parsprototem |
18 februari 2013 15:51 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
(Bericht 6537372)
Te warm en in regenseizoen te nat waarschijnlijk. Geen zin om Portugees te leren.
|
Frans wordt in Tomé en Proncipe er als tweede taal op school onderwezen. Het onderwijs is wel erg verwaarloosd. Per jaar zo'n 12.000 toeristen van overal en een belangrijke tijdelijke aanwezigheid van ornithologen en andere natuurliefhebbers.
Mijn zoon heeft een palmbos in Nigeria (het vasteland maar in de buurt). Als het hier oorlog wordt, dan kan ik daar naartoe. Als eerste vrouw met een zoon als eerstgeborene heb ik rechten waar de tweede vrouw zelfs met een zoon (ze heeft tot nu toe twee dochters) nooit aanspraak op kan maken.
De afspraak is al lang gemaakt dat als het hier in Europa te bar wordt (echt levensbedreigend) ik daar rechten kan laten gelden. Ik hoef er alleen maar naartoe te gaan. Eigenlijk zou ik er eens met de kinderen naartoe moeten gaan. Het is het oude Biafra en wees maar zeker dat ze die oorlog van moslim Hausa's (de regering toen) niet vergeten zijn. Een moslim kan daar beter wegblijven. Voor mij is dat een garantie van een oude dag te slijten met wat privé-lessen Engels, Frans, in ruil voor streekproducten? Waarom niet?
|