Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Adellijke titels afschaffen op identiteitsbewijzen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180277)

Vlaanderen Boven 5 december 2012 14:29

Je kan anders altijd een mail sturen naar een N-VA-parlementslid die zich met dit soort zaken bezighoudt. Als niemand hierover verontwaardigd is, is dat niet vanwege een verdoken liefde voor de adel, maar wel omdat weinig mensen er überhaupt iets over weten. Als het antwoord negatief blijkt te zijn, dán heb je wel een punt.

circe 5 december 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6444836)
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Die katholieke vleugel van het VB heeft net consistent de pedofilie aangeklaagd. Lang voor de huidige verontwaardiging heeft bv. Alexandra Colen zich uitgesproken tegen Danneels en Vangheluwe.

Inderdaad! Het zijn degenen die het cordon in stand hebben gehouden die schuldig zijn dat die pedofiele toestanden zo lang konden blijven voortduren. Als men naar de aanklacht van de "preutse" Alexandra had geluisterd was het zover niet gekomen.

circe 5 december 2012 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6445427)
Drie uur na het starten van je draadje hebben er te weinig mensen gereageerd en dus begin je maar te kankeren op 'de Vlaams-nationalisten'?

Natuurlijk moet dat afgeschaft worden. Net zoals adellijke titels zelf.

och, of men die nu afschaft of niet: in dat selecte kringetje zullen jij of ik toch nooit binnengeraken. In feite heb ik er totaal geen last van.

Vlaanderen Boven 5 december 2012 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6445452)
och, of men die nu afschaft of niet: in dat selecte kringetje zullen jij of ik toch nooit binnengeraken. In feite heb ik er totaal geen last van.

Zijn er dan echt veel mensen die deel zouden willen uitmaken van die parasitaire inteeltclub?

Het gaat erom dat de laatste overblijfselen van het Ancién Regime worden aangepakt.

Johan Bollen 5 december 2012 14:43

Citaat:

In feite heb ik er totaal geen last van.

Van wat er gebeurd met meisjes in Afghanistan heb jij evenmin last. Dit is een non argument.

En daarbij. Waarom zou je geen 'last' hebben ervan als anderen een voorkeursbehandeling krijgen omdat ze het voorrecht hebben een imponerende titel op hun identiteitsbewijs te hebben staan? Denk niet dat dat geen verschil maakt. Dan ken je de wereld niet.

(Damn. Ik had aan de consul moeten vragen of ze bepaalde instructies heeft hierrond.)

Eberhard Leclerc 5 december 2012 16:46

Citaat:

In feite heb ik er totaal geen last van.

Jij dénkt dat je er geen last van hebt. Dat is iets heel anders,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6445464)
Zijn er dan echt veel mensen die deel zouden willen uitmaken van die parasitaire inteeltclub?

....

Ja.

Kijk de mensen glimmen en glunderen als ze in de nabijheid mogen komen van koninklijke hoogheden. De meeste Vlamingen zijn laffe kruipers die naar erkenning hunkeren. Daar is het complete onderwijs ook op ingesteld.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6445449)
Je kan anders altijd een mail sturen naar een N-VA-parlementslid die zich met dit soort zaken bezighoudt. ....

Dat NVA parlementslid zou ook van zijn luie reet af kunnen komen, en dit soort , volstrekt voor de hand liggende, initiatieven gaan nemen in het parlement.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6445434)
Kan u me een realistische reden geven waarom de V partijen NIET zo'n wetsvoorstel zouden indienen?

Een partij die denkt dat ze 40 % gaat halen de volgende verkiezingen gaat vooral geen risico's nemen.
En het Hof & de horige elites aanvallen is een risico.

Henri1 5 december 2012 16:47

Handen af van de adellijke titels.
dat is bijna zo heilig dan de index.

'XIII' 5 december 2012 17:00

Adellijke titels moesten al lang zelf niet meer bestaan. Er is niks middeleeuwser en feodaler dan dat.

Johan Bollen 5 december 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6445582)
Een partij die denkt dat ze 40 % gaat halen de volgende verkiezingen gaat vooral geen risico's nemen.
En het Hof & de horige elites aanvallen is een risico.

Dat maakt wel een 'systeem'partij van de NVA. Wat voor werkelijke veranderingen zijn daarvan te verwachten?

Johan Bollen 5 december 2012 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6445583)
Handen af van de adellijke titels.

