freespirit |
31 augustus 2012 00:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
(Bericht 6306305)
Ik ben geen fan, maar de bewering dat Kim Clijsters mediageil is, is nergens op gebaseerd. Het zelfde voor je "pseudo-sympathieke" opmerking, Clijsters heeft een zeer goede en vriendelijke reputatie in de tenniswereld.
Je zult nog lang moeten wachten, vrees ik. Als er al iemand komt die haar niveau benadert.
Nonsens.
|
Ik zal je eens wat vertellen, ik ken(de) Clijsters als kind/jongere buiten de media en ik heb een totaal verschillende Kim 'mogen' ervaren toen er geen camera's in de buurt waren. Zij werd steeds op een pied-de-stal geplaatst en verwachtte vaak ook een voorkeursbehandeling omdat haar vader toevallig een bekende voetballer was. Ik heb respect voor haar mooie erelijst en prestaties, maar beweren dat er geen anderen en beter waren/zijn is wel totaal van de pot gerukt. Speelsters als de Williamsen, Sharapova, Henin en nog een aantal generatiegenoten hebben toch nog een pak meer talent dan Clijsters. Tenzij je enkel de Belgische speelsters bedoelt, getuigt het van weinig kennis over het huidige tennis om te beweren dat Kim de allerbeste was.
Kim heeft in het begin van haar carrière veel te veel (kleinere) toernooien gespeeld, een fout die vele speelsters maken en dat wreekt zich op 'latere' leeftijd, nu is ze ocharme 29 jaar en heeft de kwalen van een oud mens. Speelsters als de Williamsen daarentegen zijn vele selectiever in hun toernooikeuze en zullen nog een aantal jaren, tot ze half in de dertig zijn, kunnen meedraaien aan de top van het circuit. Ik vond het altijd dom dat Clijsters met haar top-vijf status nog meedeed aan fluttoernooitjes �* la Luxemburg, Hasselt of Rosmalen, laat staan Marbella.
|