Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kleinkinderen kunnen rechtstreeks erven binnen 2 weken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180536)

Svennies 11 december 2012 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 6452572)
Dan moet ge dat gaan vertellen aan diegenen die onverantwoord die leningen hebben aangegaan,en niet tegen mensen die voor een huis gezorgd hebben dat later aan hun kinderen of kleinkinderen zal toekomen!

als ze mensen als u moesten laten doen dan kreeg iedereen een spuitje op zijn zestig!

Tja,we hebben de nakomende generatie een betere jeugd willen geven dan wij gehad hebben...

Een jeugd dus waarin kinderen nog kinderen mochten zijn,die vooral goed en lang mochten studeren om later een zo goed mogelijk betaald baantje te kunnen krijgen...

Kinderen die wij met zoveel mogelijk comfort hebben willen omringen in vergelijking met wat wij zélf in onze jeugd hebben meegemaakt...

We hebben te lief voor hen geweest mijn beste...

Ondanks onze goede bedoelingen hebben we een stel egoïsten op de wereld gezet die doodleuk alle zonden op onze generaties afwentelen...

Het liefst zouden ze alles voor hunzelf houden....

De ouderen van nu moeten hun plan maar trekken en zélf voor hun eigen pensioen opdraaien....

En nog véél liever direkt dood gaan na een leven van hard werken ,zodat de egoïstjes aan die generaties géén euro meer zullen zien gaan...

fox 11 december 2012 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 6452558)
Dus met andere woorden,zij mochten geen geld verdienen omdat ze mogelijk ooit eens kleinkinderen zouden hebben,wie heeft u groot gebracht,gij doet precies of ze hebben in u geen geld moeten steken zeker,jij bent vanzelf groot geworden!

Heb ik ergens gezegd dat ze geen geld mochten verdienen? Dat lijkt me nochtans een wereld van verschil met leningen aangaan die je door latere generaties laat terug betalen. Die generatie heeft in essentie gewoon bij de bank aangeklopt, ze hebben daar geld geleend en ze hebben gezegd dat ze voor genoeg kleinkinderen gingen zorgen zodat die het dan konden terugbetalen.

Niemand zegt dat ze geen geld mogen verdienen, niemand zegt dat ze geen kinderen mochten krijgen. Alleen, bekostig het zelf en schuif de factuur niet door.

giserke 11 december 2012 10:04

Citaat:

Dan moet ge dat gaan vertellen aan diegenen die onverantwoord die leningen hebben aangegaan,en niet tegen mensen die voor een huis gezorgd hebben dat later aan hun kinderen of kleinkinderen zal toekomen!

als ze mensen als u moesten laten doen dan kreeg iedereen een spuitje op zijn zestig!

Dat zou nog eens een oplossing zijn voor oude zageventen.

spherelike 11 december 2012 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6452814)
Heb ik ergens gezegd dat ze geen geld mochten verdienen? Dat lijkt me nochtans een wereld van verschil met leningen aangaan die je door latere generaties laat terug betalen. Die generatie heeft in essentie gewoon bij de bank aangeklopt, ze hebben daar geld geleend en ze hebben gezegd dat ze voor genoeg kleinkinderen gingen zorgen zodat die het dan konden terugbetalen.

Niemand zegt dat ze geen geld mogen verdienen, niemand zegt dat ze geen kinderen mochten krijgen. Alleen, bekostig het zelf en schuif de factuur niet door.

Ik zou dan bvb konsekwent zeggen aan de nieuwe burgemeester van antwerpen, dat hij alle havenuitbreidingen, alle investeringen in mobiliteit moet uitstellen tot hij en alle betrokken overheden centjes genoeg gespaard hebben, en zij de kosten van de leningen niet meer naar latere generaties moet doorschuiven. U mag dat uiteraard ook gaan vertellen aan alle andere nog investerende overheden. Uw toekomst lijkt mij op die manier "gebetonneerd".

circe 11 december 2012 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6452836)

Dan moet jij wel zorgen dat je op je dertigste een goede koord vindt om je op te hangen, want anders sta jij wel mee in de rij bij die oude zageventen.

fox 11 december 2012 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6452845)
Ik zou dan bvb konsekwent zeggen aan de nieuwe burgemeester van antwerpen, dat hij alle havenuitbreidingen, alle investeringen in mobiliteit moet uitstellen tot hij en alle betrokken overheden centjes genoeg gespaard hebben, en zij de kosten van de leningen niet meer naar latere generaties moet doorschuiven. U mag dat uiteraard ook gaan vertellen aan alle andere nog investerende overheden. Uw toekomst lijkt mij op die manier "gebetonneerd".

U begrijpt het niet. Niet erg hoor.

spherelike 11 december 2012 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6452859)
U begrijpt het niet. Niet erg hoor.

Uiteraard niet

Hebt u wel ook een zinnig tegenargument?

giserke 11 december 2012 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6452847)
Dan moet jij wel zorgen dat je op je dertigste een goede koord vindt om je op te hangen, want anders sta jij wel mee in de rij bij die oude zageventen.

En bij uitbreiding: ook voor ouwe taarten.

Sammael 11 december 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6452814)

U gaat hier wel zeer licht voorbij aan de verpletterende verantwoordelijkheid van degenen die hen geld geleend hebben en van degenen die in hun naam dat geld zijn gaan lenen (degenen die van pakweg 1960 tot en met 2000 machtsposities hebben bekleed) en tevens voordelen en privileges in het leven geroepen hebben die men eigenlijk niet kon betalen.

