![]() |
Citaat:
Separatisme dient ertoe de mensen de eigen identiteit terug te geven, die immers verloren gaat in een groter geheel. Een mens streeft nu eenmaal naar erkenning, zowel op micro-niveau (individu) als op macro-niveau (staat). 8-) |
Citaat:
Meer autonomie is een zoethouder, want het moederland zal toch de teugels aangaande de echte hete hangijzers in handen willen houden en dan ben je toch weer marionetje van dat grotere geheel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als er een meerderheid van Limburgers er voor zijn, waarom niet?
|
Citaat:
|
Jo Erens - Limburg Allein
http://youtu.be/umrXbUDNaJo Een jeugdliefde Nog eentje. Ik kan het niet laten: http://youtu.be/e8Qp5zz6trI |
Citaat:
|
Citaat:
Als u dit vergelijkt met de Friezen zou u zich af kunnen vragen in hoeverre dit reëel is? De gemiddelde Fries is zelfbewust en heeft geen last van het Calimero effect “Ik ben groot en zij zijn klein en dat is niet eerlijk” Een Fries is in de eerste plaats een Fries, maar voelt zich eveneens “op en top” Nederlander. Ze zijn heel wat verder dan Limburg, maar waar u voor staat wat betreft Limburg, onafhankelijkheid, is mij onbekend dat dit in Friesland zou spelen. In een reactie gaf u als voorbeeld aan de sluiting van de kolenmijnen. Stel dat dit niet gebeurd zou zijn, enig idee hoe rampzalig dit voor Limburg zou zijn in de huidige tijd? De gemakkelijkste weg is natuurlijk naar de rest van Nederland verwijzen (alle gebied buiten Limburg is Holland) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
De Limburger is nu eenmaal iemand die achter voorgehouden hand erover spreekt, anders wordt die weggehoond. Daardoor is het moeilijk objectief in kaart te brengen hoeveel mensen werkelijk voor onafhankelijkheid voelen. In ieder geval wordt er meer over gepraat dan u wellicht lief is. Ik heb in ieder geval de stoute schoenen aangetrokken een een voorzet gegeven. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe u bij de stellige aanname komt dat oost Limburgers, zoals ik ze wens te noemen, zich Nederlander voelen, is me vreemd? Alleen omdat een paar halve garen met een oranjeshirtje Hup Holland Hup roepen als het 'Nederlands' elftal speelt? Zou men de eigen gescheidenis wat beter kennen, zouden velen bedanken voor dat oranje vlaggetje, net zoals velen zich bedanken voor de bezoeken van de koningin. Zelfs op regionale TV durven mensen nu eindelijk eens open te uiten dat ze niet konigsgezind zijn. Hoera! Al erg genoeg dat he Nederlands volkslied een koningshuislied is en geen volkslied. Maar goed, we dwalen van het thema af. In ieder geval valt het wel mee met dat Nederlanderschap. We voelen ons meer verwant aan de Belgen en Duitsers, onze directe buren. We zijn quasi 1/3 Belg, 1/3 Nederlander en 1/3 Duitser, ook liggen de verhoudingen iets anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be