Hot_rod |
28 november 2012 12:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
(Bericht 6434260)
In de ganse "ontwikkelde wereld" gaande van Japan over de USA, het VK en de EU inclusief de eurozone wordt er zwaar "bespaard" en "belast" om de zeer grote in de laatste eeuw opgebouwde staatsschyulden af te bouwen.
Hoogst waarschijnlijk bestaat er echter geen enkel land waar het geroep "mij niet treffen maar de anderen, want die hebben in het verleden altijd meer geprofiteerd" dan België.
Hieruit volgt dat geen enkele politieke formatie of coalitie kan regeren zonder alle groepen in de samenleving minstens een héél klein beetje te veel te treffen.... Dat dit treffen van alle maatschappelijke groepen minder erg of helemaal niet zou voorkomen in een onafhankelijk Vlaanderen, Schotland of Catalonië of dat dit niet nodig zou zijn in het geval de euro als munt zou worden afgeschaft zijn allemaal indianenverhalen.
Het idee van en teerugkeer naar de gouden middeleeuwen van kleine hertogdommetjes, graafschappen en vrije steden is het summum van irrationeel denken . Of zijn we in België waarachtig in het land van het surrealisme ?
|
Kijk, dat is nu eens een goeie redenering, die bovendien op waarheid stoelt. Vele van de roepers op dit forum (beide kampen wel te verstaan) zouden er misschien goed aan doen om aan deze rationele uitleg een voorbeeld te nemen.
Eén klein puntje wel, de huidige politieke generatie (veelal gevormd door familie en vrienden van, of door masters uit een politieke studierichting, maar bijzonder weinig door mensen met realistische ervaringen en visies) slagen er niet in om een lange termijnvisie op poten te krijgen die ons toekomst bied. De waarheid mag gezegd dat met huidige maatregelen niks ten gronde zal veranderen. Men is wereldwijd (niet alleen hier dus) een grote aardverschuiving aan het bestrijden met een strandschepje.
En wees gerust Roger, ik kom in veel andere 'ontwikkelde' landen en dat geroep over "mij niet treffen, maar een ander" klinkt overal even luid.
Wat betreft de kwestie van die artiesten. Kijk, als je met je hobby geld kan verdienen heb ik er echt niks op tegen dat die mensen geld verdienen met muziek. Een kleine maar erbij is dat ik het logisch vind dat iedereen gelijk behandeld wordt met belastingen. Maar laat mij duidelijk zijn, als je het niet kan zonder subsidies, dan ben je beter dat je ander werk gaat zoeken
|