![]() |
Citaat:
|
Paul D'hoore zei op VTM-nieuws dat deze rating voor België niets verandert : "Wij zitten in derde klas en gaan niet naar vierde klas, niet echt iets om verheugd over te zijn. Wij zitten met een staatsschuld van 388 miljard Euro en de werkloosheid blijft toenemen. Die zal pas afnemen bij een economische groei van meer dan 2% maar dat zit er niet in. De loonkost blijft veel te hoog want anders zou Ford Genk niet naar Spanje uitvlaggen. Wij zijn reeds blij met een VOORSPELDE groei van 1,4% maar dat zal de werkloosheid niet doen afnemen".
Verder werd gezegd dat Belgacom veel minder winst maakt en dat het zijn jaarlijks dividend aan de Belgische Staat met bijna 200 miljoen Euro zal verminderen. Die kan dus terug samenkomen om de begroting bij te sturen want de inkomsten vallen fel tegen en de uitgaven stijgen meer dan verwacht. Tot daar de goed nieuws show nl er is geen goed nieuws! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Sta me toe om toch een aantal getallen aan te duiden in bovenstaande, die mij toch sterk de wenkbrouwen laten fronsen en me hard doen nadenken over de geloofwaardigheid van zo'n rapport ... |
Citaat:
|
Alles gaat goed, we zijn de beste leerlingen van de klas!
Belgie is gered. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Niks goed nieuwsshow dus! In de aanloop naar de verkiezingen interpreteert men weer één en ander als zouden we allemaal moeten applaudisseren voor de fratsen van de huidige regering! Gewoon opnieuw het "alles kaat koet"...als we maar weer verkozen worden! |
Citaat:
|
Citaat:
Geef een paar voorbeelden, we gaan dat constructief bezien. Bedoel je dat ik verkeerd ben dat je een hoge rente krijgt op Grieks staatspapier net omdat de economische situatie slecht is? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Institutioneel staat België sterk, ondanks de occasionele politieke patstelling. Je kan dat interpreteren als: "P&S is er van overtuigd dat België institutioneel geen gevaar loopt ondanks de verwachte uitslag van de verkiezingen in mei". Zoiets als: "De toestand is hopeloos maar niet ernstig". En verder had je gerust de hele laatste paragraaf in vet mogen zetten. |
Citaat:
Mag ik één jaartje wachten met dat te geloven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed rapport wegens o.a. de staatshervorming? Ik denk dat S&P eens beter studiewerk moet verrichten op dat vlak.
|
Citaat:
Er zit evolutie op zijn cijfers. Onlangs hadden we nog een staatsschuld van 650%, nu is het nog maar een 380% De dag dat iemand van pakweg de studiedienst van een bank, of van het planbureau of de NBB met dergelijke cijfers afkomt mag hij een kwartier later zijn bureau leegmaken. Voor de rest nog iets ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be