Deze wet zal maar een zeer beperkte invloed hebben. Doorgaans zijn de enige nalatenschappen die verworpen worden, die nalatenschappen die deficitair zijn.

Misschien dat deze wet in een zeldzaam geval van pas kan komen voor een goede successieplanning, maar al bij al denk ik dat de impact beperkt zal zijn.

Al dat gedoe van "grootouders kunnen generatie overslaan" ruikt m.i. naar stemmingmakerijk en naar een zoveelste rondje "zet de mensen tegen mekaar op, verdeel en heers."

Ambtenaren tegen privé, babyboomers tegen hun nageslacht, werkgevers tegen werknemers, arbeiders tegen bedienden, migranten tegen autochtonen, werkenden tegen werklozen etc. etc. Laat het plebs mekaar maar verscheuren.

Tavek 11 december 2012 12:53

Citaat:

Gij hebt op die mannen gestemd. Het is uw verantwoordelijkheid.

Trouwens, we leven in een dictatuur van de bejaarde: in onze maatschappij zijn ouderen gewoonweg in de meerderheid.

Kap alle hoge pensioenen af. Ze hebben er niet voor gespaard of bijgedragen: het is de huidige belastingbetaler die de pensioenen betaalt.

fox 11 december 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6452863)
Uiteraard niet

Hebt u wel ook een zinnig tegenargument?

Hey ik heb mijn argumenten gegeven maar uw antwoord toonde gewoon aan dat je ze niet begrijpt. En de ervaring heeft mij al geleerd dat je het zelfs na een uitgebreide uitleg niet zal snappen. Het is dan ook vrij logisch dat ik er wat u betreft mijn tijd niet meer insteek.

Pin en Puk 11 december 2012 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6452469)
De essentie van de zaak is dat jullie a) ons met een gigantische staatsschuld hebben opgezadeld en b) met zoveel zijn dat jullie in onderhoud ook een molensteen rond onze nek zijn.

Weet u dat ik en mijn kinderen waarschijnlijk enorm veel van onze welvaart zullen zien verdwijnen om de geriatrie in dit land in stand te houden ? Langs de ene kant uw putten vullen en langs de andere kant uw pensioen, rusthuis en gezondheidszorg betalen.

En alweer: de welvaart die jullie hebben gecreerd is geschapen met geleend geld waar wij nu de factuur betalen. In princiepe betalen wij gewoon onze welvaart cash, en hebben jullie daar vrij weinig meer mee te maken.

Uit wat voor een familie kom jij ??
Bij ons zijn er geen schulden en zeker geen familie conflicten
Nu ga ik stoppen met een reactie - Nu begrijp ik waarom het in sommige gezinnen zo slecht gaat.
Weer een familie dramma op komst misschien ?
bYE

Tavek 11 december 2012 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6453467)
Uit wat voor een familie kom jij ??
Bij ons zijn er geen schulden en zeker geen familie conflicten
Nu ga ik stoppen met een reactie - Nu begrijp ik waarom het in sommige gezinnen zo slecht gaat.
Weer een familie dramma op komst misschien ?
bYE

Je begrijpt me verkeerd. Ik heb geen enkel probleem om bvb mijn moeder te onderhouden.

Waar ik wel problemen mee heb is belastingen betalen voor een systeem waarin wij eigenlijk niet genoeg in te zeggen hebben. De kiezer is gemiddeld oud en uitkeringsgerechtigd (pensioen, brugpensioen, etc...).

Ik zou graag een maatschappij zien die zich meer focust op de jeugd en de ouders van gezinnen ipv de ouderen. Want zij zijn belangrijk.

BitterSweet 11 december 2012 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6452836)

genen tijd jong,moet mijn dik pensioen gaan opdoen,mijn huurgelden gaan ontvangen,mijn intresten op mijn effecten gaan trekken en met de vrouwen gaan spelen!
Bel nog is terug als ge ook tot de verstandsjaren gekomen bent,caio

BitterSweet 11 december 2012 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6453863)
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb geen enkel probleem om bvb mijn moeder te onderhouden.

Waar ik wel problemen mee heb is belastingen betalen voor een systeem waarin wij eigenlijk niet genoeg in te zeggen hebben. De kiezer is gemiddeld oud en uitkeringsgerechtigd (pensioen, brugpensioen, etc...).

Ik zou graag een maatschappij zien die zich meer focust op de jeugd en de ouders van gezinnen ipv de ouderen. Want zij zijn belangrijk.

in onze jonge tijd hebben ze toch gefocust op de jeugd,weer ni goe!

Pin en Puk 12 december 2012 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6453863)

Maar dit heb je dan in je vorige antwoorden heel slecht vertaald man.
Deze uitleg is menselijk

alfa16vjtd 12 december 2012 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 6453870)
genen tijd jong,moet mijn dik pensioen gaan opdoen,mijn huurgelden gaan ontvangen,mijn intresten op mijn effecten gaan trekken en met de vrouwen gaan spelen!
Bel nog is terug als ge ook tot de verstandsjaren gekomen bent,caio

Ja opa zeker opa, je weet alles altijd beter opa.

BitterSweet 12 december 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6453933)
Ja opa zeker opa, je weet alles altijd beter opa.

Ja als argumenten niet helpen,ben je beter dat je er eens mee lacht he!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be