een stuk ongedierte betrof.

Het is een stuk ongedierte.

Citaat:

Waarom denk je dat toen een aantal andere directeurs de raad gaven van de cipiers gerechterlijk te laten vervolgen?
Omdat ze blijkbaar niet meer weten van welk hout pijlen te maken.

Amon_Re 16 juli 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223686)
Dat is toch allang zo, waarom denk je dat de man moeilijk doet? Voor zijn plezier? Die zegt gewoon, jullie gaan mij niet klein krijgen met jullie pesterijen.

En in België zal dat uitschot gelijk krijgen.

Xenophon 16 juli 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223935)
gereden? ik heb me zelfs ooit eens voor de ingang van het gevang geparkeerd... ik dacht dat het een soort religieus gebouw was :lol:

En jij vertelde toch dat het "standaardpraktijk" was dat de gevangenen alle drie maanden van gevangenis veranderden? Ik weet dat niet, ik heb een blanco strafblad.

Ik meende dat ik zei dat het in het geval van Farid standaardprocedure is geworden om hem alle drie maand op tranfer te zetten.

Xenophon 16 juli 2012 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6223965)
8 Marokkanen in 1 cel die amok maken en op 't wachtrapport zal er wel niks gestaan hebben en zo ja, dan zal er ook geen onderzoek gedaan zijn naar de oorzaak van die ambras, zeker....laat me niet lachen.......

En laat me maar weten wanneer die laatste veroordeling was, mèt bron als 't kan......

Ter informatie, een willekeurige link naar de onbestaande rechten van de gevangen in België....http://www.elfri.be/basiswet-rechten...tegrale-versie Oei, "toevallig" dat uw voorbeeld zjust van voor die wet komt ? :roll:

Dus je weet niet eens dat Belgie veroordeeld is omdat het de Europese rechten van de gevangenen naast zich neerlegt.

En jij gaat mij lessen geven over de gevangenis?

Hou toch op Klojo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be