Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Croo : De schaamte VER voorbij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194009)

Garry 10 november 2013 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880078)
Dus iemand die je elk jaar opnieuw 923 000 euro in de schoot werpt zonder tegenprestatie, d�*t is "iemand als een vuilniszak op de stoep zetten" ?

Dan vraag ik me af hoe hij de situatie van al die mensen noemt die heel hun leven wél hebben gewerkt en betaald om die Lakense bende te onderhouden, om dan op het einde van hun loopbaan in �*l hun pensioenjaren tesamen nog niet eens het bedrag te krijgen dat Albert in één jaartje vangt omdat hij in een ver verleden uit de "juiste" foef is gekropen.

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch... :Angry5:

Dat zo van die koninklijke gatlikkers dat soort onzin uitkramen is alleen maar het gevolg van de laksheid van ons allen. Als dat soort klootzakken eens tegen een paar vuisten moest aanlopen na dergelijke uitspraken, zouden ze rap anders piepen. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat die kloefkaffers van Laken hun hielenlikker zelf zullen gemobiliseerd hebben om voor hun zaak te pleiten.

De schoofzak 10 november 2013 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6880201)
Echt waar? Jezus christus

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=Q91NRRDA
.

ViveLaBelgique 10 november 2013 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BBB (Bericht 6880333)
Wat is er dan correct aan je eigen insinuatie en vraag aan het adres van medeforummer abramis brama dan?

Wie zou ik wezen om op die vraag een antwoord te kunnen geven ?:twisted::roll:

BBB 10 november 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880364)
Wie zou ik wezen om op die vraag een antwoord te kunnen geven ?:twisted::roll:

Maar je verwacht dat wel van een medeforummer? Of heb je blauwe belangen te verdedigen?

ViveLaBelgique 10 november 2013 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BBB (Bericht 6880383)
Maar je verwacht dat wel van een medeforummer? Of heb je blauwe belangen te verdedigen?

Ik wijs er enkel op dat het afgunst is. Ik stel geen verwachtingen ten aanzien van forumgangers.

BBB 10 november 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880423)
Ik wijs er enkel op dat het afgunst is. Ik stel geen verwachtingen ten aanzien van forumgangers.

Ik vrees ervoor dat het eerder misprijzen is.

E. Gidius 10 november 2013 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880277)
Is het aan jou om te bepalen wat terecht is en wat onterecht is ?

Jep.

ViveLaBelgique 10 november 2013 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BBB (Bericht 6880436)
Ik vrees ervoor dat het eerder misprijzen is.

Als jij jezelf door mij misprezen voelt biedt ik hiervoor mijn excuses aan. Je kan aan onze waarde forumgenoot E. Gidius een oordeel vragen of jouw gevoel van misprezen te zijn terecht is of onterecht.

abramis brama 10 november 2013 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880277)
Is het aan jou om te bepalen wat terecht is en wat onterecht is ?

Jij vindt het dus onterecht ? Begin maar uit te leggen waarom. Dit wordt vast leuk.

ViveLaBelgique 10 november 2013 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880455)
Jij vindt het dus terecht ? Begin maar uit te leggen waarom. Dit wordt vast leuk.

Het is niet aan mij om te oordelen wat terecht is en wat onterecht is.

BBB 10 november 2013 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880452)
Als jij jezelf door mij misprezen voelt biedt ik hiervoor mijn excuses aan.

Je begrijpt het verkeerd: wat jij afgunst noemt, is veeleer misprijzen en dat is voor de persoon in kwestie altijd terecht. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zijn eigen misprijzen voor iets onterecht vond.

Zucht 10 november 2013 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880463)

Als je mij nou eens 923.000 € geeft dan wil ik het jou wel zeggen.

ViveLaBelgique 10 november 2013 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BBB (Bericht 6880472)
Je begrijpt het verkeerd: wat jij afgunst noemt, is veeleer misprijzen en dat is voor de persoon in kwestie altijd terecht. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zijn eigen misprijzen voor iets onterecht vond.

Iedereen die ik ooit misprezen geweten heb vond dat onterecht.

abramis brama 10 november 2013 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880423)

Als jij tegen mij zegt : "Jij hebt honger"
En ik antwoord : "Ik heb helemaal geen honger. Ik heb net gegeten."
Dan is jouw besluit dus dat ik wél honger heb, omdat jij vindt dat je dat beter kan weten dan ikzelf ?

Mooi, hoor.

Nog eens opnieuw dus : waarom wil jij per se uitgaan van de premisse dat hier afgunst in het spel zou zijn ? Dat is immers niet het geval. Mocht hij zijn dotaties niet uit belastinggeld putten, dan zou die man voor mijn part niet één maar tien miljoen per jaar mogen krijgen.

Maar het geld dat naar het koningshuis vloeit komt wel uit de schatkist. En die is er dermate erbarmelijk aan toe dat veel mensen die wél heel hun leven gewerkt en bijgedragen hebben, nu een pensioentje opstrijken waarmee ze in gans de rest van hun leven niet eens één jaardotatie van Albert, die nooit heeft bijgedragen, zullen ontvangen. Op zich vind ik dus dat die parasiet al heel blij mag zijn dat hij jaarlijks zo'n hoog bedrag in de schoot wordt geworpen. Tot daar verwijt ik niemand iets. Het is geen eerlijk systeem, maar de wereld is niet eerlijk.
Dat hij echter vindt dat - bovenop zijn dotatie - de belastingbetaler ook de energiefacturen van zijn buitenverblijven en yacht moet betalen, d�*t is de aanleiding voor mijn terechte verontwaardiging.
En dat De Croo zich dan ook nog eens geroepen voelt om zulks te verdedigen, d�*t is dan weer wat mij plaatsvervangende schaamte ontlokt.

Ik herhaal dus voor de traagsten van begrip nog eens wat ik wél en niet voel : geen afgunst, wel verontwaardiging en plaatsvervangende schaamte.

BBB 10 november 2013 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880495)
Iedereen die ik ooit misprezen geweten heb vond dat onterecht.

Volg je nu opzettelijk niet? Het gaat niet over jouw misprijzen maar over dat van a. brama waarvan jij je afvroeg of dat terecht of onterecht was.

abramis brama 10 november 2013 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880463)

En toch vond je het onterecht dat ik me terecht verontwaardigd voel ?

The Bold Revenger 10 november 2013 23:26

De Open VLD zit in een dusdanige nood dat ze proberen de stemmen van Albert en Paola binnen te halen. Kan iemand die Open VLD'ers eens vertellen dat Albert en Paola niet op Flamands stemmen?

BBB 10 november 2013 23:30

De Croo is gehuwd met een vrouw uit de franstalige bourgeoisie. Misschien maakt dat veel goed voor Albert en Paola?

Jan van den Berghe 10 november 2013 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880078)

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch... :Angry5:

Toch niet echt verwonderlijk? HdC wacht al jaren op een lintje of een titel. Hij doet nu nog eens zijn best in de hoop toch een baronstitel in de wacht te slepen.

ViveLaBelgique 10 november 2013 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880505)
Ik herhaal dus voor de traagsten van begrip nog eens wat ik wél en niet voel : geen afgunst, wel verontwaardiging en plaatsvervangende schaamte.

Heb jij dat veel, dat jij jezelf verontwaardigd voelt met plaatsvervangende schaamte ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be