![]() |
Citaat:
Een jeugd dus waarin kinderen nog kinderen mochten zijn,die vooral goed en lang mochten studeren om later een zo goed mogelijk betaald baantje te kunnen krijgen... Kinderen die wij met zoveel mogelijk comfort hebben willen omringen in vergelijking met wat wij zélf in onze jeugd hebben meegemaakt... We hebben te lief voor hen geweest mijn beste... Ondanks onze goede bedoelingen hebben we een stel egoïsten op de wereld gezet die doodleuk alle zonden op onze generaties afwentelen... Het liefst zouden ze alles voor hunzelf houden.... De ouderen van nu moeten hun plan maar trekken en zélf voor hun eigen pensioen opdraaien.... En nog véél liever direkt dood gaan na een leven van hard werken ,zodat de egoïstjes aan die generaties géén euro meer zullen zien gaan... |
Citaat:
Niemand zegt dat ze geen geld mogen verdienen, niemand zegt dat ze geen kinderen mochten krijgen. Alleen, bekostig het zelf en schuif de factuur niet door. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou dan bvb konsekwent zeggen aan de nieuwe burgemeester van antwerpen, dat hij alle havenuitbreidingen, alle investeringen in mobiliteit moet uitstellen tot hij en alle betrokken overheden centjes genoeg gespaard hebben, en zij de kosten van de leningen niet meer naar latere generaties moet doorschuiven. U mag dat uiteraard ook gaan vertellen aan alle andere nog investerende overheden. Uw toekomst lijkt mij op die manier "gebetonneerd". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hebt u wel ook een zinnig tegenargument? |
Citaat:
|
Citaat:
Deze wet zal maar een zeer beperkte invloed hebben. Doorgaans zijn de enige nalatenschappen die verworpen worden, die nalatenschappen die deficitair zijn. Misschien dat deze wet in een zeldzaam geval van pas kan komen voor een goede successieplanning, maar al bij al denk ik dat de impact beperkt zal zijn. Al dat gedoe van "grootouders kunnen generatie overslaan" ruikt m.i. naar stemmingmakerijk en naar een zoveelste rondje "zet de mensen tegen mekaar op, verdeel en heers." Ambtenaren tegen privé, babyboomers tegen hun nageslacht, werkgevers tegen werknemers, arbeiders tegen bedienden, migranten tegen autochtonen, werkenden tegen werklozen etc. etc. Laat het plebs mekaar maar verscheuren. |
Citaat:
Trouwens, we leven in een dictatuur van de bejaarde: in onze maatschappij zijn ouderen gewoonweg in de meerderheid. Kap alle hoge pensioenen af. Ze hebben er niet voor gespaard of bijgedragen: het is de huidige belastingbetaler die de pensioenen betaalt. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons zijn er geen schulden en zeker geen familie conflicten Nu ga ik stoppen met een reactie - Nu begrijp ik waarom het in sommige gezinnen zo slecht gaat. Weer een familie dramma op komst misschien ? bYE |
Citaat:
Waar ik wel problemen mee heb is belastingen betalen voor een systeem waarin wij eigenlijk niet genoeg in te zeggen hebben. De kiezer is gemiddeld oud en uitkeringsgerechtigd (pensioen, brugpensioen, etc...). Ik zou graag een maatschappij zien die zich meer focust op de jeugd en de ouders van gezinnen ipv de ouderen. Want zij zijn belangrijk. |
Citaat:
Bel nog is terug als ge ook tot de verstandsjaren gekomen bent,caio |
Citaat:
|
Citaat:
Deze uitleg is menselijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be