Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moeten zij die over belastingdruk klagen, niet eerst eens hun belastingen betalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175088)

subocaj 14 augustus 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6279026)
Alsof de werknemers ook niet kraken onder de belastingdruk in dit land.... Iemand zou eens moeten uitrekenen hoeveel % van je bruto loon rechtstreeks en onrechtstreeks finaal bij de staat terecht komt....

Brother Paul berekend alles, je moet wel natellen of het klopt.

Effect 14 augustus 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6278384)
Oh maar de bewijslast ligt bij u. Niet bij de mensen die hun belastingen betalen.
Toon jij eens aan dat de pakkans hoger ligt dan 0.1%. Veel geluk.

U draait de boel om. De hele point van belastingcontrole is om te bewijzen dat iemand fraudeert. Tot de feiten bewezen zijn is iemand onschuldig. Niemand heeft een bewijslast om zijn eigen onschuld te bewijzen, dat is zelfs een expliciet grondbeginsel van een rechtstaat. Dus pakkans verhogen: ja. De bewijslast ligt hoe dan ook bij de overheid, niet bij de belastingbetaler, net zoals het de taak is van de overheid te onderzoeken of U sociale fraude pleegt.

Perzik 14 augustus 2012 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6279549)
U draait de boel om. De hele point van belastingcontrole is om te bewijzen dat iemand fraudeert. Tot de feiten bewezen zijn is iemand onschuldig. Niemand heeft een bewijslast om zijn eigen onschuld te bewijzen, dat is zelfs een expliciet grondbeginsel van een rechtstaat. Dus pakkans verhogen: ja. De bewijslast ligt hoe dan ook bij de overheid, niet bij de belastingbetaler, net zoals het de taak is van de overheid te onderzoeken of U sociale fraude pleegt.

Guilty until proven innocent, hé. Zo werkt dat bij een communist. Kzou graag bij hem zien binnenvallen. Kdenk ni dat hij zichzelf echt zou kunnen verdedigen

fbpolitics 14 augustus 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6278325)
Moeten zij die over belastingdruk klagen, niet eerst eens hun belastingen betalen? Het is tegenwoordig bon ton om te klagen over de belastingdruk in België (hoewel die qua return tot de laagste ter wereld behoort).

LOL
Ik heb inderdaad over de belastingsdruk in BE een topic geopend http://forum.politics.be/showthread.php?t=174775
1) Uw enige reactie was idem als bovenstaand (zonder verdere uitleg).
2) Volgens mijn zeer grove berekening, die enkelen bevestigen is de druk veel te groot. De rest "verwerpt" als nonsens terwijl ze allemaal de kassa op het einde van hun leven vergeten.
Ik zou kunnen overleven als ik mijn volledig brutoloon behoud (eventueel aangevuld met de werkgeversbijdrage). = uw fout 1
3) Uw fout 2: de belastingsdruk berekenen over de volledige bevolking. Want, stel voor niemand werkt -> dan zou de belastingsdruk bij de laagste ter wereld horen.
4) Als Belg word je opgejaagd door de staat. Dus ja: ik heb braafjes betaald...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6279379)
Eens moeten opzoeken welke zaken ze allemaal in hun berekening gestopt hebben want volgens mij is dat nog te vroeg in België....

Zie link boven mijn puntje 1.

En wat betreft de zelfstandigen <-> staat: NIEMAND heeft geantwoord in mijn topic over de horeca die de das wordt omgedraaid.
De discriminatie en het zoeken naar het "miljardenverlies" die de staat denkt te lijden staan nochtans centraal.
De kleine man zal binnenkort verdwijnen, en de horeca is binnenkort aan de beurt.

alfa16vjtd 15 augustus 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Multipus (Bericht 6279402)
Iets met teveel afgehouden om te beginnen?

Nope, genoeg ingebracht.

Bob 15 augustus 2012 14:00

Citaat:

Het is tegenwoordig bon ton om te klagen over de belastingdruk in België (hoewel die qua return tot de laagste ter wereld behoort).

Maar moeten zij die daarover zoveel klagen niet eerst eens hun belasting leren betalen? Nu ontduiken ze die massaal, niet een paar honderd miljard ofzo, maar biljoenen (zie: De rijken verbergen 21 tot 32 trillion US$ (dus niet een paar honderd miljard ofzo) ).

Laten we de pakkans eens verhogen van 0.1% tot 1%. Ze zullen dan wellicht anders piepen.

De return op belastingen behoort inderdaad tot de laagste der wereld. Maar dat wisten we al lang.

born2bewild 15 augustus 2012 18:33

Citaat:

Het is tegenwoordig bon ton om te klagen over de belastingdruk in België (hoewel die qua return tot de laagste ter wereld behoort).

Maar moeten zij die daarover zoveel klagen niet eerst eens hun belasting leren betalen? Nu ontduiken ze die massaal, niet een paar honderd miljard ofzo, maar biljoenen (zie: De rijken verbergen 21 tot 32 trillion US$ (dus niet een paar honderd miljard ofzo) ).

Laten we de pakkans eens verhogen van 0.1% tot 1%. Ze zullen dan wellicht anders piepen.

Nee

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be