Mijn voorstel laat die titels met rust. Enkel vraag ik geen onnodige en mogelijkerwijze positieve discriminatie in de hand werkende informatie op de identiteitsbewijzen aan te brengen. Is zelfs dát te veel gevraagd in België? Laat de partijen zich daar maar eens over uitspreken tegenover het publiek. Ik juich de partij toe die zo'n situatie kan bewerkstelligen.

Maori 5 december 2012 17:15

De adel. Het koningshuis. Archaisch. Luxeparasieten. Horen niét thuis in de 21ste eeuw.

AnarchoChristophe 5 december 2012 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 6445618)
De adel. Het koningshuis. Archaisch. Luxeparasieten. Horen niét thuis in de 21ste eeuw.

:thumbsup:

Jan van den Berghe 5 december 2012 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6444603)
Och en waarom zou dit moeten veranderen? Er is niemand, echt niemand die daar last van heeft. Ik durf te wedden dat er zelfs mensen zullen zijn die niet eens wisten dat de titels er op vermeld staan.
Het is al altijd zo geweest, dus moet het niet veranderen. If it not broke don't fix it.;-)

Gaat dit over 'last'? Neen, natuurlijk niet. Anders kan men evengoed besluiten ook de religie of de levensbeschouwelijke achtergrond van iemand op de identiteitskaart te plaatsen.

In meerdere landen is dat trouwens al afgeschaft. In Duitsland bijvoorbeeld worden sedert WO II adellijke titels niet meer vermeld.

Jan van den Berghe 5 december 2012 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6444603)
Och en waarom zou dit moeten veranderen? Er is niemand, echt niemand die daar last van heeft. Ik durf te wedden dat er zelfs mensen zullen zijn die niet eens wisten dat de titels er op vermeld staan.
Het is al altijd zo geweest, dus moet het niet veranderen. If it not broke don't fix it.;-)

Gaat dit over 'last'? Neen, natuurlijk niet. Anders kan men evengoed besluiten ook de religie of de levensbeschouwelijke achtergrond van iemand op de identiteitskaart te plaatsen.

In meerdere landen is dat trouwens al afgeschaft. In Duitsland bijvoorbeeld worden sedert WO II adellijke titels niet meer vermeld.

Vlaanderen Boven 6 december 2012 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6445582)
Dat NVA parlementslid zou ook van zijn luie reet af kunnen komen, en dit soort , volstrekt voor de hand liggende, initiatieven gaan nemen in het parlement.

Er is niets dat Johan Bollen verbiedt om zelf enig initiatief te nemen, als hij dit toch zo belangrijk vindt. Kost nauwelijks meer moeite dan een draad openen op dit forum.

Eberhard Leclerc 6 december 2012 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6446459)
Er is niets dat Johan Bollen verbiedt om zelf enig initiatief te nemen, als hij dit toch zo belangrijk vindt. Kost nauwelijks meer moeite dan een draad openen op dit forum.

Dat is dus echt een jij-bak.

Maar als dat NVA kamerlid te lui is om een wetsvoostel inzake zelf te schrijven mag hij mij pm-en. Op voorwaarde dat hij dat gaat indienen. En zich door niets of niemand laat terugfluiten. Zwart op wit.

Vlaanderen Boven 6 december 2012 11:26

Dat is ook een jij-bak.

We zullen niet weten of dat parlementslid te lui is, tot iemand van de klagers de moeite doet om een eenvoudig mailtje te versturen.

SDG 6 december 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6445600)
Dat maakt wel een 'systeem'partij van de NVA. Wat voor werkelijke veranderingen zijn daarvan te verwachten?

Het legt vooral bloot dat de bevolking zelf nog niet klaar is voor een grondige herziening van dat systeem.

Johan Bollen 6 december 2012 14:01

Het is 'eigenaardig' dat partijen zoals de NVA zelf niet op zulke ideeën komen. Als je er bij stil staat is dit enkel win win electoraal gezien. Of zo'n voorstel nu aangenomen wordt of niet. Misschien toch geen 'volkspartij' denk ik dan.

Een 'jij-bak'? ...nooit van gehoord.

Naar wie kan ik best een mailtje sturen daarover? Liefst niet zoiets algemeens als '[email protected]'.

Johan Bollen 6 december 2012 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6446122)

Heeft u daar bron voor?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be