| abramis brama |
10 november 2013 23:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 6880423)
Ik wijs er enkel op dat het afgunst is. Ik stel geen verwachtingen ten aanzien van forumgangers.
|
Als jij tegen mij zegt : "Jij hebt honger"
En ik antwoord : "Ik heb helemaal geen honger. Ik heb net gegeten."
Dan is jouw besluit dus dat ik wél honger heb, omdat jij vindt dat je dat beter kan weten dan ikzelf ?
Mooi, hoor.
Nog eens opnieuw dus : waarom wil jij per se uitgaan van de premisse dat hier afgunst in het spel zou zijn ? Dat is immers niet het geval. Mocht hij zijn dotaties niet uit belastinggeld putten, dan zou die man voor mijn part niet één maar tien miljoen per jaar mogen krijgen.
Maar het geld dat naar het koningshuis vloeit komt wel uit de schatkist. En die is er dermate erbarmelijk aan toe dat veel mensen die wél heel hun leven gewerkt en bijgedragen hebben, nu een pensioentje opstrijken waarmee ze in gans de rest van hun leven niet eens één jaardotatie van Albert, die nooit heeft bijgedragen, zullen ontvangen. Op zich vind ik dus dat die parasiet al heel blij mag zijn dat hij jaarlijks zo'n hoog bedrag in de schoot wordt geworpen. Tot daar verwijt ik niemand iets. Het is geen eerlijk systeem, maar de wereld is niet eerlijk.
Dat hij echter vindt dat - bovenop zijn dotatie - de belastingbetaler ook de energiefacturen van zijn buitenverblijven en yacht moet betalen, d�*t is de aanleiding voor mijn terechte verontwaardiging.
En dat De Croo zich dan ook nog eens geroepen voelt om zulks te verdedigen, d�*t is dan weer wat mij plaatsvervangende schaamte ontlokt.
Ik herhaal dus voor de traagsten van begrip nog eens wat ik wél en niet voel : geen afgunst, wel verontwaardiging en plaatsvervangende schaamte.
|