Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Franciscus en de holebi's. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184328)

edwin2 16 maart 2013 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6569295)
Beetje moeilijk. Nooit gehoord van mensen die tijdens of n�* een huwelijk toch tot de ontdekking komen dat ze in feite homo/lesbisch zijn? Wat doe je met de kinderen van die mensen? Verbod om hun papa/mama te bezoeken?

Nee, goede heldere afspraken maken om de (mogelijk) psychische schade voor het kind te beperken.

harriechristus 17 maart 2013 12:40

In hoeverre een kind gelukkig is met zijn homo of lesbische ouders zal ook afhangen in hoeverre dat door de maatschappij is aanvaard.

En andersom: zou een homo of lesbisch kind wel zo gelukkig zijn met een paar normale ouders en niet liever een homostel of een lesbisch stel hebben willen gehad?

Wat de natuur produceert is helaas niet altijd zo ideaal.

Vaak passen ouders en kinderen helemaal niet bij elkaar.

JimmyB 17 maart 2013 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6570050)
In hoeverre een kind gelukkig is met zijn homo of lesbische ouders zal ook afhangen in hoeverre dat door de maatschappij is aanvaard.

En andersom: zou een homo of lesbisch kind wel zo gelukkig zijn met een paar normale ouders en niet liever een homostel of een lesbisch stel hebben willen gehad?

Ik ga moeten beginnen in harriechristus te geloven ;-)

JimmyB 17 maart 2013 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6568880)
Ja hoor, mooie redenatie.
Er worden kinderen vermoord, dus zal het wel ok zijn ze te verkrachten.
Er worden kinderen verkracht dus is het ok ze te mishandelen.
Er worden kinderen mishandeld dus is holebi-adoptie ok...
Heb ik iets in je redenatie gemist?

En, oh ja, voor ik het vergeet.
Je beseft hopelijk toch wel dat jij hier net woordelijk hebt gesteld dat holebi-adoptie iets ergs is? 8-)

Kijk dus maar even in de spiegel alvorens je op mij schiet. :lol:

1. Ik denk niet dat het erg dat kinderen door holebi's worden opgevoed, waar haal je het idee? Nog nooit iets gehoord in de trend van ' er bestaan ergere dingen dan te vertroeven op een wit strand met een blauwe lucht en een coctail in de hand?'

2. Op iemand schieten? Heb ik dit dan gedaan? Ik wou u gewoon even informeren dat dit thema reeds uitvoerig aan de orde geweest is.

OilOnFire 18 maart 2013 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6570050)

Meestal! per: 65 % ongeveer!;-)

OilOnFire 18 maart 2013 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6568030)
Toch wel een rare combinatie.

hij zegt:

http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...holebi-s.dhtml

Moet ik hier nu uit besluiten dat het celibaat ook "de familie" verwoest?
Voor puntje 5 : ik neem aan dat hij het beter vindt dat kinderen in weeshuizen worden opgevangen geleid door vriendelijke oude mannen in lange rokken?

Waar U op doelt, is verleden tijd. nu mengen ze zich tussen de grote massa!

Heeft U soms een idee, hoeveel van deze 'mannen' bij de 'NMBS' of in de 'Officiële onderwijsinstellingen' werken? ;-)

harriechristus 18 maart 2013 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 6570465)
Ik ga moeten beginnen in harriechristus te geloven ;-)

Zo hoort het ook, want het is de ware manier om van de ellendige kerk in Rome af te komen.

Niet alleen om "mijn zelfs wille" (dat is de atoomtheorie), maar ook omdat de heilige geest in het volk is, die ik gaarne wil erkennen: liefde in al zijn vormen.

harriechristus 18 maart 2013 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6571065)
Meestal! per: 65 % ongeveer!;-)

Daar heb je het al.

Zo pasten mijn ouders en ik ook niet bij elkaar en zelf heb ik dan ook maar geen kinderen voortgebracht om die ellende te voorkomen.

CLAESSENS Joris 18 maart 2013 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6569295)
Beetje moeilijk. Nooit gehoord van mensen die tijdens of n�* een huwelijk toch tot de ontdekking komen dat ze in feite homo/lesbisch zijn? Wat doe je met de kinderen van die mensen? Verbod om hun papa/mama te bezoeken?

In deze draad gaat het om adoptie, niet over het hebben van kinderen...

CLAESSENS Joris 18 maart 2013 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6569561)
Nee, goede heldere afspraken maken om de (mogelijk) psychische schade voor het kind te beperken.

2

praha 23 maart 2013 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6568157)
Krijg ook vaak de indruk dat veel mensen menen "recht te hebben op een kind".

Dat is inderdaad sneu dat er zo wordt geredeneerd.
Eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van het absolute karakter* ervan.

Citaat:

Dit kan worden gezien as een egoïstisch motief. Het gaat dan niet meer om het kind maar alleen nog maar om de rechten van het "lesbisch of homo" zijn.
Vraag is alleen waarom je dat hetero's dan niet 'verwijt' ... daar heerst immers net dezelfde mentaliteit.. men gaat op z'n minst uit van een zeker absoluut* 'recht'
( Ik hoor je nu al afkomen dat het daar niet kwestie is van 'recht' maar kwestie van de 'natuurlijk gang van zaken' te laten.
Vreemd genoeg wordt dat omzeil-argument enkel selectief gebruikt voor dat soort zaken uit te maken.
En nog vreemder is dat het totaal irrelevant aan het opgeworpen imaginaire 'recht' van het kind )

lombas 23 maart 2013 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6571601)

Wat doe je met homoseksuele koppels die niet adopteren maar bewust een kind buiten hun relatie met een donor verwekken?

JimmyB 23 maart 2013 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6568157)
Krijg ook vaak de indruk dat veel mensen menen "recht te hebben op een kind". Dit kan worden gezien as een egoïstisch motief.

Puur rationeel bekeken is het hebben van een kind, op natuurlijke wijze of op een andere manier, altijd een egoïstische keuze.

Dit geld dus ook voor heteroseksuelen en dan zou men de vraag kunnen stellen waarom heteroseskuelen egoïstisch mogen zijn en homoseksuelen niet?

Graham C. 23 maart 2013 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6571601)

Ah ja? En ik maar denken dat het hier over paus Franky en de holebi's ging...

circe 23 maart 2013 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 6576807)
Puur rationeel bekeken is het hebben van een kind, op natuurlijke wijze of op een andere manier, altijd een egoïstische keuze.

Dit geld dus ook voor heteroseksuelen en dan zou men de vraag kunnen stellen waarom heteroseskuelen egoïstisch mogen zijn en homoseksuelen niet?

wil je dat eens even aan mijn poes komen uitleggen aub? Dat beest is zo egoistisch dat het drie keer per jaar een hele nest "kinderen" krijgt.

jogo 23 maart 2013 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6568877)
Hier heeft hij een punt.
Mijn reactie op holebi-adoptie toen deze werd ingevoerd:
Momenteel zijn er bij de deskundige drie grote stromingen.
1 Zij die vinden dat het totaal geen kwaad kan
2 zij die vinden dat een kind nood heeft aan een moeder maar niet noodzakelijk aan een vader voor zijn sociale ontwikkeling.
3 Zij die vinden dat een kind zowel nood heeft aan een vader als een moeder voor zijn sociale ontwikkeling.

Ergo; er heerst, ook onder de deskundigen, nog twijfel.
Een kind heeft recht op de grootst mogelijke kans op geluk in zijn of haar leven.
Mensen die de rechten van kinderen ontkennen vanuit een egoïstische kinderwens zijn per definitie ongeschikte ouders.8-)

Besluit: Geen holebi-adoptie in het belang van de betrokken kinderen...

Er is aan mijn mening nog niks veranderd daar er ook heden nog deskundigen zijn die hun twijfels hebben.
Neen, het feit dat er holebis zijn die met succes kinderen opvoeden verandert daar niks aan. Net zoals het feit dat idiote studenten die geblinddoekt de Ring rond Brussel oversteken vanwege een weddenschap daarmee niet bewijzen dat dit veilig zou zijn...8-)

En als antwoord op je stelling over punt 5...
Uit zijn woorden blijkt duidelijk dat hij dat niet vindt. Integendeel, hij is voorstander van een traditioneel gezin...

Deskundigen zijn het er o.a. niet over eens dat Vlaanderen onafhankelijk beter gaat zijn.
Dus gelieve u dus te onthouden van eender welk standpunt ter zake in het belang van de betrokken Vlamingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be